  • 1. Data: 2003-01-22 18:24:40
    Temat: Umowa dożywocia - jak rozwiązać?
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam pytanko - jak w temacie.
    Swego czasu zawarłam umowę notarialną o dożywotnią opiekę nad osobą z
    rodziny, dość wiekową. Zobowiązałam się do opieki nad nią, w zamian zostało
    na mnie przepisane mieszkanie. Jest tam klauzula iż darczyńca może sobie
    spokojnie mieszkać w tym mieszkaniu do końca swoich dni. Niech sobie
    mieszka, ja nie bronię. Oczywiście zostały dokonane wszelkie potrzebne wpisy
    w księgach wieczystych, opłacone należne podatki, uregulowane zostały
    zobowiązania w U.S.
    Z przyczyn różnych chciałabym wycofać się z tej umowy.
    Jak tego dokonać,kto ewentualnie ponosi wszelkie koszty? Czy można odzyskać
    pieniądze za wpis do księgi, opłaty notarialne oraz z U.S.?
    Pytałam w Sądzie Rodzinnym, niestety tam nie uzyskałam odpowiedzi.
    Usłyszałam, że o rozwiązanie takiej umowy musi wystąpić darczyńca, nigdy
    obdarowany. Ewentualnie mogę sobie wynająć prawnika. No, ale to kosztuje.
    Poradzi ktoś?

    Pozdrawiam

    biedny_żuczek

  • 2. Data: 2003-01-22 20:31:13
    Temat: Odp: Umowa dożywocia - jak rozwiązać?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik żuczek_ <z...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0mnrc$41g$...@n...onet.pl...
> [...]
    odzyskać
    > pieniądze za wpis do księgi, opłaty notarialne oraz z U.S.?

    rodzinny nie prowadzi takich spraw ...właściwym sądem jest sąd cywilny...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-22 21:05:22
    Temat: Re: Umowa dożywocia - jak rozwiązać?
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

    > rodzinny nie prowadzi takich spraw ...właściwym sądem jest sąd cywilny...

    A mogę zapytać na priv i dokładniej opisać sprawę? Czytając grupę widzę że
    znasz prawo rodzinne i nie tylko, więc może coś poradzisz?

    Pozdrawiam

    biedny_żuczek

  • 4. Data: 2003-01-22 21:25:27
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik żuczek_ <z...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b0n19j$pcc$...@n...onet.pl...

    > A mogę zapytać na priv i dokładniej opisać sprawę? Czytając grupę widzę że
    > znasz prawo rodzinne i nie tylko, więc może coś poradzisz?

    prosze bardzo sprobuje...

    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-23 08:43:14
    Od: "warsik" <w...@w...com>

    Użytkownik "żuczek_" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Swego czasu zawarłam umowę notarialną o dożywotnią opiekę nad osobą z
    > rodziny, dość wiekową. Zobowiązałam się do opieki nad nią, w zamian

    A o czyje dozycie chodzi, Twoje czy darczyncy ?

    ;-)

    pozdry

    warsik