  • 1. Data: 2008-01-14 13:37:58
    Temat: Umowa bez notariusza ani działalności gospodarczej
    Od: Reeno <r...@g...com>

    Witam

    Wraz z grupą znajomych pracujemy nad założeniem pewnej działalności
    gospodarczej. Mamy pewien pomysł, który wymaga dość sporej pracy ze
    strony informatycznej, prawnej, reklamowej itd.
    Spółkę chcemy założyć na 3 osoby, ale pomaga nam przy tym wiele innych
    osób. Całą akcję przygotowawczą, zbieranie informacji itd. nazywamy
    jak na razie projektem.

    ... i teraz moje pytanie:
    Czy spisana umowa pomiędzy osobami, które w przyszłości założą spółkę
    a osobą, która im w tej chwili pomaga to rozkręcić musi zostać
    podpisana przez notariusza? Czy podpis tych wszystkich osób wystarczy,
    żeby taka umowa miała jakąś moc prawną ?

    Spisujemy w tej chwili umowę o współpracę (nie wiem czy coś takiego w
    ogóle może być), klauzulę poufności oraz pewne dokumenty informacyjne
    pomiędzy autorami projektu a osobami, które nam pomagają. Chciałbym
    jednak wiedzieć czy aby nie marnujemy po prostu tuszu w drukarce?

    Pozdrawiam
    Reeno

  • 2. Data: 2008-01-14 13:45:07
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 14 Jan 2008 05:37:58 -0800, Reeno napisał(a):

> [...]
    > osobą, która im w tej chwili pomaga to rozkręcić musi zostać podpisana
    > przez notariusza? Czy podpis tych wszystkich osób wystarczy, żeby taka

    Jeśli ma to być umowa przedwstępna bądź jakakolwiek opcja zobowiązująca
    do zbycia udziałów w spółce bądź zobowiązanie do zawarcia umowy spółki -
    to i owszem, akt notarialny pod rygorem nieważności.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2008-01-15 04:47:54
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Olgierd pisze:
    > Jeśli ma to być umowa przedwstępna bądź jakakolwiek opcja zobowiązująca
    > do zbycia udziałów w spółce bądź zobowiązanie do zawarcia umowy spółki -
    > to i owszem, akt notarialny pod rygorem nieważności.

    zależy o jakiej spółce mówimy...

    KG