  • 1. Data: 2009-09-12 19:50:21
    Temat: Umowa a zmiana nazwy firmy
    Od: Mark II <g...@o...pl>

    witam

    Mam podpisana umowe na rok z firma udostepniajaca mi Internet. W trakcie
    trwania umowy firma zmieniła nazwe , zmieniło sie imie i nazwisko osoby
    prawnej ktora reprezentuje firmę oraz nr konta na ktore przelew srodki
    za abonament. Firma nie poinformowała mnie o zmianie, nie zaproponowała
    aneksu do umowy. Czy moja umowa ( wygasa grudzien 2009) nadal jest
    wazna i mnie obowiazuje ?

    dzieki

  • 2. Data: 2009-09-12 20:27:17
    Temat: Re: Umowa a zmiana nazwy firmy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mark II" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    A Internet masz nadal? Korzystasz z niego? No i skoro zmieniło Cię nie
    poinformowali, to skąd wiesz, że zmieniło się konto? Co to jest "osoba
    prawna, reprezentująca firmę"? Przedsiębiorca, przedstawiciel handlowy?

  • 3. Data: 2009-09-12 21:13:34
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <h8gu1v$goc$1@inews.gazeta.pl>, g...@o...pl
    says...>
    > witam
    >
    > Mam podpisana umowe na rok z firma udostepniajaca mi Internet. W trakcie
    > trwania umowy firma zmienila nazwe , zmienilo sie imie i nazwisko osoby
    > prawnej ktora reprezentuje firme oraz nr konta na ktore przelew srodki
    > za abonament. Firma nie poinformowala mnie o zmianie, nie zaproponowala
    > aneksu do umowy. Czy moja umowa ( wygasa grudzien 2009) nadal jest
    > wazna i mnie obowiazuje ?
    >
    > dzieki

    Nie znajac szczegolow tranzakcji w wyniku ktorej doszlo do zmiany strony
    umowy nie sposob odpowiedziec. Jesli np. firma A wykupila
    przedsiebiorstwo firmy B, to takze z jej zobowiazaniami oraz umowami,
    stajac sie ich strona, na co nie jest potrzebna twoja zgoda, ani
    informowanie ciebie.

  • 4. Data: 2009-09-12 22:03:57
    Od: Marcus <m...@w...pl>

    Mark II pisze:
> [...]
    > za abonament. Firma nie poinformowała mnie o zmianie, nie zaproponowała
    > aneksu do umowy. Czy moja umowa ( wygasa grudzien 2009) nadal jest

    A co, zalegasz im z rachunkami?

    Pozdro
    Marcus

  • 5. Data: 2009-09-12 22:52:31
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Leszek wrote:

> [...]
    > przedsiebiorstwo firmy B, to takze z jej zobowiazaniami oraz umowami,
    > stajac sie ich strona, na co nie jest potrzebna twoja zgoda, ani

    Logika godna Arystotelesa :-)

    Wyobraź sobie, że wynajmujesz mieszkanie od Kowalskiego. Umówiliście
    się, że Kowalski każdego 10 dnia miesiąca przychodzi po czynsz. I nagle
    zamiast Kowalskiego przychodzi Nowak i mówi, że to mieszkanie jest jego
    i od dziś czynsz płacisz właśnie jemu. Co robisz? Bo, zgodnie z powyższą
    logiką "nie jest potrzebna twoja zgoda, ani informowanie ciebie".

    M.

  • 6. Data: 2009-09-12 23:19:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-12, Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl> wrote:
> [...]
    > i od dziś czynsz płacisz właśnie jemu. Co robisz? Bo, zgodnie z powyższą
    > logiką "nie jest potrzebna twoja zgoda, ani informowanie ciebie".

    Zgoda to pewnie nie jest potrzebna, ale tak na chłopski rozum, to w
    interesie Kowalskiego jest doprowadzenie do podpisania nowej umowy (o
    ile nie istnieją jakieś przepisy szczególny). W przypadku nieco bardziej
    skomplikowanych podmiotów (niejednoosobowych) to już może być róznie bo
    taki podmiot nie musi być pewnie utożsamiany z konkretną osobą fizyczną.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-09-13 06:42:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mark II pisze:
> [...]
    > za abonament. Firma nie poinformowała mnie o zmianie, nie zaproponowała
    > aneksu do umowy. Czy moja umowa ( wygasa grudzien 2009) nadal jest

    Coś źle napisałeś. Co to jest imię i nazwisko osoby prawnej? Jeśli
    firma jest spółką prawa handlowego, a zmieniło się imię i nazwisko jej
    prezesa, to nadal jest to ta sama firma.

    Jeśli jest to działalność gospodarcza i zmieniła się osoba prowadząca
    tę działalność, to nie mówimy o "imieniu i nazwisku osoby prawnej która
    reprezentuje firmę". Należy wtedy postarać się o dowód pochodzący ze
    starej firmy, że przedsiębiorstwo zostało sprzedane i teraz usługi
    świadczy inna osoba. Bez tego nie płaciłbym na rzecz nowego nabywcy.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-09-13 07:28:00
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 13 Wrz, 00:52, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

> [...]
    > i od dziś czynsz płacisz właśnie jemu. Co robisz? Bo, zgodnie z powyższą
    > logiką "nie jest potrzebna twoja zgoda, ani informowanie ciebie".

    Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Jest prawem właściciela sprzedawać
    lokal komu chce i najemcy nic do tego - zgodnie z prawem obowiązki z
    najmu przechodzą na nowego właściciela. W jego interesie jest jak
    najszybciej powiadomić najemcę o zmianie, bo do czasu powzięcia tej
    informacji najemca jest zobowiązany płacić staremu.

  • 9. Data: 2009-09-13 08:29:11
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    przypadek wrote:

> [...]
    > najszybciej powiadomić najemcę o zmianie, bo do czasu powzięcia tej
    > informacji najemca jest zobowiązany płacić staremu.

    No to powiadomił. Przyszedł Nowak, wyglądający jak żul i powiedział
    "dawaj kasę". Dasz?

    M.

  • 10. Data: 2009-09-13 08:36:25
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 13 Wrz, 10:29, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    > No to powiadomił. Przyszedł Nowak, wyglądający jak żul i powiedział
    > "dawaj kasę". Dasz?
    >
    > M.

    Jeszcze mały szczegół: powinien uczynić zadość obowiązkowi wyrażonemu
    w art. 6 kc.