  • 1. Data: 2009-02-03 21:37:57
    Temat: Umowa Aster z najmecą mieszkania
    Od: "Marek Butrym" <d...@o...pl>

    Cześć,

    Wynajmowałem Najemcy A mieszkanie (zameldowany w moim mieszkaniu).
    Najemca A podpisał umowę z Aster (kablówka) ale opszuczając lokal rok temu
    nie zwrócił sprzętu i nie rozwiązał umowy z Aster.

    Rok temu wprowadził sie najemca B i dopiero teraz pokazał mi listy z Aster:
    - wzywające do zapłacenia zaległego abonamentu
    - wzywające do zapłacenia kar za nieoddanie sprzetu
    - wzywające do zapłacenia za sprzęt
    Listy są adresowane na Najemcę A i adres wynajmowanego mieszkania.

    Co powinienem zrobić?
    Czy kary obciązają mnie?
    Czy wystarczy zwrócić sprzet (Najemca B pokazał sprzęt, że dekodery znajdują
    się w mieszkaniu).

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-02-03 22:07:34
    Temat: Re: Umowa Aster z najmec
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Marek Butrym pisze:
> [...]
    > Czy kary obciązają mnie?
    > Czy wystarczy zwrócić sprzet (Najemca B pokazał sprzęt, że dekodery znajdują

    Jak nie jesteś stroną umowy, to nic nie musisz robić.

    Adam Kłobukowski

  • 3. Data: 2009-02-03 22:45:14
    Temat: Re: Umowa Aster z najmecą mieszkania
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Marek Butrym wrote:
    > Co powinienem zrobić?
    > Czy kary obciązają mnie?
    > Czy wystarczy zwrócić sprzet (Najemca B pokazał sprzęt, że dekodery znajdują
    > się w mieszkaniu).

    Sprzęt powinien zwrócić najemca A. Ty ten sprzęt możesz co najwyżej
    zwrócić jemu - bądź, wygodniej, za jego zgodą firmie Aster. Wszelkie
    roszczenia firmy Aster dotyczą najemcy A. Wy nie macie z tym nic
    wspólnego. Porównaj to do sytuacji, w której najemca A zostawiłby
    w mieszkaniu kartę kredytową, a bank żądałby comiesięcznych opłat za tę
    kartę i za możliwość korzystania z limitu na niej.

    > Pozdrawiam,
    > Marek

    Pozdrawiam, argothiel

  • 4. Data: 2009-02-04 06:05:13
    Od: "Marek Butrym" <d...@o...pl>

    Dziękuję Wam.
    Trochę mnie uspokoiliście.

    Pytanie. Nie wiem jak zwrócić sprzęt do Aster?
    Z jednej strony chcę zwrócić (wewnętrzne poczucie uczciwości), z drugiej
    strony nie chcę, by Aster teraz mnie ciągało po sądach i żądało kasy.

    Pozdrawiam,
    MArek

  • 5. Data: 2009-02-04 07:25:30
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 4 Feb 2009 07:05:13 +0100, Marek Butrym napisał(a):

    > Pytanie. Nie wiem jak zwrócić sprzęt do Aster?
    > Z jednej strony chcę zwrócić (wewnętrzne poczucie uczciwości), z drugiej
    > strony nie chcę, by Aster teraz mnie ciągało po sądach i żądało kasy.

    Najprosciej bedzie jak do nich zadzwonisz i powiesz jaka jest sytuacja. Nie
    sadze, zeby ktos robil ci problemy
    --
    marcin

  • 6. Data: 2009-02-04 08:26:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:gmagle$dfr$1@news.interia.pl...

    > roszczenia firmy Aster dotyczą najemcy A. Wy nie macie z tym nic
    > wspólnego.

    tak brzmi teoria ;)

    mialem identyczna sytuacje, tylko w moim mieszkaniu po skonczeniu najmu
    robilismy remont i wywalilismy wszystko wlacznie z modemem, aster szlo w
    zaparte i chcialo wyciagnac kase od wlasciciela mieszkania, wlacznie z kara
    za sprzet, dopiero "obrazliwy" list do nich zakonczyl temat

  • 7. Data: 2009-02-04 08:27:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Najprosciej bedzie jak do nich zadzwonisz i powiesz jaka jest sytuacja.
    > Nie
    > sadze, zeby ktos robil ci problemy

    to sie okaze :)

  • 8. Data: 2009-02-04 08:58:32
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 4 Feb 2009 09:27:08 +0100, szerszen napisał(a):

    > to sie okaze :)

    imo powinni sie cieszyc z odzyskanego sprzetu, bo tak moze sie wypiac, dac
    im tylko informacje, ze abonent tu juz nie mieszka, a on nic nie wie wie i
    niech spadaja na drzewo
    --
    marcin

  • 9. Data: 2009-02-04 09:21:48
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > imo powinni sie cieszyc z odzyskanego sprzetu, bo tak moze sie wypiac, dac
    > im tylko informacje, ze abonent tu juz nie mieszka, a on nic nie wie wie i
    > niech spadaja na drzewo

    spojrz na to z drugiej strony.

    jest sobie jakis koles, ktory wisi im kase. nagle pojawia sie jego
    kumpel ze sprzetem i wciska im bajeczke, ze kolega to juz nie mieszka
    a w ogole to oni sie nie znali.

    tak na to bedzie patrzec statystyczny operator linii telefonicznej.

    i teraz tak...

    watkotworca nie jest strona umowy wiec kwitu odbioru sprzetu nie
    wydadza, albo najpewniej nie przyjma do magazynu, napewno nie przed
    uiszczeniem oplat (chociaz to trzeba by bylo sprawdzic).

    a teraz pohisteryzujmy...

    nie daj boze, wlasciciel lokalu poda swoje imie i nazwisko,
    ktoras madralusia z BOK zapisze to przy koncie abonenta i nagle
    pisma ZACZNA DOCHODZIC do adresata. a ze nie dotycza jego?

    najpierw przyjda 3-4 pisemka z firmy windykacyjnej, pozniej
    zapuka smutny Pan z workiem na prezenty (powiedzmy po roku).

    I zacznie sie jazda w odwolywanie sie do instancji i wzajemne
    bluzganie.

    a teraz sie zastanowmy...

    Pogadac z Aster mozna, znajac ryzyko. Ja bym wyslal pismo
    z informacja dot. tej sytuacji i poinformowal o mozliwosci
    odebrania sprzetu. Zastanawialbym sie tylko nad jakims depozytem.
    Na Policje nie ma co chodzic bo sie nie jest strona.

    no i clue...

    w tym wszystkim dziwi mnie (ALBO WCALE NIE), czemu towarzysz
    Marek, nie skontaktuje sie ze swoim bylym najemca? nie ma jego danych?
    nawet w umowie wynajmu?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 10. Data: 2009-02-04 10:03:55
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 04 Feb 2009 10:21:48 +0100, rezist.com napisał(a):

    > spojrz na to z drugiej strony.

    pomijajac wszystko :) listy sa adresowane na najemce a. I tu wlasciwie
    konczy sie nasza historia. nie ma obowiazku, ani nawet prawa ich otwierac
    wiec nie musi wiedziec o co chodzi. I wlasciwie tu sie sprawa konczy. Ale
    moze zadzwonic do aster i mowiu ze przychodza tu listy na pana ktory juz tu
    nie mieszka. Oni maja w swoich bazach dane, czy to bylo wlasne mieszkanie,
    czy wynajmowane. Nawet jak przyjdzie komornik, to nalezy mu powiedziec, ze
    adresat nie mieszka i ew w miare mozliwosci wskazac wlasciwy adres.

    --
    marcin