-
1. Data: 2003-07-15 15:41:07
Temat: Umowa
Od: " Student X" <s...@w...pl>
Witam
Mam do Was pytanie: czy operator, z którym podpisałem umowę (jednocześnie
zapoznając się z treścią regulaminu) o świadczenie usług z zakresu dostępu
do sieci Internetowej, może zmienić regulamin świadczenia tych usług bez
mojej zgody? Pytam się, gdyż właśnie otrzymałem listownie od operatora
"aktualny" regulamin, który jest różny od regulaminu podpisanego podczas
umowy (wykreślił m.in. zapis o gwarantowanej przepływności łącz
internetowych, co może posłużyć do obniżenia świadczonych przez Operatora
świadczeń)? Czy nowy regulamin jest dla mnie wiążący (przecież
podpisywałem inny)?
Za pomoc z góry dziękuję.
Student X (s...@w...pl)
-
2. Data: 2003-07-15 15:56:05
Temat: Re: Umowa
Od: "poilkj" <p...@g...pl>
Użytkownik " Student X" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3f14208f@news.vogel.pl...
> Witam
>
> Mam do Was pytanie: czy operator, z którym podpisałem umowę (jednocześnie
> zapoznając się z treścią regulaminu) o świadczenie usług z zakresu dostępu
> do sieci Internetowej, może zmienić regulamin świadczenia tych usług bez
> mojej zgody? Pytam się, gdyż właśnie otrzymałem listownie od operatora
> "aktualny" regulamin, który jest różny od regulaminu podpisanego podczas
> umowy (wykreślił m.in. zapis o gwarantowanej przepływności łącz
> internetowych, co może posłużyć do obniżenia świadczonych przez Operatora
> świadczeń)? Czy nowy regulamin jest dla mnie wiążący (przecież
> podpisywałem inny)?
>
> Za pomoc z góry dziękuję.
>
> Student X (s...@w...pl)
Operator ma prrawo zmienić regulamin jak mu się chce.
Jeśli go nie akceptujesz to się po prostu rozstajecie z winy operatora.
Dopóki nie zakceptujesz nowego regulaminu obowiązuje cię stary.
W regulaminie powinien być zawarty sposób postępowania na tę okazję. Tzn,
jak operator ma zawiadamiać o zmianie regulaminu tudzież ile czasu masz na
rozwiązanie umowy lub zaakceptowanie nowego.
-
3. Data: 2003-07-15 16:15:17
Temat: Re: Umowa
Od: " Student X" <s...@w...pl>
Użytkownik "poilkj" napisał w wiadomości...
> Dopóki nie zakceptujesz nowego regulaminu obowiązuje cię stary.
> W regulaminie powinien być zawarty sposób postępowania na tę okazję.
Tzn,
> jak operator ma zawiadamiać o zmianie regulaminu tudzież ile czasu masz
na
> rozwiązanie umowy lub zaakceptowanie nowego.
1) Niestety (albo stety), w regulaminie nie ma żadnej adnotacji dotyczącej
sposobu postępowania w tej sytuacji. Po prostu przyszło ogólne pisemko, w
którym było napisane, mimochodem: "(...)" w załączniku (na odwrocie
pisma) jest aktualny REGULAMIN Naszej Firmy korzystania z usług, z którym
uprzejmie prosimy się zapoznać". I nic poza tym. Zatem wiążący jest dla
mnie STARY czy NOWY regulamin?
2) Czy jeżeli chciałbym "odejść" od firmy przysługuje mi jakieś
odszkodowanie z tytułu zmiany warunków świadczenia usług przez Operatora
(np. zwrot kosztów aktywacji)? Uważam, że usunięcie zapisu o gwarantowaniu
przepływności to istotne naruszenie warunków świadczenia usług.
3) A co się stanie w sytuacji, gdy nic ja oraz Operator nie zrobimy w
obecnej sytuacji (nie nastąpi "oficjalna" akceptacja - czy wówczas
obowiązuje STARY czy NOWY regulamin?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Student X
-
4. Data: 2003-07-15 20:17:23
Temat: Re: Umowa
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>
Użytkownik " Student X" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3f142893$1@news.vogel.pl...
> 1) Niestety (albo stety), w regulaminie nie ma żadnej adnotacji dotyczącej
> sposobu postępowania w tej sytuacji.
A w umowie/regulaminie ktory podpisales nie ma czegos w stylu "operator
zastrzega sobie prawo do zmiany oferty programowej/zakresu uslug" itp?
Przewaznie jest malymi literkami przy koncu :-)
HaNkA
-
5. Data: 2003-07-15 20:25:09
Temat: Re: Umowa
Od: " Student X" <s...@w...pl>
Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR"
> A w umowie/regulaminie ktory podpisales nie ma czegos w stylu "operator
> zastrzega sobie prawo do zmiany oferty programowej/zakresu uslug" itp?
> Przewaznie jest malymi literkami przy koncu :-)
Nie ma! Więc? Czekam na pomoc.
Aha, proszę, zerknijcie jeszcze raz na poprzednie moje wiadomości...
Pozdrawiam
Student X
-
6. Data: 2003-07-15 20:26:20
Temat: Re: Umowa
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
| 1) Niestety (albo stety), w regulaminie nie ma żadnej adnotacji dotyczącej
| sposobu postępowania w tej sytuacji. Po prostu przyszło ogólne pisemko, w
| którym było napisane, mimochodem: "(...)" w załączniku (na odwrocie
| pisma) jest aktualny REGULAMIN Naszej Firmy korzystania z usług, z którym
| uprzejmie prosimy się zapoznać". I nic poza tym. Zatem wiążący jest dla
| mnie STARY czy NOWY regulamin?
No cóż. W tym wypadku należy stosować przepisy, jak o wypowiedzeniu. To
znaczy możesz w terminie wypowiedzenia (chyba nie okreslono innego) złożyć
oświadczenie o nie wyrażeniu zgody na nowy regulamin. Wówczas obowiązuje Cię
stary przez okres wypowiedzenia, a potem aut.
|
| 2) Czy jeżeli chciałbym "odejść" od firmy przysługuje mi jakieś
| odszkodowanie z tytułu zmiany warunków świadczenia usług przez Operatora
| (np. zwrot kosztów aktywacji)? Uważam, że usunięcie zapisu o gwarantowaniu
| przepływności to istotne naruszenie warunków świadczenia usług.
Jest to wypowiedzenie warunków umowy przez te firmę. Jeśli Wasza wzajemna
umowa (stary regulamin) przewiduje jakieś kary umowne z tytułu wypowiedzenia
umowy, to jak najbardziej należy Ci się. Jeśli nie, to raczej nie. To jest
umowa, którą każda ze stron może wypowiedzieć z zachowanie terminów.
|
| 3) A co się stanie w sytuacji, gdy nic ja oraz Operator nie zrobimy w
| obecnej sytuacji (nie nastąpi "oficjalna" akceptacja - czy wówczas
| obowiązuje STARY czy NOWY regulamin?
Po okresie wypowiedzenia obowiązuje nowy. Z tym, że jeśli to przyszło
zwykłym listem, a nie poleconym, to możesz udawać, że nic nie dostałeś. W
tej sytuacji termin dla Ciebie biegnie od skutecznego doręczenia Ci.
--
Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/