  • 1. Data: 2006-08-22 17:58:32
    Temat: Umieszczanie informacji o innych produktach
    Od: "bim_bom" <j...@g...pl>

    Witam,
    Czaami się z tym spotykałem, ale chciałem się upewnić.
    Załóżmy,że zrobiłem program komputerowy i mam stronę internetową o nim.
    Program ma kilku konkurentów.
    Czy mógłbym bez pytania zamieścić porównanie mojego programu z innymi, czyli
    w tabeli podać jakąś właściwość i określić, który program ma tę opcję, a
    który nie?

    Założenia:
    - Dane by były zgodne z prawdą ;)
    - Tytuły konkurencyjnych programów by w 100% określały, o jaki program
    chodzi
    - Bym podał, o którą wersję programu kokurencyjnego chodzi (na wypadek,
    gdyby nowsze wersje dodały jakąś nową funkcjonalność).

  • 2. Data: 2006-08-23 11:08:34
    Temat: Re: Umieszczanie informacji o innych produktach
    Od: BartekK <s...@d...org>

    bim_bom napisał(a):
> [...]
    > w tabeli podać jakąś właściwość i określić, który program ma tę opcję, a
    To sie nazywa reklama porownawcza i nie jest niedozwolone.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2006-08-23 12:08:39
    Od: "bim_bom" <j...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    > To sie nazywa reklama porownawcza i nie jest niedozwolone.

    Dzięki

  • 4. Data: 2006-08-28 10:25:50
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Bzdury gadasz. Reklama porownawcza jest w Polsce dozwolona.

    97/55/WE [(3) i dalsze]

    Artykuł 3a
    1. W aspekcie danego porównania reklama porównawcza jest dozwolona, o ile
    spełnione są następujące warunki:

    a) reklama porównawcza nie wprowadza w błąd w rozumieniu art. 2 ust. 2, art.
    3 i art. 7 ust. 1;

    b) ustanawia ona porównanie między towarami lub usługami realizującymi te
    same potrzeby lub mającymi te same cele;

    c) porównuje ona obiektywnie jedną lub kilka zasadniczych, istotnych,
    możliwych do zweryfikowania i reprezentatywnych cech tych towarów i usług,
    przy czym jedną z tych cech może być cena;

    d) nie powoduje ona na rynku sytuacji pomylenia reklamującego z jego
    konkurentem lub też mylenia znaków towarowych, nazw handlowych, innych
    znaków rozpoznawczych, towarów lub usług reklamującego i jego konkurenta;

    e) nie dyskredytuje ona ani nie oczernia znaków towarowych, nazw handlowych,
    innych znaków rozpoznawczych, towarów, usług, działalności lub sytuacji
    konkurenta;

    f) w przypadku produktów posiadających nazwę pochodzenia, reklama
    porównawcza odnosi się do produktów mających tę samą nazwę pochodzenia;

    g) nie korzysta ona w sposób bezprawny z reputacji związanej z danym znakiem
    towarowym, nazwą handlową lub innymi znakami wyróżniającymi konkurenta lub z
    nazwą pochodzenia produktów konkurujących;

    h) nie przedstawia ona towaru bądź usługi jako imitacji lub repliki towaru
    czy usługi noszącej zastrzeżony znak towarowy lub nazwę handlową.

  • 5. Data: 2006-08-28 10:51:58
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Tiger napisał(a):

    > Bzdury gadasz. Reklama porownawcza jest w Polsce dozwolona.

    Tak to jest jak ktos pisze nie po polsku i stosuje podwójne zaprzeczenie ;)

    Piszecie to samo :) Przeczytaj uwaznie i ze zrozumieniem....

    MSPANC,
    Przemek O.

  • 6. Data: 2006-08-28 10:55:21
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Piszecie to samo :) Przeczytaj uwaznie i ze zrozumieniem....

    No tak, przepraszam :-) Styl maturzysty 2006 i efekt murowany :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2006-08-29 13:41:02
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Tiger napisał(a):

    > No tak, przepraszam :-) Styl maturzysty 2006 i efekt murowany :-)
    Przepraszam bardzo, ale mature mialem dawno i romek edukator nie musial
    mi w niej pomagac:)
    Jak chce napisac "nie jest niedozwolone" to tak pisze, i uwazam to za
    poprawna forme, bo "jest dozwolone" oznacza nie zupelnie to samo.
    Dozwolone moze byc cos, na co ustawodawca (lub inny twor zezwalajacy lub
    nie zezwalajacy) zgadza sie "jawnie" i wprost o tym mowiac/piszac, a nie
    jest niedozwolone wszystko o czym ustawodawca zapomnial/nie chcial
    napisac w zbiorze rzeczy niedozwolonych.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173