  • 1. Data: 2008-06-23 14:43:36
    Temat: Umiera wlasciciel konta - co dalej
    Od: "MarkX" <markx@__oop.pl>

    Umiera wlasciciel kilku kont/lokat. Problem w tym, ze nikt w rodziny nie wie
    gdzie byly lokowane oszczednosci. Da sie do tego jakosc dojsc? Czy bedzie
    tak lezec, az nikt nie znajdzie jakiegos rachunku?
    MarkX

  • 2. Data: 2008-06-23 15:03:10
    Temat: Re: Umiera wlasciciel konta - co dalej
    Od: spinacz-biurowy <l...@g...pl>

> [...]
    > wie gdzie byly lokowane oszczednosci. Da sie do tego jakosc dojsc? Czy
    > bedzie tak lezec, az nikt nie znajdzie jakiegos rachunku?

    Z tego co wiem, to bank udzieli inforamcji wyłącznie osobie do tego
    uprawnionej. Na podstawie pełnomocnicwa, czy wyroku sądu.

    zadaj to pytanie najlepiej do Związku Banków Polskich
    http://www.zbp.pl/site.php?s=OGY2MjA2YTAwMDAyNTM=

  • 3. Data: 2008-06-23 15:55:45
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Z tego co wiem, to bank udzieli inforamcji wyłącznie osobie do tego
    > uprawnionej. Na podstawie pełnomocnicwa, czy wyroku sądu.

    A z tego, co ja wiem, to wszelkie pełnomocnictwa wygasają w momencie
    śmierci.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-06-23 16:53:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Any User wrote:

    > A z tego, co ja wiem, to wszelkie pełnomocnictwa wygasają w momencie
    > śmierci.

    1. Nie wszystkie.
    2. Wyroki sądu nie wygasają.
    3. Właśnie po to idzie się do sądu, zeby miec papierek dla banku, że
    jest się spadkobiercą.

  • 5. Data: 2008-06-23 18:08:18
    Od: spinacz-biurowy <l...@g...pl>

    to czy będzie ważne zależy od jego treści

  • 6. Data: 2008-06-23 18:39:03
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    A jakie pełnomocnictwa nie wygasają? Skoro coś wiesz to napisz.

    zbyszek

  • 7. Data: 2008-06-23 19:09:03
    Od: "Kazimierski" <@news@wp.pl>

    > 3. Właśnie po to idzie się do sądu, zeby miec papierek dla banku, że jest
    > się spadkobiercą.

    Tylko do ktorego banku ... ? ;)

  • 8. Data: 2008-06-23 19:20:08
    Od: Zuk <z...@p...onet.pl>

    zbyszek pisze:
    > A jakie pełnomocnictwa nie wygasają? Skoro coś wiesz to napisz.
    >

    > zbyszek

    art 101 par 2 kc
    Umocowanie wygasa ze śmiercią mocodawcy lub pełnomocnika, chyba że w
    pełnomocnictwie inaczej zastrzeżono z przyczyn uzasadnionych treścią
    stosunku prawnego będącego podstawą pełnomocnictwa.

    Pełnomocnictwo udzielone z zastrzeżeniem, że nie podlega odwołaniu wraz
    ze śmiercią mocodawcy, powinno być oceniane z tego punktu widzenia, czy
    nie zmierza ono w istocie do obejścia prawa (zob. art. 58 § 1), jeżeli
    takiego zastrzeżenia nie uzasadnia stosunek prawny wewnętrzny zachodzący
    między mocodawcą a pełnomocnikiem.

    Po śmierci mocodawcy, jeżeli pełnomocnictwo nie wygasło z tą datą,
    pełnomocnik działa w istocie rzeczy w imieniu i ze skutkiem prawnym dla
    spadkobierców zmarłego mocodawcy.

    żródło:
    Piasecki Kazimierz
    komentarz
    Zakamycze 2003
    Komentarz do art.101 kodeksu cywilnego

  • 9. Data: 2008-06-24 00:01:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kazimierski wrote:

    > Tylko do ktorego banku ... ? ;)

    do wszystkich po kolei, a na koncu do wróżki.

  • 10. Data: 2008-06-24 22:20:28
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > do wszystkich po kolei, a na koncu do wróżki.

    A jeśli gdzieś był kredycik to nie musisz szukać bo cię komornik sam
    znajdzie :)

    A jeśli zgadniesz w którym banku był kredycik to i tak ci nie powiedzą jaki
    był zaciągnięty i ile spłacone i ile pozostało bo to tajemnica bankowa, ale
    spłacać będziesz
    musieć regularnie (wg interpretacji rajcy prawnego w mBanku)

    zbyszek