  • 1. Data: 2009-02-18 18:49:50
    Temat: Ulga meldunkowa
    Od: "m" <x...@q...com>

    Witam.

    Kupuje mieszkanie od Państwa, którzy chcą skorzystać z tzw ulgi meldunkowej
    tzn nie placic podatku od sprzedazy nieruchomosci. Kupili (nabyli mieszkanie
    w VII 2008 - wykupili prawo wlasnosci od spoldzielni) a teraz je sprzedają.
    Zameldowani tam byli duzo wczesniej (wiecej niz rok). Ponoć w momencie
    podpisywania aktu notarialnego sprzedaży muszą byc zameldowani na tym
    mieszkaniu i z aktem zglosic to w urzedzie skarbowym. Potem moga się
    wymeldować. Nie rozumiem dlaczego musza byc zameldowani w momencie
    podpisywania aktu notarialnego. Co jezeli sie nie wymeldują ? Czy jestem
    jakoś zabezpieczony ? Czy moge sam ich wymeldować bedąc juz wlascicielem i
    majac akt notarialny ? Jak do tematu podejsc.

    Dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2009-02-18 19:02:59
    Temat: Re: Ulga meldunkowa
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "m" <x...@q...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem jakoś zabezpieczony ? Czy moge sam ich wymeldować bedąc juz
    > wlascicielem i majac akt notarialny ? Jak do tematu podejsc.

    BZDURA!!!
    Przed sprzedażą trzeba się wymeldować
    Podatnik, który chce sprzedać mieszkanie, musi się z niego wymeldować przed
    sfinalizowaniem transakcji. Kupujący zazwyczaj żąda przedstawienia
    zaświadczenia z urzędu miasta lub gminy o wymeldowaniu. Takie praktyki nie
    wynikają z przepisów prawa, a raczej zwyczaju przy transakcjach związanych z
    obrotem nieruchomościami. Trudno się temu dziwić. Nikt nie chce kupić
    mieszkania czy domu z lokatorem. Meldunek to kategoria prawa
    administracyjnego i nie rodzi żadnych praw do lokalu. Jednak nabywcy dla
    pewności żądają wymeldowania właściciela ze sprzedawanego lokalu.

    Warto zatem pamiętać, że ani data zameldowania, ani data wymeldowania nie
    powinny mieć już dziś znaczenia przy korzystaniu z ulgi meldunkowej, jeśli
    podatnik wykaże, że był zameldowany w zbywanym lokalu na pobyt stały przez
    okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia lokalu. Co więcej, ani w
    ustawie o PIT, ani w opisywanej wcześniej interpretacji ministra finansów
    nie ma takiego sformułowania, które nakazywałoby, aby w momencie zbywania
    lokalu podatnik był zameldowany w tym lokalu. Natomiast musi on wykazać, że
    przed datą zbycia był zameldowany na okres 12 miesięcy w danym lokalu. I tak
    np. gdy podatnik zameldował się w nieruchomości 1 lutego 2002 r. i następnie
    wymeldował się 2 grudnia 2005 r., a następnie sprzedał to mieszkanie 15 maja
    2007 r., to spełnił warunek zameldowania przez 12 miesięcy przed datą
    zbycia.

    Warto jednak zauważyć, że jeżeli wymeldowanie nastąpi przed sprzedażą,
    okresu pomiędzy wymeldowaniem a sprzedażą nie liczy się do okresu
    uprawniającego do skorzystania z ulgi.

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/23705,kto_i_
    kiedy_moze_skorzystac_z_ulgi_meldunkowej.html

    wiatrak

  • 3. Data: 2009-02-18 19:43:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:
> [...]
    > w VII 2008 - wykupili prawo wlasnosci od spoldzielni) a teraz je sprzedaj?.
    > Zameldowani tam byli duzo wczesniej (wiecej niz rok). Ponoae w momencie
    > podpisywania aktu notarialnego sprzeda?y musz? byc zameldowani na tym
    > mieszkaniu i z aktem zglosic to w urzedzie skarbowym. Potem moga sie
    > wymeldowaae. Nie rozumiem dlaczego musza byc zameldowani w momencie
    > podpisywania aktu notarialnego. Co jezeli sie nie wymelduj? ? Czy jestem
    > jako? zabezpieczony ? Czy moge sam ich wymeldowaae bed?c juz wlascicielem i
    > majac akt notarialny ? Jak do tematu podejsc.

    Ważne, żeby tam fizycznie nie mieszkali i nie było ich rzeczy.
    Medludnek to sprawa wtórna,
    powinni się wymeldować w momencie kiedy przestają mieszkać i zameldować
    w momencie kiedy zaczynają mieszkać.
    Tak, możesz wymeldować niemieszkające osoby w trybie administracyjnym.
    Trwa to kilka miesiecy, a w tobie niczym to nie przeszkadza.
    Ważne, żeby w tym mieszkaniu fizycznie ich nie było.

  • 4. Data: 2009-02-18 19:46:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wiatrak wrote:

    > BZDURA!!!

    Bzdura bzdury.

    > Przed sprzeda?? trzeba sie wymeldowaae

    Bo?

    > Podatnik, który chce sprzedaae mieszkanie, musi sie z niego wymeldowaae przed
    > sfinalizowaniem transakcji.

    Bo?

    > Kupuj?cy zazwyczaj ??da przedstawienia
    > za?wiadczenia z urzedu miasta lub gminy o wymeldowaniu.

    Se może...

    > Takie praktyki nie
    > wynikaj? z przepisów prawa, a raczej zwyczaju przy transakcjach zwi?zanych z
    > obrotem nieruchomo?ciami.

    i tylko zwyczaju.

    Trudno sie temu dziwiae. Nikt nie chce kupiae
    > mieszkania czy domu z lokatorem.

    a co to ma wspolengo z meldunkiem.
    Mozesz dostać lokatora bez meldunku i też go nie wyrzucisz.

    [ciach reszta]

    reszte widać juz skopiowales, bo miala wiekszy sens.

  • 5. Data: 2009-02-18 19:57:08
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    .

    > reszte widać juz skopiowales, bo miala wiekszy sens.

    Wszystko skopiowałem, dałem tez link do całego artykułu. Pisząc "bzdura".
    odniosłem sie do twierdzenia zbywających, ze nie moga się wymeldować bo
    straca ulge meldunkową.

    wiatrak

  • 6. Data: 2009-02-18 20:14:43
    Od: "m" <x...@q...com>

> [...]
    >
    > Trudno sie temu dziwia. Nikt nie chce kupia
    >
    > a co to ma wspolengo z meldunkiem.
    > Mozesz dostać lokatora bez meldunku i też go nie wyrzucisz.

    W takim razie jaks sie zabezpieczyc przed tym ze sprzedajacy nie wymeldują
    sie ?
    Co z tego wyniknie jesli sie nie wymeldują ?
    Co to znaczy, ze mozna dostac lokatora bez meldunku i nie moc go wyrzucić ?
    Przeciez jestem wlascicielem mieszkania na zasadzie odrebnej wlasnosci. To
    znaczy ze jak ktos obcy jest zameldowany na nie swoim mieszkaniu to nie
    mozna go wyrzucic ? Jakies bzdury chyba.
    Ktos wyjasni blizej ?

  • 7. Data: 2009-02-18 21:35:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > W takim razie jaks sie zabezpieczyc przed tym ze sprzedajacy nie wymelduj?
    > sie ?

    wogole sie nie zabezpieczac, to jest bez znaczenia.
    najwyzej potem bedziesz mial trochę papierkowej roboty do wypelnienia w
    urzedzie.

    > Co z tego wyniknie jesli sie nie wymelduj? ?

    Nic. Ma nikogo fizycznie w mieszkaniu nie być i rzeczy tez nie. MA byc
    po prostu opróżnione.

    > Co to znaczy, ze mozna dostac lokatora bez meldunku i nie moc go wyrzuciae ?

    Jeśli ktoś mieszka w danym miejscu, to chroni go ustawa o ochronie praw
    lokatorów ipt itd.
    Ty jako właściciel będziesz narzucał czynsz, ale osoby "wyprosic" nie
    mozesz. Ewentulanie, przed sąd z wyrokiem o eksmisję możesz isc do
    komornika i wskazac mu gdzie ma tego lokatora wyprosic. Lokal zastepczy
    zapewniesz ty, bo gmina nie ma.

    > Przeciez jestem wlascicielem mieszkania na zasadzie odrebnej wlasnosci.
    Właścicielem jestes. Ale z tego faktu niewiele wiecej wynika.
    Właścicielem lokali komunalnych jest gmnina, spółdzielczych spółdzielnia
    co wcale nie daje im prawa wejscia do mieszkania, które zajmuje ktos
    trzeci i robienia sobie co chcą tylko dlatego, że są włascicielami.

    > znaczy ze jak ktos obcy jest zameldowany na nie swoim mieszkaniu to nie
    > mozna go wyrzucic ?
    Jak ktoś obcy mieszka to nie możesz go wyrzucić tylko z powodu , że
    nagle stałeś się nowym właścicielem.

    Przecież to, że nowy prezes spółdzielni nie może sobie chodzić po
    mieszkaniach spółdzielczych cię nie dziwi. Więc ty jako właściciel też
    nie za bardzo możesz sobie wejść do mieszkania zajmowanego przez kogoś,
    mimo, że jest twoje.

  • 8. Data: 2009-02-18 21:41:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wiatrak wrote:

    > Wszystko skopiowa?em, da?em tez link do ca?ego artyku?u.

    no to jeszcze większa bzdura bo teoretycznie pisana fachowo.

    Pisz?c "bzdura".
    > odnios?em sie do twierdzenia zbywaj?cych, ze nie moga sie wymeldowaae bo
    > straca ulge meldunkow?.

    a to zwracam honor.

  • 9. Data: 2009-02-18 21:43:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    wiatrak wrote:

    > Wszystko skopiowa?em, da?em tez link do ca?ego artyku?u. Pisz?c "bzdura".
    > odnios?em sie do twierdzenia zbywaj?cych, ze nie moga sie wymeldowaae bo
    > straca ulge meldunkow?.

    a może oni kupili to mieszkanie dokładnie rok temu.
    Żeby skorzystać z ulgi muszą być zameldowani conajmniej 12 miesiecy i
    może te pare dni robi im różnice, bo nie mają zapasu.

  • 10. Data: 2009-02-19 06:25:24
    Od: "m" <x...@q...com>

> [...]
    > za bardzo możesz sobie wejść do mieszkania zajmowanego przez kogoś, mimo,

    Czyli jak to najlepiej załatwić. Chyba zastrzec w umowie notarialnej, że
    płatności uruchamiane są po opuszczeniu lokalu przez sprzedających i po
    przedstawieniu zaświadczenia u wymeldowaniu (zameldowaniu kogokolwiek w tym
    lokalu) z Biura Meldunkowego.
    Jak mam takie zaświadczenie, klucze do lokalu, akt notariialny to moge
    zmienić zamki w drzwiach i po sprawie.
    Tak to wygląda ?

    Thanks from the mountain ;)