  • 761. Data: 2022-06-06 12:18:47
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Jun 2022 12:15:38 +0200, J.F napisał(a):

    > Bo mnie zastawia impreza na 8 osob, w tym dwie z TVN :-)
    >
    > Faszysci czy aktorzy-amatorzy?
    >
    > I gdzie tu "propagowanie ustroju fasystowskiego",
    > za ktore ponoc zostali skazani?

    Jest wyrok sądu I instancji, więc tym aktorom amatorom przysługuje prawo
    wniosku o uzasadnienie wyroku, z którego się wszystkiego dowiesz.

    Obie strony zapowiedziały apelację, zatem nie omieszkaj wesprzeć
    intelektualnie obronę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 762. Data: 2022-06-06 15:37:28
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pojdźmy dalej. Jak będzie ratował kogoś na tym basenie, to przecież ktoś
    > inny może się w tym czasie zacząć topić, więc może nie powinien ratować,
    > bo to może być twoje dziecko (z racji, że matka siedzi już na tylnim
    > siedzeniu)?

    To jest w procedurach uwzględnione. nakazuje pozostałym wyjście z wody
    "natychmiast'.

    --
    Robert Tomasik

  • 763. Data: 2022-06-06 15:37:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 12:18:47 +0200, Olin wrote:

    > Jest wyrok sądu I instancji, więc tym aktorom amatorom przysługuje prawo
    > wniosku o uzasadnienie wyroku, z którego się wszystkiego dowiesz.

    A media sie dowiedza/zainteresuja za dwa lata?

    > Obie strony zapowiedziały apelację, zatem nie omieszkaj wesprzeć
    > intelektualnie obronę.

    Czy mi sie wydaje, czy byly donosy, ze glowny organizator sie przyznal
    i poszedl na wspolprace?
    A potem adwokaci go naprostowali?

    Na razie
    "Sąd podzielił stanowisko prokuratury, że ,,obchody" urodzin Hitlera
    zostały zorganizowane w publicznym i często odwiedzanym przez
    mieszkańców miejscu, a organizator musiał mieć świadomość, że przebieg
    imprezy będzie widziany przez inne osoby. "

    Chyba film jest ... sa tam te postronne osoby widoczne?

    I jeszcze
    "Najsurowszej kary, roku i 4 miesięcy więzienia, prokurator domagała
    się dla Mateusza S. - b. szefa zdelegalizowanego stowarzyszenia ,,Duma
    i Nowoczesność" i organizatora imprezy. Poza propagowaniem
    nazistowskiego ustroju państwa podczas ,,obchodów" w Wodzisławiu
    usłyszał on zarzuty dotyczące podobnych zachowań - na festiwalu Orle
    Gniazdo oraz podczas koncertu w rybnickiej dzielnicy Boguszowice.
    Mateusz S. odpowiadał też za nielegalne posiadanie amunicji. Sąd
    wymierzył mu karę łączną roku więzienia, warunkowo zawieszając jej
    wykonanie.

    Na 10 miesięcy więzienia w zawieszeniu sąd skazał Krystiana Z., który
    usłyszał zarzuty dotyczące propagowania nazizmu w lesie w Wodzisławiu
    oraz podczas dwóch edycji festiwalu Orle Gniazdo, a na 8 miesięcy w
    zawieszeniu - Dawida K., oskarżonego o publiczne propagowanie
    nazistowskiego ustroju podczas ,,obchodów" urodzin Hitlera i na
    koncercie w Boguszowicach.

    Pozostali oskarżeni zostali skazani na kary od 3 miesięcy do pół roku
    więzienia. Te kary również zostały wydane w zawieszeniu. "

    Wiec przy dwoch mamy "karę łączną".

    https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/wodzisl
    aw-slaski-wyrok-w-sprawie-neonazistow-ktorzy-swietow
    ali-urodziny-hitlera/3c4xgrz

    https://tvn24.pl/polska/wodzislaw-slaski-wyrok-w-spr
    awie-urodzin-hitlera-kary-wiezienia-warunkowo-zawies
    zone-5731893

    J.

  • 764. Data: 2022-06-06 15:41:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 06 Jun 2022 09:59:34 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > inny może się w tym czasie zacząć topić, więc może nie powinien ratować,
    > bo to może być twoje dziecko (z racji, że matka siedzi już na tylnim

    Byc moze wtedy wyganiaja wszystkich z wody, bo brak "ochrony
    ratowniczej".
    A moze nie musza - obsada ratownicza basenu jest zgodna z przepisami
    :-)

    J.

  • 765. Data: 2022-06-06 15:47:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 12:13, Olin pisze:

    > Zatem zamordował cywila.

    Do morderstwa, to tu daleko. Prawa Ukrainy nie znam. W Polsce to można
    by rozważyć art. 123§1 pkt 4 kk, ale trzeba by było dowieść, że
    strzelający wiedział, ze to cywil, a nie wrogi żołnierz. W opisanej tu
    sytuacji nie jest to przynajmniej oczywiste.

    --
    Robert Tomasik

  • 766. Data: 2022-06-06 15:49:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 15:41, J.F pisze:
    > A moze nie musza - obsada ratownicza basenu jest zgodna z przepisami
    > :-)
    Jeśli basen ma do 50 metrów, to wystarczy jeden ratownik. Dlatego na
    wielu basenach 50-cio metrowych mamy deseczkę powodującą, że poza
    zawodami ma on zaledwie 49,99 metra.

    --
    Robert Tomasik

  • 767. Data: 2022-06-06 16:05:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 15:49:30 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Jeśli basen ma do 50 metrów, to wystarczy jeden ratownik. Dlatego na
    > wielu basenach 50-cio metrowych mamy deseczkę powodującą, że poza
    > zawodami ma on zaledwie 49,99 metra.

    ROTFL :-)

    No ale jak ten jeden ratownik zajety reanimacją topielca,
    to reszta moze plywac czy nie?

    A jak wychodzi do toalety, szczegolnie na dluzsze posiedzenie?

    J.

  • 768. Data: 2022-06-06 17:40:10
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > (...)
    > To już lepiej. Możemy zacząć dyskusję :-) Bo z epitetami trudno się
    > dyskutuje.

    Dużo trudniej dyskutuje się z dorosłymi z umysłem na poziomie dziecka.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 769. Data: 2022-06-06 17:44:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Jun 2022 15:37:28 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To jest w procedurach uwzględnione. nakazuje pozostałym wyjście z wody
    > "natychmiast'.

    Jest na to jakis przepis, czy to wewnetrzne regulaminy niektorych
    basenow ?

    J.

  • 770. Data: 2022-06-06 18:16:58
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 06.06.2022 o 11:34, J.F pisze:

    > Ale spodnie nie moga mu opasc, bo to nieobyczajne bedzie ...

    Oczywiście, zawsze jest szansa, że możesz trafić na kogoś upośledzonego,
    kto nie będzie wiedział co trzeba zrobić żeby spodnie nie spadły i ci
    paska nie da.
    Wtedy masz pecha i nie masz wyjścia, musisz pozwolić ofierze się
    wykrwawić, bo przecież nie możesz dopuścić do nieobyczajnego zachowania.
    Ze spokojnym sumieniem możesz się położyć spać, bo zrobiłeś wszystko co
    w twojej mocy, ale po prostu miałeś pecha.

    Ja wiem, że jesteś mistrzem w wynajdowaniu kretyńskich przeszkód,
    kretyńskich wątpliwości i kretyńskich pytań, ale ja mam dużo
    cierpliwości dla dzieci.

    > A ratownik ma setke osob pod opieką. Ma wygonic wszystkich z wody?
    > A jak tam twoje dziecko bedzie pływało?

    A jak przypłynie sto rekinów, w pobliżu wybuchnie wulkan i z samolotu
    zaczną zrzucać chemtrailsy? A jak ratownikowi zachce się siku?
    Co wtedy?! Co robić? Jak żyć?

    Pojedź kiedyś na plażę i zapytaj ratownika co robi, gdy mu się jakiś
    człowiek zaczyna topić. No przecież nie może tak sobie pobiec ratować,
    bo przecież nie może zostawić twojego dziecka bez nadzoru.

    Ręce opadają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr