  • 751. Data: 2022-06-05 22:19:17
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.06.2022 o 22:02, Kviat pisze:
    > Jeżeli dana rzecz jest konieczna do udzielenia pomocy to masz obowiązek
    > tę rzecz wydać.

    Bo Ty tak chcesz, czy masz do tego jakąś podstawę?

    --
    Robert Tomasik

  • 752. Data: 2022-06-06 01:35:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tylko słaba:P

    Nawet patrząc jak często to powtarzasz w tym w odniesieniu do mojego
    własnego zdania, jednoczesnie nie uzasadniając, wygląda jednak że musi
    być całkiem dobra :)

    > Płacę podatki, realnie podlegam pod polskie prawo, wolno mi mieć jedną
    > żonę - sporo tego będzie:P

    Płacisz podatki bo korzystasz z infrastruktury (szeroko rozumianej). A
    myślisz, że ile ja mogę mieć żon? :)

    > W liczbach wiadomo. W parlamentarnych niecałe 30k (chyba). Na 10M
    > polonii. Mało.

    No więc właśnie. Może całkiem spokojnie wyjść, że te 30k ma całkiem
    realne plany powrotu.

    > Jak wrócisz, to będziesz miał. Na razie nie wracasz, więc IMHO mieć nie
    > powinieneś.

    No możemy sobie powtarzać.

    > I jakie wtedy będziesz miał obowiązki?

    A dlaczego obowiązki? Nie będę miał pewnych praw.

    --
    Marcin

  • 753. Data: 2022-06-06 01:43:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie chcę karać. Po prostu jeśli miałbym możliwość, to chciałbym ich
    > pozbawić nieuzasadnionego moim zdaniem przywileju.

    Polonia amerykańska może nie być za dobrym przykładem, ale z tym
    uzasadnieniem mozliwości głosowania jako jakiegoś przywileju, to tez bym
    uważał. Co ma być jego podstawą, samo fizyczne przebywanie na jakimś
    gruncie?

    > Dlatego, że mając przywilej głosowania powdujesz określone konsekwencje,
    > których sam nie ponosisz. Więc jak dla mnie nie powinieneś mieć tego
    > przywileju - tak po ludzku.

    > Żadnych jak na razie, bo wszystkie moje nieruchomości są w mieście w
    > którym zamieszkuje. Ale ilość moich głosów nie zależy w żaden sposób od
    > ilości i położenia geograficznego moich nieruchomości. Głosuje tam gdzie
    > mieszkam i mam jeden głos.

    No u mnie tez nie zalezy i tez głosuję gdzie mieszkam. Patrz jaki zbieg
    okoliczności :)

    > Takie że nie głosuje na prezydenta szczecina, a warszawy, bo tu zamieszkuję.

    Ja równiez. W wyborach do parlamentu tez nie głosuję na prezydenta
    Szczecina.

    > Podobnie jak mieszkaniec szczecina, ktory jednak mieszka tam gdzie
    > burdel robią wybrane przez niego władze.

    I z racji mieszkania głosuje w wyborach lokalnych, a z racji
    niemieszkania w ogólnokrajowych. Nadal nie widzisz analogii? Jestem
    świadomy list wyborczych i okręgów, ale poza sprawami regionalnymi, ci
    wszyscy ludzie tworzą tez i zmieniają ogólnokrajowe prawo, które dotyczy
    wszystkich obywateli, i tych w Szczecinie, i w Warszawie, i w Namibii.

    --
    Marcin

  • 754. Data: 2022-06-06 06:08:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nawet patrząc jak często to powtarzasz w tym w odniesieniu do mojego
    > własnego zdania, jednoczesnie nie uzasadniając, wygląda jednak że musi
    > być całkiem dobra :)

    Przecież ci napisałem dlaczeo słaba i nawet zostawione jest na górze.
    Nieruchomości nie mają nic wspólnego z prawem do głosowania. Jeśli juź
    liczy się gdzie mieszkasz a nie gdzie masz nieruchomość.

    > Płacisz podatki bo korzystasz z infrastruktury (szeroko rozumianej).

    Zgoda. Tym niemniej ja płacę a ty nie.

    > myślisz, że ile ja mogę mieć żon? :)

    Ile ci pozwala twoje państwo w którym mieszkasz:P

    > No więc właśnie. Może całkiem spokojnie wyjść, że te 30k ma całkiem
    > realne plany powrotu.

    To jak wrócą to będą głosować. W czym problem?

    > No możemy sobie powtarzać.

    No dokładnie....

    > A dlaczego obowiązki? Nie będę miał pewnych praw.

    Bo argumentujesz o tym, że masz obwiązki i dlatego powinieneś mieć
    przywilej głosowania. Jak na razie wszystkie te obowiązki wychodzą
    zupełnie teoretyczne, więc w sumie co w tym złego, żeby na zasadzie
    analogi dać ci teoretyczne prawo do głosowania?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 755. Data: 2022-06-06 06:12:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Polonia amerykańska może nie być za dobrym przykładem,

    Dlaczego nie - do niedawna była najliczniejsza. Historycznie najstarsza.

    > ale z tym
    > uzasadnieniem mozliwości głosowania jako jakiegoś przywileju, to tez bym
    > uważał. Co ma być jego podstawą, samo fizyczne przebywanie na jakimś
    > gruncie?

    Przecież pisałem - zamieszkiwanie, "manie" tam centrum życiowego".

    > No u mnie tez nie zalezy i tez głosuję gdzie mieszkam. Patrz jaki zbieg
    > okoliczności :)

    ;)

    > I z racji mieszkania głosuje w wyborach lokalnych, a z racji
    > niemieszkania w ogólnokrajowych. Nadal nie widzisz analogii?

    Nie.

> [...]
    > wszyscy ludzie tworzą tez i zmieniają ogólnokrajowe prawo, które dotyczy
    > wszystkich obywateli, i tych w Szczecinie, i w Warszawie, i w Namibii.

    No własnie tych przebywających na stałe w nambii nie bardzo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 756. Data: 2022-06-06 09:00:23
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Bo Ty tak chcesz, czy masz do tego jakąś podstawę?

    Tak dziecko. Mam.

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20061911410

    USTAWA z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym

    Art. 5. 1. Osoba udzielająca pierwszej pomocy albo kwalifikowanej
    pierwszej pomocy (...) korzystają z ochrony przewidzianej w ustawie z
    dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1444 i 1517
    oraz z 2021 r. poz. 1023) dla funkcjonariuszy publicznych.

    2. Osoba, o której mowa w ust. 1, może poświęcić dobra osobiste
    *innej osoby*,
    ~~~~~~~~~~~~~~
    inne niż życie lub zdrowie, a także dobra majątkowe w zakresie, w jakim
    jest to niezbędne dla ratowania życia lub zdrowia osoby znajdującej się
    w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego.

    Art. 6. 1. Osobie, która poniosła szkodę na mieniu powstałą w
    następstwie udzielania przez nią pierwszej pomocy, przysługuje
    roszczenie o naprawienie tej szkody od Skarbu Państwa reprezentowanego
    przez wojewodę właściwego ze względu na miejsce powstania szkody."

    Jeżeli ktoś udziela pierwszej pomocy, a ty stoisz obok, i ten ktoś każe
    ci np. zdjąć pasek od spodni żeby zatamować krwotok, to ty dając ten
    pasek również stajesz się osobą udzielającą pomocy, więc jeżeli ten
    pasek się zniszczy, to przysługuje ci roszczenie o naprawienie szkody.
    Nigdzie nie jest napisane, że tylko jedna osoba ma status udzielającej
    pomocy. Udzielających pomoc może być kilka osób równocześnie.

    Jeżeli tego paska nie dasz, to:
    KK Art.164. par.1

    Czegoś jeszcze nie rozumiesz? Śmiało pytaj.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 757. Data: 2022-06-06 10:50:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.06.2022 o 09:00, Kviat pisze:

    > Tak dziecko. Mam.

    (...)
    To już lepiej. Możemy zacząć dyskusję :-) Bo z epitetami trudno się
    dyskutuje.

> [...]
    > Jeżeli tego paska nie dasz, to: KK Art.164. par.1
    > Czegoś jeszcze nie rozumiesz? Śmiało pytaj.

    Tylko to nie takie proste. Czy na tej podstawie ratując kogoś możesz
    zażądać od przechodnia paska, bo być może za chwilę leżący zostanie
    zraniony i będziemy go potrzebować do zatamowania krwotoku? Bo -
    przypominam - ofiara, o której tu piszemy w chwili, gdy kobieta żądała
    AED była przytomna i "źle się poczuła", co nie daje podstaw do użycia
    AED. Oczywiście można było sądzić, ze w przyszłości - i to bliskiej -
    będzie potrzebować.

    Problemem wg mnie nie jest podstawa prawda do użycia i AED, ani do
    żądania refinansowania nabycia kolejnego, a podstawa do ścigania
    ratownika, który oceniwszy na podstawie opisu świadka, że AED nie jest
    przydatne odmówił jego użyczenia. To, że decyzja nie była trafna, to
    jest dość oczywiste, ale żądanie ścigania za odmowę udostępnienia już nie.

    Rzuć okiem na art. 25.2 Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie
    przeciwpożarowej. Gdyby zaproponowana przez Ciebie konstrukcja prawna
    miała sens, to nikt by nie umieszczał dodatkowych artykułów
    upoważniających określone osoby (jeszcze w kilku innych ustawach są
    podobne zapisy) do żądania udostępnienia rzeczy. Do przytoczonego przeze
    mnie przepisu przepisem karnym jest art. 82a§1 pkt 3 Kodeksu Wykroczeń.
    Czyli - opierając się na zaproponowanej przez Ciebie wykładni - odmowa
    użyczenia tego AED na żądanie Kierującego akcją byłaby wykroczeniem, ale
    już na żądanie jakiejś przypadkowej kobiety przestępstwem? Przecież to
    jest niedorzeczne.

    Takie kwestie, że ratownik nawet nie miał szans stwierdzić, czy do
    zdarzenia w ogóle doszło, to pomijam. Pomijam, bo być może powinien po
    prostu iść i to osobiście ocenić, a nie opierać się na relacji
    postronnego świadka. Tyle, że on był "przywiązany" do basenu.

    Osobiście uważam, że koszt zakupu AED powinien zostać pokryty ze środków
    publicznych, miejsca takie odpowiednio oznakowane, a ustawa (albo na jej
    podstawie rozporządzenie) powinno nakładać obowiązek udostępniania tych
    urządzeń i określać zasady. Takie refundowane AED powinny być
    odpowiednio znakowane i ich posiadanie przez inne, niż podmioty, którym
    je zrefundowane podmioty bardzo surowo karane. Inaczej mamy sytuację, że
    kupujesz sobie AED, by go mieć, płacisz 7.000 zł i jesteś niewolnikiem
    tego, bo każda osoba może wejść i zażądać, byś jej to dał. I idąc
    zaproponowanym przez Ciebie tokiem rozumowania masz obowiązek dać. Zaś
    Wojewoda, to Ci zwróci, jak udowodnisz, że w ogóle jakakolwiek akcja
    ratownicza była.

    Podpowiem ci, że podobna sytuacja ma miejsce z deskami do ewakuacji (też
    się nie przekłada) czy kołnierzami do unieruchamiania szyi. Też jest
    problem i też nikt nie wie, jak to rozwiązać. Tyle, że deska i kołnierz,
    to zwyczajowo karetka systemowa Ci zostawia, zabierając z Twoją pacjenta
    - jak się upomnisz oczywiście. AED już nie. Elektrody są jednorazowe.
    Moze i by Ci system zostawił, ale do różnych są różne. A jak dasz AED
    jakiejś kobiecie, to już go możesz nie znaleźć, zaś wojewoda zrefunduje
    Ci elektrody do AED, którego nie masz. Fajno się "wrzeszczy" z za
    klawiatury, jak się nie ma zielonego pojęcia, jak to w praktyce działa.

    --
    Robert Tomasik

  • 758. Data: 2022-06-06 11:34:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Jun 2022 22:02:31 +0200, Kviat wrote:

    > Pierdolisz.
    > Jeżeli dana rzecz jest konieczna do udzielenia pomocy to masz obowiązek
    > tę rzecz wydać.
    > Jeżeli udzielający pomocy każe zdjąć pasek stojącemu obok gapiowi (bo
    > sam nie ma akurat paska) żeby zrobić opaskę uciskową, to ten gapiciel ma
    > obowiązek dać ten pasek.

    Ale spodnie nie moga mu opasc, bo to nieobyczajne bedzie ...

    > Jak każe jakiemuś kierowcy dać podnośnik z
    > bagażnika żeby podnieć coś, co przygniotło poszkodowanego, to choćby ten
    > podnośnik miał się rozpaść, choćby taki pasek miał pęknąć w trzech
    > miejscach i choćby był ze skóry aligatora, to ma go dać i już.
    > Jak nie da, to odpowiada.

    Hm, jak sie podnosnik rozpadnie, to nic nie podniesie i nikomu nie
    pomoze.
    Ratownik moze o tym nie wiedziec, ale kierowca juz moze wiedziec,
    ze takim podnosnikiem 10 ton sie nie podniesie.

    Pasek przy zrobieniu opaski uciskowej peknac nie powinien.
    Choc piekny aligator zalany krwią ... do wyrzucenia, moze ktos ma
    inny, tanszy pasek :-)

    > A jak się ta rzecz podczas udzielania pomocy zniszczy, to gapiciel ma
    > prawo wystąpić do wojewody (czy do starosty, czy kogoś tam - dokładnie
    > nie pamiętam) o zwrot kosztów za tę rzecz.

    Ale podejrzewalismy wtedy, ze basen moze miec obowiazek posiadac
    AED na wyposazeniu.
    No i co - mozesz wydac i pozbawic basen ochrony?
    Czy mozesz wydac, ale nalezy wtedy zamknąc basen?

    Teraz, po odszukaniu przepisu, wydaje mi sie, ze AED nie jest na
    liscie wymaganych. Butla tlenowa jest.

    > Pierdolisz.
    > Jeśli udzielający pomocy wie, że 50 metrów dalej jest na basenie
    > profesjonalny ratownik, a sam o ratowaniu człowieka wie tyle co usłyszał
    > w radiu - że musi pomocy udzielić, to musiałby być debilem, żeby nie
    > wysłać kogoś po tego ratownika.

    A ratownik ma setke osob pod opieką. Ma wygonic wszystkich z wody?
    A jak tam twoje dziecko bedzie pływało?

    A przeciez pisalem - zaniesc te osobe na basen, sa na miejscu i
    fachoowi ratownicy wodni, i AED, i butla tlenowa ...

    > Wysłanie kogoś po ratownika, to też jest część udzielanej pomocy.

    > Pierdolisz.
    > Wysłanie kogoś po ratownika z pobliskiego basenu, to nadal jest
    > udzielanie pomocy.

    Ale ale - samemu mozna pobiec i zostawic ofiarę?

    > Udzielaniem pomocy jest wszystko to, co służy, lub może się przyczynić
    > do uratowania czyjegoś życia.

    J.

  • 759. Data: 2022-06-06 11:59:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Sun, 5 Jun 2022 22:02:31 +0200, Kviat wrote:
    > A ratownik ma setke osob pod opieką. Ma wygonic wszystkich z wody?

    W sumie dlaczego nie.

    > A jak tam twoje dziecko bedzie pływało?

    Pojdźmy dalej. Jak będzie ratował kogoś na tym basenie, to przecież ktoś
    inny może się w tym czasie zacząć topić, więc może nie powinien ratować,
    bo to może być twoje dziecko (z racji, że matka siedzi już na tylnim
    siedzeniu)?

    --
    Marcin

  • 760. Data: 2022-06-06 12:13:07
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 2 Jun 2022 19:15:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie mam zielonego pojęcia, ale mam świadomość, że i czołgista tego nie
    > miał jak stwierdzić. Więc co to ma do rzeczy?

    Zatem zamordował cywila.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek