  • 731. Data: 2022-06-05 10:29:30
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że różnica jest wyłącznie techniczna?

    Bo ja wiem, czy "techniczna"? Ustawa mówi o udzielaniu pomocy, a nie
    udzielaniu rzeczy. Po za tym osoba potrzebująca pomocy, to podrzutek.
    Obowiązek udzielenia pomocy mają osoby, które tam są i tego obowiązku
    podrzucić sąsiadowi się nie da.

    System jest tak zbudowany, że w mieście pomoc karetki powinna nadejść
    bodaj do 15 minut. W tym konkretnym momencie ktoś, kto udzielał tej
    pomocy bardzo przytomnie uznał, że w przyszłości być może bedzie
    potrzebne AED i wysłał po niego, ale w sensie prawnym to niewiele zmienia.

    > Posuwając rzecz do absurdu, to, że nie masz obowiązku oddania komuś
    > swoich rąk, nie zwalnia z obowiązku pomocy przy użyciu tych rąk?

    Czyli z braku sensownych argumentów ... :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 732. Data: 2022-06-05 10:31:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Miał obowiązek udzielić pomocy, który tu mógł być zrealizowany poprzez
    > użyczenie AED.

    Proponuję skończyć to przepychanie, bo to nie ma sensu. Wasze argumenty
    mnie nie przekonują. Prokuratury i sądu chyb a też nie przekonały, bo
    nie słyszałem, by skazano tego ratownika. Nie ma nigdzie powiedziane, że
    wszyscy ze wszystkimi muszą się zgadzać.

    --
    Robert Tomasik

  • 733. Data: 2022-06-05 11:54:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli z braku sensownych argumentów ... :-)

    Masz rację - argument taki, że AED wymyślono żeby go używać właśnie w
    takich przypadkach, co zresztą zapisano w kk jest w oczywisty sposób
    bezsensowny.

    Podsumowując - użycie AED w celu udzielenia pierwszej pomocy jest bez
    sensu. Sens ma poszukiwanie roweru u delikwenta w gaciach i uzasadnia
    się to tym, że jak przewozi plecak na rowerze, to jest przewoźnikiem.
    Was to chyba naprawdę według ciekawego wzorca selekcjonują do służby:P

    I nic was nie przekona, że białe jest białe a czarne jest czarne:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 734. Data: 2022-06-05 11:55:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Te dwie przeszkolone osoby podejmowały decyzje na podstawie okoliczności.

    Taa. Wymyślili ratownictwo medyczne przez teleporady zanim to stało się
    modne:P Prekursory.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 735. Data: 2022-06-05 11:56:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Proponuję skończyć to przepychanie, bo to nie ma sensu. Wasze argumenty
    > mnie nie przekonują. Prokuratury i sądu chyb a też nie przekonały, bo
    > nie słyszałem, by skazano tego ratownika.

    Nie słyszałeś też żeby nie skazali - prawda? Tak jak pisałem - szkoda,
    że nie złożyłem zawiadomienia, byśmy wiedzieli jak się skończyło. Mea culpa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 736. Data: 2022-06-05 12:36:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > udzielaniu rzeczy. Po za tym osoba potrzebująca pomocy, to podrzutek.
    > Obowiązek udzielenia pomocy mają osoby, które tam są i tego obowiązku

    Dostałeś przykład interpretacji tego przepisu, gdzie była też mowa o
    pomocy poprzez użyczenie. Z samej ustawy nie wynika nigdzie, że pomoc ma
    być bezpośrednio rękoma pomagającego.

> [...]
    > potrzebne AED i wysłał po niego, ale w sensie prawnym to niewiele zmienia.

    > Czyli z braku sensownych argumentów ... :-)

    Sensowne już były. Wielokrotnie. Ten zresztą też jest jak najbardziej
    sensowny, tylko musiałbyś wyjść z pętli, w którą się wprowadziłeś i
    wysilić na spojrzenie na całość na nieco innym poziomie abstrakcji. I
    zobacz jak się zapętlasz. Jak Cię docisnąć, że użyczenie to też pomoc,
    to nagle podnosisz, że ratownik ocenił, że nie potrzeba pomocy, że
    ratowniczka później też to stwierdziłą, że nie mógł opuścić basenu... i
    tak w kółko. Coś wygląda, że unikasz argumentów, na które masz problemy
    ze znalezieniem odpowiedzi :)

    Odpowiedz proszę bez odskoków na ratowniczkę i pierdylion pobocznych
    tematów, z czego według Ciebie wynika, że wymagana w kk162 pomoc nie możę
    się sprowadzać do użyczenia?

    Ale serio, ja już też wymiękam, więc możemy zakończyć ten temat.

    --
    Marcin

  • 737. Data: 2022-06-05 13:12:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak średnio. Możesz mieć nieruchomość nie będąc obywatelem, możesz być
    > obytwatelem nie mając nieruchomości na terenie kraju. Jedno z drugim nie
    > jest wcale powiązane.

    To była analogia.

    > No dobra - przypomnij jakie masz te obowiązki?

    Dlaczego to mają być wyłącznie obowiązki? A jakie Ty masz obowiązki?

    > Jakoś ta cała polonia nie wraca a już któreś pokolenie głosuje.

    W sumie nie wiadomo kto tam głosuje, czy wiadomo?

    > Ale że co ci niby zrobią - jak wrócisz będziesz traktowany jak każdy
    > inny obywatel.

    No skoro mam być traktowany jak każdy inny to dlaczego nie mam mieć na
    to wpływu?

    > Tak - wyślą za tobą kaczekomando:P Dopóki siedzisz za granicą, polskie
    > władze moga ci skoczyć. Nie masz realnie wobec polski żadnych
    > obowiązków. Podnosisz teoretyczne obowiązki, więc w ramach wzajemności
    > byłbym ci skłonny przyznać równie teoretyczne prawo do głosowania:P

    W sytuacji skrajnej wystarczy, że mi nie przedłużą paszportu.

    --
    Marcin

  • 738. Data: 2022-06-05 13:13:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Te dwie przeszkolone osoby podejmowały decyzje na podstawie okoliczności.

    Wyglada bardziej, że podejmowały decyzje, pierwsza, nie mając podstaw do
    podjęcia takich decyzji, druga, najwyraźniej okazała się niekompetentna.

    --
    Marcin

  • 739. Data: 2022-06-05 13:14:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-05, A. Filip <a...@p...pl> wrote:

    ><ad-absurdum> Żołnierz ma obowiązek obrony ojczyzny który może
    > zrealizować przez oddanie swojego kałacha cywilowi gotowemu go
    > użyć. </ad-absurdum>

    Wiesz, że to o kk162?

    --
    Marcin

  • 740. Data: 2022-06-05 13:18:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale jest.

    No ale to nie moja wina. Chcesz karać wszystkim bo część postępuje
    średnio etycznie.

    > Jeszcze raz - jakie konsekwencje polskiego obywatelstwa ponosisz nie
    > zamieszkując polskę? Jeśli są to konsekwencje teoeretyczne, to jestem
    > skłonny przyznać ci rację, że powinieneś mieć teoretyczne prawo głosu
    > (narbutta 70 lokal 14 w dniu głosowania).

    No to jeszcze raz, dlaczego mam ponosić jakieś konsekwencje? A jakie Ty
    ponosisz konsekwencje niemieszkania w nieruchomości, której jesteś
    właścicielem? Jakie ponosisz konsekwencje z tyt. niemieszkania w
    Szczecinie? A przecie głosujesz na władze, które potem robią burdel
    również poza Warszawą.

    --
    Marcin