  • 551. Data: 2022-05-30 15:35:38
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 May 2022 21:40:46 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To zadymienie może być wynikiem trafienia pociskiem w latarnię. Pocisk
    > rozbija beton i latający drobny cement podobnie wygląda.

    ale taki z karabinu tez?

    > Ale nie dam
    > sobie nic uciąć za tę teorię w tym wypadku, ale tak to właśnie wygląda w
    > naturze.

    Dokladnie.

    > Mnie też. Natomiast co innego mnie intryguje. Jeżeli zestrzelili słupa,
    > to w jaki sposób wjechały te dwa samochody osobowe, co są na fotce? Bo

    A slusznie, na drugim filmie tego nie widac dokladnie, ale taka
    latarnia powinna całą ulice zablokować.
    No ale jest drugi koniec tej ulicy.

    > na filmie ich nie ma, a wydaje się, powinny być widoczne, gdyby tam
    > były. Jeśli tam później się strzelali, to skąd pewność, że to w ogóle

    Drugi film zrobiony zdaje sie po wyzwoleniu, czyli nawet pare dni
    pozniej. W ogole te samochody jakos dziwnie ustawione, w poprzek ulicy
    ... Rosjanie je z podwórek powyciagali, czy ustawili w charakterze
    oslony?
    Walki o Buczę były w miescie?

    > jest ten sam rowerzysta?

    Dokladnie.
    Ale jest rower, jest czlowiek, miejsce pasuje ...
    a nawet jak inny, to kto go zastrzelil?

    J.

  • 552. Data: 2022-05-30 18:10:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 14:27, Olin pisze:

    > I w ramach tej szlachetnej działalności broniłeś jak lew:
    > - kulsonów, którzy zakatowali Stachowiaka,
    > - agenta ABW, który potracił autem kobiety i pojechał dalej,
    > - nazioli świętujących urodziny Hitlera,
    > - byłego kulsona z niebieską kartą, który zastrzelił chłopaka w sadzie,
    > - dzielnych żołnierzy, którzy zaanektowali czeską kapliczkę,
    > - kacapów mordujących rowerzystów.
    >
    > Piszę na szybko z pamięci, więc na pewno tę imponującą listę można
    > uzupełnić.

    Moja ulubiona trójca:

    - Zarzuty stawia się dla dobra "oskarżonego" choćby były z dupy i jest
    to konieczne żeby zacząć śledztwo, najwyżej się zmieni (jak choćby u
    komendy)

    - AED jest po to żeby był na stanie i nie wolno używać, bo wtedy się
    zbrakuje i nie będzie sprawnego na stanie. A poza tym może zaszkodzić

    - było jeszcze z dzikiem, że jak do niego strzelasz a dzik rzuca kurwą,
    to znaczy że żyje i nie ma potrzeby udzielenia pomocy - można się
    oddalić i żaden prokurator zarzutów nawet z dupy i dla twojego dobra nie
    postawi:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 553. Data: 2022-05-30 18:15:28
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 14:37, Olin pisze:

    > To taka taktyka, żeby po pewnym czasie nie było wiadomo, o czym właściwie
    > jest dyskusja. Należy mnożyć wątpliwości i pisać o rzeczach luźno
    > związanych z tematem, żeby wyczerpać interlokutora.

    To akurat twoja taktyka - zawsze można zresztą zapytać czy napisałeś już
    do generała, że się myli:P

    Wydaje mi się, że przyczyna jest inna. Po prostu kolega jako mundurowy i
    związany ze strzelectwem podświadomie stawia się w sytuacji kiedy to on
    siedzi w tym BWP czy transporterze i ma rozkaz strzelania do
    wszystkiego. Więc sobie tłumaczy, że miasto jest puste i ten rowerzysta
    go atakuje, że może to wcale nie on, tylko ten z drugiego wozu i
    przecież on tylko wykonuje rozkazy a odpowiada za to karnie i moralnie
    ktoś nad nim - przecież to nie on stwierdził że miasto jest puste a jak
    coś się rusza to wróg - tak powiedzieli mądrzejsi na górze.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 554. Data: 2022-05-30 18:26:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 13:33, Olin pisze:

    > Jak dla mnie, Shurek kiedyś tam usłyszał dzwonienie, tylko nie ma pojęcia,
    > z którego kościoła i dlatego dualizm korpuskularno-falowy przypisał
    > Haisenbergowi.

    A czasem doświadczenie younga nie jest związane zrówno z dualizmem jak i
    zasadą nieoznaczoności?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 555. Data: 2022-05-30 18:28:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2022 18:10:27 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > - Zarzuty stawia się dla dobra "oskarżonego" choćby były z dupy i jest
    > to konieczne żeby zacząć śledztwo, najwyżej się zmieni (jak choćby u

    Nie ma przepisu, ze basen ma miec na stanie?

    Chyba nie ma
    http://www.dolnoslaskiewopr.pl/includes/strony/pdf/r
    ozporzadzenieMSWpoz261.pdf

    To założmy, ze jest wymóg, albo wezmy za przyklad butle tlenową, czy
    kołnierz ortopedyczny.

    P.S. łódź motorowa co 400m kąpieliska?

    > i nie wolno używać, bo wtedy się
    > zbrakuje i nie będzie sprawnego na stanie.

    Nie nie wolno używać, tylko nie wolno wydawać osobom postronnym.
    Bo zabiorą i co wtedy?

    Butle dasz, i co - zamknac basen do czasu zwrotu?
    A jak zwrócą pustą?
    Nawet minister cienias nie przewidzial - powinien wymagac dwoch,
    z czego co najmniej jedna na terenie basenu.

    No chyba, ze tak rozumiec - wymaga sie jednej, to trzeba kupic dwie
    :-)

    >A poza tym może zaszkodzić

    A nie moze?

    > - było jeszcze z dzikiem, że jak do niego strzelasz a dzik rzuca kurwą,
    > to znaczy że żyje i nie ma potrzeby udzielenia pomocy - można się

    Mnie sie tam wydaje, ze żyje :-)

    > oddalić i żaden prokurator zarzutów nawet z dupy i dla twojego dobra nie
    > postawi:P

    Chyba, ze kolega, to wtedy postawi :-)

    J.

  • 556. Data: 2022-05-30 18:30:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 May 2022 18:15:28 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > ktoś nad nim - przecież to nie on stwierdził że miasto jest puste a jak
    > coś się rusza to wróg - tak powiedzieli mądrzejsi na górze.

    No ale z drugiej strony - wjezdzasz do wrogiego miasta, to chyba
    trzeba sie pilnowac.
    I strzelac do kazdego podejrzanego filującego zza węgła?

    A mieli witac kwiatami ...

    J.

  • 557. Data: 2022-05-30 19:19:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 18:30, J.F pisze:

    > No ale z drugiej strony - wjezdzasz do wrogiego miasta, to chyba
    > trzeba sie pilnowac.

    No nie mówię, że sytuacja do pozazdroszczenia ale nie mieszajmy do tego
    usprawiedliwień moralnych - ty tam jesteś najeźdzcą i ty strzelasz do
    cywilów. W razie wątpliwości musisz je sam rozstrzygnąć - zawsze możesz
    się poddać. Nie zazdroszcze kacapom, ale też ich nadmiernie nie
    wybielajmy. To oni są orkami a cywile ofiarami i nie ma tu miejsca na
    symetryzm.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 558. Data: 2022-05-30 19:28:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.05.2022 o 18:28, J.F pisze:

    > Nie ma przepisu, ze basen ma miec na stanie?

    Nie wiem. A gaśnicy wolno użyć, czy skoro wisi, to ma wisieć sprawna?

    > Nie nie wolno używać, tylko nie wolno wydawać osobom postronnym.

    Wręcz przeciwnie - należy wydać jak jest potrzebny. Od tego one są te
    AED, żeby z nich korzystać.

    > Bo zabiorą i co wtedy?

    No co - użyją - od tego są.

    > Butle dasz, i co - zamknac basen do czasu zwrotu?
    > A jak zwrócą pustą?

    Pewnie to samo jak zużyją na basenie. AED się serwisuje po każdym użyciu.

    > Nawet minister cienias nie przewidzial - powinien wymagac dwoch,
    > z czego co najmniej jedna na terenie basenu.
    >
    > No chyba, ze tak rozumiec - wymaga sie jednej, to trzeba kupic dwie
    > :-)

    Akurat jeśli jest wymagana to zapewne się tak robi - choćby ze względu
    na przeglądy.

    > A nie moze?

    Jak nie przyłożysz nim komuś w głowę, to niebardzo widzę mechanizm szkody.

    > Chyba, ze kolega, to wtedy postawi :-)

    Postawił i to tak skutecznie, że kolega sędzia uznał:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 559. Data: 2022-05-30 20:19:02
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 30.05.2022 o 15:21, J.F pisze:

    > Bo to, ze wolno strzelac, nie oznacza, ze dowolnym pociskiem :-)

    Pierdolisz.
    Nie wolno.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 560. Data: 2022-05-30 20:56:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Żaden nie działa tak, że sieje w jakiejś odległości po opuszczeniu działka?

    O ile mi wiadomo żaden używany w BWP. zbyt mały kaliber. W artylerii
    p-lot używa się takich wybuchających w określonym dystansie, ale chyba
    najniższym kalibrem z taką amunicja jest 57 mm.

    > No ale co do zasady:
    > - jednak może spowodować śmierć na miejscu
    > - może być więcej niż jeden odłamek.

    O ile może być więcej, niż jeden odłamek, to z tą śmiercią na miejscu
    gorzej. z wykrwawienia, to jednak dłuższa chwila. Od kontuzji, to kilka
    dni.

    > Po co takie pociski odłamkowe, te dla działek, się robi? Chyba nie po
    > to, aby wybijac okoliczne szyby, a unieszkodliwić właśnie człowieka. I
    > raczej tez nie są tak specyficznie konstruowane aby wyłącznie zranić.
    > Inaczej to by solą strzelali.

    Trochę nie chce mi się tu rozwijać tematu. Ogólnie śmierć na miejscu
    powstaje w wyniku rozprzestrzeniania się fali ciśnienia i rozerwania
    naczyń krwionośnych w mózgu. Tego odłamek małokalibrowego pocisku zrobić
    raczej nie jest zdolny.

    > Róznica byłaby z grubsza taka, jak wrzucenie granatu przez okno do
    > szkolnej klasy gdzie słychać by było, że tam są dzieci, a wrzucić bez
    > słuchania.

    ale podsłuchiwanie tu nie ma nic do rzeczy. Albo nie wolno go tam
    wrzucać, albo wolno.

    > Widzisz, ja naprawdę rozumiem, że można być sceptycznym, ale nawet jak
    > roztrząsamy rzecz jak powyżej, to nadal wychodzi, że to mogło być celowe
    > zabójstwo cywilnego rowerzysty. A teraz dodaj do tego kilkadziesiąt,
    > jeśli nie kilkaset podobnych przypadków. No można rozstrząsać podobnie
    > każdy z nich, ale taka epidemia podobnych zdarzeń jest trochę dziwna,
    > nie?

    Mogło być nawet nielegalne polowanie. Tylko nie mamy żadnego dowodu na
    to, co się tam stało.

    > A teraz mówisz gdzieindziej, że to realia wojny i że tak to wygląda w
    > warunkach zabudowy, ok, no to dlaczego w zasadzie tylko Bucza i Irpień?
    > Dlaczego nie w tych tysiącach innych miejscowości, gdzie kacapy wlazły?
    > Co takiego tu się stało, że nagle padło trupem kilkuset cywilów?

    Nic się nie stało moim zdaniem, tylko dziennikarze dopadli filmik i
    tworzą koło tego teorie.

    --
    Robert Tomasik