-
1. Data: 2022-07-11 12:29:17
Temat: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
Od: Kris <k...@g...com>
Dzisiaj dostałem pismo od jednego z dużych ubezpieczycieli działających na rynku
polskim że w wyniku błędu ich pracownikach moje dane osobowe:
adres, PESEL, numer telefonu, imię nazwisko, itp zostały ujawnione 220 osobom.
Pytanie moje jest proste czy można wyrwać jakieś odszkodowanie zadośćuczynienie od
tej firmy?
-
2. Data: 2022-07-11 15:25:04
Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 11 Jul 2022 03:29:17 -0700 (PDT), Kris wrote:
> Dzisiaj dostałem pismo od jednego z dużych ubezpieczycieli działających na rynku
polskim że w wyniku błędu ich pracownikach moje dane osobowe:
> adres, PESEL, numer telefonu, imię nazwisko, itp zostały ujawnione 220 osobom.
> Pytanie moje jest proste czy można wyrwać jakieś odszkodowanie zadośćuczynienie od
tej firmy?
Zadac bezczelnie pytanie o szczególy polisy którą mieli na taki
przypadek ? :-)
J.
-
3. Data: 2022-07-11 15:37:14
Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
Od: Animka <a...@t...wp.pl>
W dniu 2022-07-11 o 12:29, Kris pisze:
> Dzisiaj dostałem pismo od jednego z dużych ubezpieczycieli działających na rynku
polskim że w wyniku błędu ich pracownikach moje dane osobowe:
> adres, PESEL, numer telefonu, imię nazwisko, itp zostały ujawnione 220 osobom.
> Pytanie moje jest proste czy można wyrwać jakieś odszkodowanie zadośćuczynienie od
tej firmy?
To jest PZU?
--
animka
-
4. Data: 2022-07-11 17:10:15
Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
Od: Kris <k...@g...com>
poniedziałek, 11 lipca 2022 o 15:25:08 UTC+2 J.F napisał(a):
> On Mon, 11 Jul 2022 03:29:17 -0700 (PDT), Kris wrote:
> > Dzisiaj dostałem pismo od jednego z dużych ubezpieczycieli działających na rynku
polskim że w wyniku błędu ich pracownikach moje dane osobowe:
> > adres, PESEL, numer telefonu, imię nazwisko, itp zostały ujawnione 220 osobom.
> > Pytanie moje jest proste czy można wyrwać jakieś odszkodowanie zadośćuczynienie
od tej firmy?
> Zadac bezczelnie pytanie o szczególy polisy którą mieli na taki
> przypadek ? :-)
>
W sumie racja- kto.pyta nie bladzi
Ps
Opisali dość szczegółowo co i jak wyciekło, napisali jakie mogę mieć z tego tytułu
kłopoty( pożyczka na moje dane, rejestracja prepaid itp) ale zabrakło w ich piśmie
słowa "przepraszamy" czy chociażby "przykro nam"
-
5. Data: 2022-07-11 22:56:59
Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>
Kris w news:587ea70e-73c8-406f-ab99-46b64e2d02c1n@googlegro
ups.com
[..................]
> zabrakło w ich piśmie słowa "przepraszamy" czy chociażby "przykro nam"
to oznacza, ze albo tutaj juz jest ukraina kolomyjskiego, albo.... ich
prawne klopoty teoretycznie - i oni o tym wiedza - zaczynaja sie dopiero od
momentu, gdy poniesiesz faktyczna strate (np. ktos wezmie pozyczke, kredyt).
W kazdym razie *dla* *rozgarnietego* *prawnika* opowiedz na Twe pytanie
bedzie
banalem.
-
6. Data: 2022-07-12 07:26:28
Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>
W dniu 2022.07.11 o 17:10, Kris pisze:
> Ps
> Opisali [...] i jak wyciekło,
Podziel się z grupowiczami informacją jak to wyciekło ? To może być
interesujące.
-
7. Data: 2022-07-12 11:07:24
Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
Od: Animka <a...@t...wp.pl>
W dniu 2022-07-12 o 07:26, Krzysztof kw1618 pisze:
> W dniu 2022.07.11 o 17:10, Kris pisze:
>
>> Ps
>> Opisali [...] i jak wyciekło,
>
>
> Podziel się z grupowiczami informacją jak to wyciekło ? To może być
> interesujące.
A tu dali tylko komunikat i nic nie zdzialali. a2mobile nalezy do
Tmobile. Nawet nie napisali skargi do "ministra" od danych osobowych.
Zaczęlam dostawać jakieś maile nawet z Francji od jakichś lesbij itd.
Premium Mobile Sp. z o.o., świadcząca usługi pod marką a2mobile,
otrzymało wstępne powiadomienie o zdarzeniu od zewnętrznego Dostawcy w
dniu 9 sierpnia 2021 r., potwierdzone dnia 11 sierpnia 2021 r., że
doszło do incydentu bezpieczeństwa związanego z działaniem złośliwego
oprogramowania na systemy naszego zewnętrznego Dostawcy. Premium Mobile
oraz Dostawca podjęli działania prewencyjne i odtworzeniowe wyjaśniające
zdarzenie i trwa jego analiza. Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że
zdarzenie to mogło skutkować dostępem osób nieuprawnionych do baz danych
Klientów. Zdarzenie mogło dotyczyć w szczególności danych przetwarzanych
w ramach umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych: nazwisko i imię,
adres korespondencyjny, numer ewidencyjny PESEL lub dokument tożsamości,
adres e-mail, numer telefonu, NIP/REGON.
Ze względu na bezpieczeństwo naszych Klientów, mimo, że nieuprawnione
wykorzystanie danych jest jedynie prawdopodobne i niepotwierdzone, to
informujemy, że istnieje prawdopodobieństwo, że zdarzenie potencjalnie
może pociągnąć za sobą skutki dla podmiotu danych polegające m.in. na:
- uzyskaniu dostępu do korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej przez
osoby trzecie;
- korzystaniu z nieprzysługujących praw obywatelskich, np. do głosowania
nad środkami budżetu obywatelskiego;
- wyłudzeniu ubezpieczenia lub środków z ubezpieczenia;
- uzyskaniu przez osoby trzecie dostępu do środków finansowych;
- nieuprawnionym zarejestrowaniu przedpłaconej karty telefonicznej
(pre-paid);
- nieuprawnionym uzyskaniu kredytów/pożyczek w instytucjach poza bankowych;
- nieuprawnionym zawarciu umowy o świadczenie usług, np. telewizji
kablowej, telefonu, Internetu.
Premium Mobile podjęło działania zapobiegawcze polegające m.in. na
wprowadzeniu w procedurze dodatkowej weryfikacji Klienta
(uwierzytelnienie poprzez wysłanie SMS z kodem weryfikacyjnym).
Ponadto, Dostawca potwierdził usunięcie złośliwego oprogramowania z
systemów.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz wytycznymi Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych Premium Mobile informuje, że w celu
zapobieżenia ewentualnym próbom nieuprawnionego wykorzystania danych
można podjąć środki zaradcze w postaci:
- zgłaszania na Policję wszelkich prób nieuprawnionego wykorzystania danych;
- zastrzeżenia dokumentu tożsamości w banku;
- skorzystania z możliwości założenia płatnego konta w systemie
informacji kredytowej i gospodarczej i aktywowania alertów BIK. Więcej
informacji można uzyskać na stronie BIK (www.bik.pl/);
- skorzystania z możliwości bezpłatnego założenia konta i uzyskania
informacji na temat swoich zobowiązań pieniężnych z biur informacji
gospodarczych (BIG). Więcej informacji na stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/rozwoj-praca-technologia/wyka
z-biur-wykonujacych-dzialalnosc-gospodarcza;
- zachowania ostrożności podczas podawania danych przez Internet. Należy
dokładnie analizować kierowane komunikaty, zawarte np. w wiadomościach
SMS, e-mail, by uniknąć np. ataku phishingowego.
W związku z zaistniałą sytuacją Premium Mobile poinformowało Prezesa
Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz dokonało zgłoszenia do CSIRT NASK,
CSIRT GOV i organów ścigania.
Kontakt w sprawie zdarzenia: Dział Obsługi Klienta Premium Mobile, na
adres: b...@a...pl, tel. 720 20 30 40, lub pisemnie na adres Premium
Mobile Sp. z o.o., ul. Warszawska 18, 35-205 Rzeszów lub Inspektorem
Ochrony Danych Osobowych: i...@p...pl
-
8. Data: 2022-07-12 14:15:12
Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
W dniu 12.07.2022 o 11:07, Animka pisze:
>
> a2mobile nalezy do
> Tmobile.
>
> Premium Mobile Sp. z o.o., świadcząca usługi pod marką a2mobile,
Tmobile, to chyba nie to samo co Premium Mobile?
Pozdrawiam
Piotr
-
9. Data: 2022-07-13 14:45:00
Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
Od: Kris <k...@g...com>
wtorek, 12 lipca 2022 o 07:26:32 UTC+2 Krzysztof kw1618 napisał(a)
> Podziel się z grupowiczami informacją jak to wyciekło ? To może być
> interesujące.
Ich pracownik nieświadomie wysłał do 220 odbiorców maila z załącznikiem zawierający
między innymi moje dane osobowe
-
10. Data: 2022-07-14 21:21:55
Temat: Re: Ujawnienie danych osobowych- odszkodowanie
Od: Animka <a...@t...wp.pl>
W dniu 2022-07-12 o 14:15, Kviat pisze:
> W dniu 12.07.2022 o 11:07, Animka pisze:
>
>>
>> a2mobile nalezy do Tmobile.
>> Premium Mobile Sp. z o.o., świadcząca usługi pod marką a2mobile,
>
> Tmobile, to chyba nie to samo co Premium Mobile?
Szukałam w internecie, rozmawialam też z pewnymi ludźmi i dowiedziałam
się, że to jedna i ta sama "firemka".
--
animka