  • 1. Data: 2007-12-17 10:35:53
    Temat: Udzielanie korepetycji
    Od: "doubleKey" <d...@o...pl>

    Witam,

    Student udziela korepetycji. Jak wygląda kwestia prawna prowadzenia takiej
    działalności? Czy trzeba zgłaszać własną dziełalność? Jak rozlicza się z
    urzędem skarbowym?

    Pozdrawiam!
    KK

  • 2. Data: 2007-12-17 10:51:08
    Temat: Re: Udzielanie korepetycji
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 grudzień 2007 11:35
    (autor doubleKey
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk5jo6$aep$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Witam,
    >
    > Student udziela korepetycji. Jak wygląda kwestia prawna prowadzenia takiej
    > działalności? Czy trzeba zgłaszać własną dziełalność?

    Tak.

    > Jak rozlicza się z
    > urzędem skarbowym?

    Najogólniej: PKPiR bez VAT bo usługi szkoleniowe są zwolnione. Może da się
    ryczałt, ale to trzeba doczytać czy takie usługi tam pasują. Jak pasują to
    by go wyszło korzystniej (mniejszy podatek, a KUPów ma i tak mało)

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 3. Data: 2007-12-17 12:59:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 grudzień 2007 14:01
    (autor HaNkA ReDhUnTeR
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk5s1r$567$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > (mniejszy podatek, a KUPów ma i tak mało)
    > Mało?:) Lol:) Musialbys pogadac z moja ksiegowa:)

    A bo Ty jesteś Specjalna :D Masz kartę stałego klienta w hurtowni :D
    Aczkolwiek owszem, masz rację, trzeba to przeanalizować z bliska. Jak
    faktycznie ma KUPy to nie ma co szukać czy da się ryczałt tylko walić PKPiR
    i już.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 4. Data: 2007-12-17 13:01:07
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    (mniejszy podatek, a KUPów ma i tak mało)

    Mało?:) Lol:) Musialbys pogadac z moja ksiegowa:)

    HaNkA

  • 5. Data: 2007-12-17 18:32:55
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote

    > Tak.

    Chyba, że to tylko okazjonalnie.

    Jak nie przekracza kwoty wolnej rocznej, to podatku nie płaci, tak?

  • 6. Data: 2007-12-17 19:35:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 grudzień 2007 19:32
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk6fce$qnn$1@z-news.pwr.wroc.pl>):

    > Chyba, że to tylko okazjonalnie.

    To fakt, wtedy może liczyć że może nikt nie doniesie i się uda.

    > Jak nie przekracza kwoty wolnej rocznej, to podatku nie płaci, tak?

    No zgodnie z zasadami PIT. Wg całościowego rozliczenia itepe.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 7. Data: 2007-12-17 19:56:04
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fk6fce$qnn$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    > Jak nie przekracza kwoty wolnej rocznej, to podatku nie płaci, tak?

    To ze nie placi nie znaczy ze nie rozlicza sie z US. Lepiej wiec figurowac w
    US i wykazywac male dochody lub duze koszty lub oba jednoczesnie niz robic
    na tajnych kompletach liczac na to ze nie trafi sie na jakiegos "zyczliwego"

    HaNkA

  • 8. Data: 2007-12-17 20:18:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote

    > To fakt, wtedy może liczyć że może nikt nie doniesie i się uda.

    Chodzi mi o to, ze okazjonalne działanie nie spełnia definicji działaloności
    gosp, jak mi się wydaje.

  • 9. Data: 2007-12-18 21:03:09
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 grudzień 2007 21:18
    (autor Piotr [trzykoty]
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fk6li6$fj5$1@z-news.pwr.wroc.pl>):

    > Chodzi mi o to, ze okazjonalne działanie nie spełnia definicji
    > działaloności gosp, jak mi się wydaje.

    Tylko ZTCW prawo nie przewiduje opcji okazjonalnego zarabiania i dupa blada.
    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 10. Data: 2007-12-19 21:57:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote
    > Tylko ZTCW prawo nie przewiduje opcji okazjonalnego zarabiania i dupa
    > blada.

    A np. wynajem mieszkania?