  • 1. Data: 2004-04-06 15:27:15
    Temat: Udostepnianie przemowienia audio tekstowo
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Było tak: na prywatnej uczelni podczas zajęć na wykłady wszedł
    przedstawiciel władz szkoły i ogłosił komunikat, po czym nastąpiła
    dyskusja.

    Pewien uczeń nagrał to wszystko dyktafonem.

    Oczywiste jest, że zastrzeżenia prawne budzi publikacja audio tego
    spotkania, ale czy można przepisać z taśmy cały przebieg zebrania i
    bez autoryzacji władz szkoły udostępnić tekstowo na publicznym forum?

    Samo streszczenie spotkania z nielicznymi cytatami oczywiście można,
    ale czy mogę przepisać wszystko dosłownie?

    berberek

  • 2. Data: 2004-04-07 00:47:32
    Temat: Re: Udostepnianie przemowienia audio tekstowo
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <0...@4...com>, Maciej Lankowski wrote:
> [...]
    >
    > Samo streszczenie spotkania z nielicznymi cytatami oczywiście można,
    > ale czy mogę przepisać wszystko dosłownie?

    MZ. to zależy czy takie forum ma charakter czasopisma. Wtedy: Art.25
    1.
    Wolno rozpowszechniać w celach informacyjnych w prasie, radiu i telewizji:
    [..]
    4) mowy wygłoszone na publicznych zebraniach i rozprawach; nie upoważnia
    to jednak do publikacji zbiorów mów jednej osoby,
    [..]

    Jeśli przyjąć że to żadna prasa, to wtedy jedynie pozostają chyba
    rozważania czy owa mowa to był utwór w rozumieniu Prawa Autorskiego. Jeśli
    tak (co należy przyjąć) to powinieneś mieć zgodę autora.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2004-04-07 07:29:41
    Od: Maciej Lankowski <b...@p...onet.pl>

    In pl.soc.prawo you wrote:

> [...]
    >4) mowy wygłoszone na publicznych zebraniach i rozprawach; nie upoważnia
    >to jednak do publikacji zbiorów mów jednej osoby,

    Nie było to na szczęście przemówienie ale dyskusja wszystkich
    studentów, więc chyba nie podchodzi to pod publikację zbiorów mów
    jednej osoby ;)

    Ponadto chyba jednak nie zamieszczę transkryptu taśmy a jedynie
    obszerne streszczenie zebrania z cytatami - to mi chyba zawsze wolno,
    prawda?

    berberek

  • 4. Data: 2004-04-07 09:18:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <4...@4...com>, Maciej Lankowski wrote:
    > In pl.soc.prawo you wrote:
    > Nie było to na szczęście przemówienie ale dyskusja wszystkich
    > studentów, więc chyba nie podchodzi to pod publikację zbiorów mów
    > jednej osoby ;)

    Jeśli nie było jakiś co bardziej rozbudowanych wypowiedzi to to MZ nie
    podchodzi raczej pod utwór w rozumieniu Prawa Autorskiego jest więc w
    ogóle niechronione.

    > Ponadto chyba jednak nie zamieszczę transkryptu taśmy a jedynie
    > obszerne streszczenie zebrania z cytatami - to mi chyba zawsze wolno,
    > prawda?

    tak.

    --
    Marcin