  • 1. Data: 2006-02-03 14:58:24
    Temat: Uczelnia zabiera stpendium socjalne
    Od: "Tomix" <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie odnosnie stypendium socjalnego. Otórz w uczelni, w której
    studiuję dziennie(Kolegium Karkonoskie na Dolnym Śląsku) zauważyłem nowe
    praktyki... wstrzymywanie i zabieranie stypendiów socjalnych na rzecz
    zaległości finansowych tym studentom, którzy poprostu nie zapłacili za
    powtarzanie kursów i tak dość wysokich stawek jak na taką nie bardzo
    renomowaną uczelnie państwową jaką jest KK, a żerowanie na studentach chyba
    zrobi sie już tu tradycją
    Pomijając już fakt wysokości tych stawek w porównaniu np do Politechniki
    Wrocławksiej, gdzie na powtarzanie kursu może w zasadzie pozwolić sobie
    finansowo każdy, komu powinie się noga, to czy takie postępowanie uczeli KK
    jest zgodne z jakim kolwiek prawem? Przecież to pieniądze od państwa
    polskiego i dla niejednego jest pomocnym zastrzykiem finansowym, aby przeżyć
    do "1-go".

    Pozdrawiam
    Tom

  • 2. Data: 2006-02-03 15:18:31
    Temat: Re: Uczelnia zabiera stpendium socjalne
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Tomix" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powtarzanie kursów i tak dość wysokich stawek jak na taką nie bardzo
    > renomowaną uczelnie państwową jaką jest KK, a żerowanie na studentach

    bardzo madrze :D

    > jest zgodne z jakim kolwiek prawem?

    nie jest, jesli chca dochodzic jakis swoich roszczen to niech udadza sie do
    sadu. To co robia jest przestepstwem i proponuje czym predzej zawiadomic
    prokurature aby dobrali im sie do dupska

    Jacek

  • 3. Data: 2006-02-03 19:27:54
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    castrol wrote:

    > nie jest, jesli chca dochodzic jakis swoich roszczen to niech udadza sie
    > do sadu. To co robia jest przestepstwem

    Bardziej fachowa nazwa: "potrąceniem wierzytelności" -- art. 498 kc.

    Jak ktoś bierze na siebie zobowiązanie (decydując się na powtarzanie kursu)
    to musi liczyć się z tym, że bardziej lub mniej dobrowolnie to zobowiązanie
    zrealizuje.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 4. Data: 2006-02-03 22:01:24
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Paweł pisze:

    > Bardziej fachowa nazwa: "potrąceniem wierzytelności" -- art. 498 kc.

    Tylko, ze jest jeszcze art. 831 p. 1 pkt 2 kpc.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 5. Data: 2006-02-03 23:06:53
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    roburkov wrote:

    > Tylko, ze jest jeszcze art. 831 p. 1 pkt 2 kpc.

    Potrącenie a egzekucja to dwie różne rzeczy.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 6. Data: 2006-02-04 09:27:07
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Paweł pisze:

    > Potrącenie a egzekucja to dwie różne rzeczy.

    Dobrze byloby przeczytac odpowiedni fragment ustawy, zanim cos napiszesz:
    art. 505 p 1 kc

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov