  • 41. Data: 2021-10-04 10:21:11
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 09:01:36 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Oczywiście, że masz rację. Chodziło mi o zasadę. Ktoś po wojnie za
    > organizację przestępczą uznał SS, a ona do niej należeć nie mogła.

    Troche bardziej skomplikowane:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/SS-Aufseherin

    J.

  • 42. Data: 2021-10-04 10:25:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2021 22:34:51 +0200, Animka wrote:
> [...]
    [...]
    > Byłam tam kiedyś. Taki bandyta lekarz okaleczał kobiety ginekologicznie,
    > robił eksperymenty. Mało pamiętam. ale tych żelaznych misek i narzędzi
    > nie zapomnę.

    Ano - wpadli Niemcy kiedys na pomysl, ze jakby tak wszystkich
    wysterylizowac, to problem zydowski by sie sam rozwiazal w niedlugim
    czasie. Nawet nie wszystkich, bo wystarczy mlode kobiety.
    Ale to za bardzo czasochlonne sie okazalo.

    A te miski ... chyba nie odbiegaly od owczesnych standardow
    szpitalnych.

    J.

  • 43. Data: 2021-10-04 10:28:00
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Niemcy pod wodzą Hitlera prowadziły wojnę. Samo w sobie wspieranie
    > wysiłku zbrojnego swojego kraju toczącego wojnę trudno uznać za
    > niewłaściwe.

    Nie, nie trudno. Sporo Niemców jednak uznawało to za niewłaściwe, bo
    doskonale zdawali sobie sprawę z tego, co się dzieje.
    I ci co wspierali też doskonale zdawali sobie sprawę z tego co robią.

    Dokładnie tak samo jak teraz wiedzą zwolennicy pisu i jego klonów.
    Równie dobrze mógłbyś napisać, że wspieranie pisu trudno uznać za
    niewłaściwe. Nie, nie trudno.

    > Nie Niemcy piersi i nie ostatni wszczynali wojnę.

    I nie Niemcy pierwsi i nie ostatni doskonale wiedzieli, czy to jest
    właściwe, czy nie jest.

    > Oczywiście zbrodnie wojenne są naganne, ale nie wszyscy wiedzieli o tym,
    > że one są popełniane.

    Dzieci może i nie wiedziały.
    Zbrodnie były w Niemczech popełniane jeszcze przed wybuchem wojny i
    trzeba było być debilem, żeby tego nie widzieć. Opinia międzynarodowa
    doskonale wiedziała co się w Niemczech wyprawia, a sami obywatele
    Niemiec nie wiedzieli, pomimo tego, że obserwowali to z okien własnych
    kamienic? Serio?
    Propaganda nazistowska w okresie międzywojennym (radio, prasa,
    plakaty...) w ogóle się z tym nie kryła, a wręcz przeciwnie,
    komunikowała wprost do czego zmierza i co robi. I wcale nie było trudno
    uznać tego za niewłaściwe. Cały cywilizowany świat wiedział i potrafił
    się wtedy zdeklarować, czy to właściwe, czy nie, a tylko biedni
    obywatele Niemiec żyli w nieświadomości...

    Że też dorosłemu człowiekowi, potrafiącemu czytać i pisać, trzeba takie
    sprawy tłumaczyć...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 44. Data: 2021-10-04 10:57:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 10:28:00 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > doskonale wiedziała co się w Niemczech wyprawia, a sami obywatele
    > Niemiec nie wiedzieli, pomimo tego, że obserwowali to z okien własnych

    A co konkretnie masz na mysli, z czasow przedwojennych?

    A obywatele ... no coz, wielu sie podobalo.
    W owczesnej Polsce przypominam, ze tez sie wielu podobalo.

    > Propaganda nazistowska w okresie międzywojennym (radio, prasa,
    > plakaty...) w ogóle się z tym nie kryła, a wręcz przeciwnie,
    > komunikowała wprost do czego zmierza i co robi.

    A daj jakis przyklad ...

    > I wcale nie było trudno
    > uznać tego za niewłaściwe. Cały cywilizowany świat wiedział i potrafił
    > się wtedy zdeklarować, czy to właściwe, czy nie, a tylko biedni
    > obywatele Niemiec żyli w nieświadomości...

    Daj przyklad tej deklaracji cywilizowanego swiata ...
    moze ten
    https://pl.wikipedia.org/wiki/MS_St._Louis

    I jeszcze takie dwa nazwiska, widze, ze zmierzajace do zapomnienia
    Bruno Dorfer i Rainer Beck

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/wojna-nie-
    zakonczyla-tragedii-swiadkowie-wojny-w-odcieniach-sz
    arosci/dxs87fr

    https://en.wikipedia.org/wiki/13_May_1945_German_des
    erter_execution
    http://www.executedtoday.com/tag/bruno-dorfer/
    https://www.wikipe.wiki/wiki/nl/Executie_van_Rainer_
    Beck_en_Bruno_D%C3%B6rfer

    J.

  • 45. Data: 2021-10-04 11:08:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To był jeden z najokrutniejszych obozów.

    -----

  • 46. Data: 2021-10-04 11:27:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 08:51:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tego typu obozy pracy były ostanie na liście wszelkiego rodzaju dostaw.
    > Sądzę, że mogła nawet współczuć komendantowi obozu, że nie może zapewnić
    > lepszego bytu osadzonym. Wątpię, by sekretarka osobiście chodziła i
    > zaglądała do baraków. Tym bardziej, by miała jakikolwiek wpływ na los
    > osadzonych.

    Podobnie, jak np straznik/wartownik pilnujacy obozu.

    J.

  • 47. Data: 2021-10-04 12:25:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2021 11:08:34 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    > To był jeden z najokrutniejszych obozów.
    > -----

    Ale nie bylo tego, czego np w Brzezince, ze ludzi prosto z wagonow
    zaganiano do komory gazowej, i to nawet w malo okrutny sposob ...

    Choc o jakiejs komorze gazowej tam pisza ...

    A tak w ogole, to wychodzi na to, ze rola kobiety byla znana od ponad
    60 lat
    https://www.dw.com/pl/die-welt-d%C5%82ugie-%C5%9Bled
    ztwo-przeciwko-sekretarce-holokaustu/a-56222870

    J.

  • 48. Data: 2021-10-04 15:19:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2021 o 10:28, Kviat pisze:
> [...]
    > doskonale wiedziała co się w Niemczech wyprawia, a sami obywatele
    > Niemiec nie wiedzieli, pomimo tego, że obserwowali to z okien własnych

    To znaczy konkretnie cóż takiego z tego okna kamienicy można było
    zobaczyć? Tylko tak konkretnie. Nie pisz mi, ze Niemcy Żydów nie lubili,
    bo to jeszcze nie jest żadna zbrodnia.

> [...]
    > się wtedy zdeklarować, czy to właściwe, czy nie, a tylko biedni
    > obywatele Niemiec żyli w nieświadomości...

    I ów cywilizowany świat cóż takiego uczynił, by zapobiec? Ale tak
    konkretnie. Bo podejrzewam, że nasze państwo podziemne więcej w tej
    sprawie zrobiło, nisz ów cywilizowany świat.

    > Że też dorosłemu człowiekowi, potrafiącemu czytać i pisać, trzeba takie
    > sprawy tłumaczyć...

    No właśnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2021-10-04 15:52:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 2 Oct 2021 13:32:00 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Metro jako wyznacznik poziomu społeczeństwa :-) Wiesz, że katakumby pod
    > Rzymem, to robili jeszcze przed Chrystusem?

    Znaczy się, po tych katakumbach jeździli tramwajem?
    Tam pewnie nie ma drutów, czyli starożytni Rzymianie mieli internet
    bezprzewodowy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 50. Data: 2021-10-04 15:56:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 4 Oct 2021 15:19:18 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > To znaczy konkretnie cóż takiego z tego okna kamienicy można było
    > zobaczyć? Tylko tak konkretnie.

    Na przykład Kryształową Noc.

    --
    uzdrawiam