  • 231. Data: 2021-10-10 21:01:38
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Oct 2021 16:00:10 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bo jeńców Rosjanie zdobywali, a nie Polacy. Polski obozów jenieckich dla

    Zdobywac, tosmy chyba zdobywali, tylko zaraz przekazywali dalej.

    > Niemców chyba nie było. A w takiej Warszawie, to byliby, jak znalazł.

    By sie nauczyli na przyszlosc :-)

    J.

  • 232. Data: 2021-10-11 10:22:36
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 19:11:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > To,
    > że się na coś powołuję nie ma nic wspólnego z tym, czy ufam temu źródłu.

    Bardzo ciekawy pogląd, ale przyzwyczaiłeś - na pisowską modłę - ogół do
    takich łamańców logicznych, że trudno o coś więcej niż kolejny uśmiech.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 233. Data: 2021-10-11 10:26:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 8 Oct 2021 19:15:06 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ilu oczytanych było w 1940 roku w Polsce?

    Nie liczyłem, ale na pewno więcej niż obecnie na strzelnicy taktycznej Vis
    Maior i wszystkich komendach razem wziętych.

  • 234. Data: 2021-10-11 15:27:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    > Nawet nie pamiętam, czy na coś się powoływałem, a taki Olin pamięta.

    Sam widzisz, że trzeba być ostrożnym, co się pisze, bo potem mogą to
    wyciągnąć. O takich rzeczach powinni szczególnie pamiętać ściśle tajni
    pracownicy zajmujący się ściśle tajnymi sprawami.

    https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo/c/42jEywv00
    TI/m/FC2BZOptFAAJ

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 235. Data: 2021-10-11 16:26:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.10.2021 o 15:27, Olin pisze:

> [...]
    > wyciągnąć. O takich rzeczach powinni szczególnie pamiętać ściśle tajni
    > pracownicy zajmujący się ściśle tajnymi sprawami.

    Kiedy piszesz książkę?

    --
    Robert Tomasik

  • 236. Data: 2021-10-11 16:37:26
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Thu, 7 Oct 2021 22:14:54 +0200, użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Natomiast inna sprawa, że takie ludobójstwo mogło przykładowo skłonić
    > takie USA do przystąpienia do wojny. W USA mieszkało sporo dobrze
    > ustosunkowanych Żydów.

    Nie sądzę. To nie obchodziło ani USA ani tamtejszych Żydów. Patrz sprawa
    statku St. Louis. Albo prezydenta Roosevelt, którego w rozmowie z Karskim
    bardziej od losu Żydów interesowało to, czy w Polsce nadal mamy furmanki.

  • 237. Data: 2021-10-11 16:59:20
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://en.wikipedia.org/wiki/MS_St._Louis

    --
    A. Filip

  • 238. Data: 2021-10-11 18:58:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.10.2021 o 16:37, jureq pisze:
> [...]
    > bardziej od losu Żydów interesowało to, czy w Polsce nadal mamy furmanki.

    Przeceniasz mnie. Musiał bym znać treść tej rozmowy :-D

    --
    Robert Tomasik

  • 239. Data: 2021-10-12 13:24:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 11 Oct 2021 16:26:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Kiedy piszesz książkę?

    Skąd to przypuszczenie?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 240. Data: 2021-10-12 13:26:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 11 Oct 2021 18:58:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przeceniasz mnie. Musiał bym znać treść tej rozmowy :-D

    Szkoda. Karski mówił między innymi o warunkach panujących w getcie i
    zupełnie z tego nie wynikało, że da się w nim żyć.