  • 101. Data: 2021-10-06 14:30:41
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2021 o 14:00, Olin pisze:
    > Zgadza się i prawdopodobnie dlatego Stalin ma lepszy pijar niż Hitler, choć
    > podobno zamordował więcej ludzi, bo nie zabijał tak "na chama".

    Moim zdaniem za zbrodnie Hitlera odpowiadają społeczeństwa Zachodnie.
    Należało dać mu po głowie, jak zaczął "pajacować po dojściu do władzy.
    Polska nie za bardzo mogła, tylko na to Stalin czekał. On nie ukrywał,
    że jak Polska obróci się ku Niemcom, to on to wykorzysta i zaatakuje.

    Prawda jest taka, że my piszemy o tej słabej Polsce, a zarówno Niemcy,
    jak i Rosjanie się nas bali. Stalin uważał, ze samodzielnie nie wygra i
    we wrześniu czekał, jak w zasadzie sprawa się stała jasna, że Hitler wygra.

    Zapobiec wymordowaniu Żydów oraz milinów innych ludzi mogło zaatakowanie
    i spacyfikowanie Niemiec przykładowo w 1934~35 roku. Wówczas i Polska
    była jeszcze silna. Potem Niemcy przestawili wszystko na wojnę i w sumie
    niewiele brakowało, by im się udało.

    --
    Robert Tomasik

  • 102. Data: 2021-10-06 14:34:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2021 o 14:11, J.F. pisze:
    > "Chetnych" pewnie nie zabraklo, cos typu "dziatek Tuska".

    No ale tak konkretnie kogo. Bo za "komunizm", to i myśmy więzili przed
    1939 rokiem.

    > 3 maja - atak lotniczy samolotów brytyjskich na niemieckie statki
    > cumujące w Zat. Lubeckiej; w jego wyniku zostały zatopione ,,Cap
    > Arcona" i ,,Thielbeck", zginęło prawie 7 tys. więźniów z obozów
    > Neuengamme i Stutthof.

    I pewnie są w tych 65.000. NA ile za to p\odpowiada sekretarka?

    > W tym momencie. Wczesniej moglo byc wiecej.

    Sądzę, że oczywiście tak, zwłaszcza po Powstaniu Warszawskim, jak
    Niemcom trochę zaczęło obozów brakować. Nie chcieli ludzi w głąb
    Niemiec, bo bali się kolejnych zrywów.

    --
    Robert Tomasik

  • 103. Data: 2021-10-06 14:42:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2021 o 14:30, Kviat pisze:
    > No tak, jak nie założył kapoka, to niech tonie.

    Ale jak idzie na noc w bagno, to już nasza wina?

    > I pewnie dlatego GOPR zamiast ich ratować spycha ich kolbami karabinów
    > na dno wąwozu.

    No ale, jak już zamarznął, to nikt nie kica z reklamówką wiktuałów
    twierdząc, że to wina Polski. Straż Graniczna też ich łowi z bagna,
    tyle, że następnie oddaje Białorusinom, jak te zaginione owieczki. GOPR
    uratowanych też do Niemiec nie odwozi przecież.

    > Ale że niby służby mundurowe zamiast zatrzymać pirata drogowego, to
    > spychają go na poboczne drzewa?

    Najgorsze, że przez piratów giną postronne osoby.

    > Nie trzeba być demonem intelektu, by zdawać sobie sprawę, że gdy turysta
    > łazi po lesie w sandałach, to po znalezieniu nie odwozi się go do lasu,
    > bo miał głupi pomysł i nie założył butów na grubej podeszwie.

    Toteż wywożą na granicę i oddają w opiekuńcze ręce służb białoruskich.
    Czy im dadzą buty, czy odwiozą do kraju pochodzenia, to już trudno mi
    powiedzieć, co jest bardziej właściwe. Mogą im dać pracę i mieszkanie -
    jeśli o mnie chodzi.

    --
    Robert Tomasik

  • 104. Data: 2021-10-06 14:55:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Ciekawy przyczynek do dyskusji, kto co wiedział o Holocauście.
    Zdaniem historyka Timothy Snydera:

    "-Dzisiejsi Niemcy zbyt często myślą, że wielu tzw. zwykłych ludzi nic
    wtedy nie zauważyło, zwłaszcza w kwestii obozów śmierci. W rzeczywistości
    jednak Holocaust rozpoczął się na oczach wszystkich, a dziesiątki tysięcy
    Niemców wiedziało o nim natychmiast.
    W czasie wojny ludzie wiedzieli o Holokauście nie z powodu Auschwitz - bo
    to prawda, że nie wszyscy wiedzieli o obozach w rodzaju Auschwitz - ale z
    powodu dołów śmierci na Wschodzie i setek tysięcy Niemców, którzy brali
    udział w masakrach, byli ich obserwatorami lub słyszeli o mordach."

    https://wyborcza.pl/7,179012,27655485,snyder-w-roczn
    ice-masakry-w-babim-jarze-to-nieprawda-ze-w.html

    Wcześniej mówi o tym, że na początku wojny Niemcy rozstrzeliwali Żydów tam,
    gdzie mieszkali, a masowe egzekucje nasunęły im myśl, że całkowita zagłada
    jest możliwa.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 105. Data: 2021-10-06 14:58:19
    Temat: Re: Tranzyt Białoruski jako proces produkcyjny
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > zarazić sąsiednie kraje, które niechętnie chcą się dać. Jak Łukaszence
    > nie przyszło do głowy zastanowienie się, co zrobi z tymi ludźmi, jak się
    > okaże, że nie da się ich wypchnąć przed zima do Unii Europejskiej, no to
    > czemu chcesz problemem obarczać nas? Białoruś albo tych ludzi musi
    > odwieźć tam, skąd ich przywiozła, albo przyjąć u siebie. Jak przyjmie,
    > to kryzys się przedłuży, bo oni będą próbowali do skutku przedrzeć się.
    > Moim zdaniem mamy tu problem ekonomiczny. Czy prędzej nam braknie sił i
    > środków na ochronę granicy, czy im na przerzucanie ludzi.

    Inżyniera procesu produkcji to z ciebie nie będzie :-)

    Dla Łukaszki liczy się ilu imigrantów ma "w trakcie tranzytu" na
    Białorusi - już przylecieli a jeszcze nie spierdolili do UE (w tym
    Polski). IMHO Jak będzie to trzymał poniżej 10_000 to szanse na *duży*
    problem jak się potok zatka ma małe, Zawsze ma "wariant awaryjny" odmowy
    przyjmowania (prawie wszystkich) "zwrotów" z UE/Polski i zawracania
    na lotnisku w Mińsku "jak angole Ziemkiewicza".

    AFAIR SG podawała ok. 600 przekroczeń dziennie (może niektóre ponowne).
    Czyli zapas na tydzień przekraczania to ok 7_000.

    --
    A. Filip

  • 106. Data: 2021-10-06 15:09:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2021 o 14:55, Olin pisze:
    > Wcześniej mówi o tym, że na początku wojny Niemcy rozstrzeliwali Żydów tam,
    > gdzie mieszkali, a masowe egzekucje nasunęły im myśl, że całkowita zagłada
    > jest możliwa.

    Ale idąc tym tokiem rozumowania można sądzić każdego Niemca, a nie tylko
    sekretarkę. A o winie sekretarki tu dyskutujemy.

    Trochę inna jest wina Niemca, który wiedział, że mordowani są
    obcokrajowcy i obywatele Niemiec o wyznaniu Żydowskim. Trochę inna tych,
    co to organizowali, wspomagali. A inna osoby, która naciskała spust.
    Czemu - przykładowo - nikt nie pozamykał za zbrodnie wszystkich
    pracowników fabryk produkujących amunicję, broń, samoloty czy czołgi?
    Przecież ez nich nie byłoby tego wszystkiego.

    Moim zdaniem większość Niemców po prostu nie wierzyła, ze coś takiego
    jest możliwe. Mnie też sie w głowie nie mieści, ze można celowo zabić
    nieznane sobie osoby - ot tak, by świat był lepszy. Co innego na wojnie,
    albo w celu wymuszenia posłuchu. My do nich. Oni do nas. Bóg nosi kule.

    --
    Robert Tomasik

  • 107. Data: 2021-10-06 15:28:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.10.2021 o 14:58, A. Filip pisze:
    > Inżyniera procesu produkcji to z ciebie nie będzie :-)

    Nikt nie jest doskonały.

> [...]
    > przyjmowania (prawie wszystkich) "zwrotów" z UE/Polski i zawracania
    > na lotnisku w Mińsku "jak angole Ziemkiewicza".

    Toteż by temu zabronić nasi zaczęli mu tu przez las dostarczać z
    powrotem - w pewnym uproszczeniu. o ile mógł wybrzydzać na lotnisku, to
    teraz w lesie ma łażących w te i we wte emigrantów. Trochę trudno nad
    tym panować. Stąd zaczęto szukać pomocy u polityków, aktywistów,
    dziennikarzy. No bo jak tak można? Żeby nie dało się bezkarnie przełazić
    przez granicę?

    > AFAIR SG podawała ok. 600 przekroczeń dziennie (może niektóre ponowne).
    > Czyli zapas na tydzień przekraczania to ok 7_000.

    Boję się, że ta matematyka akurat się tu nie sprawdzi. Przede wszystkim
    600, to liczba ujawnionych przez nas nielegalnych. Ilu przeszło
    niezauważonych? Ilu zawróciło widząc patrol? Ilu czatuje przed granicą
    na możliwość przejścia? Ile zwłok mamy w bagnach - bo to, że ujawniamy
    kilka, to niestety nie dowód, że innych nie ma. Zwłaszcza po
    białoruskiej stronie, gdzie pewnie niechętnie się ujawnia takie
    przypadki, bo jeszcze ilość chętnych do turystyki by spadła.

    Część "turystów" pewnie czeka licząc na to, że wiecznie pilnować granicy
    tak nie będziemy. Inni kombinują inną trasę. Rozpoznają teren, czy na
    Białorusi by się nie osiedlić. Tu Białorusini pewnie się niepokoją, bo
    nie taki był plan i stąd zaganianie niechętnych na granicę.

    --
    Robert Tomasik

  • 108. Data: 2021-10-06 15:30:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >twierdząc, że to wina Polski. Straż Graniczna też ich łowi z bagna,
    >tyle, że następnie oddaje Białorusinom, jak te zaginione owieczki.

    "oddaje Bialorusinom", czy wywozi gdzies nad granice, obok innego
    bagna,
    i mowi "tam idzcie". Tzn "wracajcie na Bialorus", a nie do bagna.

    Bo domyslam sie, ze Bialorusini obecnie zwrotow nie przyjmuja.

    >GOPR
    >uratowanych też do Niemiec nie odwozi przecież.

    No popatrz, to SG lepsza, bo odwozi :-)

    >Toteż wywożą na granicę i oddają w opiekuńcze ręce służb
    >białoruskich.

    Tak mowisz, czy tak kazali mowic?

    J.

  • 109. Data: 2021-10-06 15:42:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 6 Oct 2021 15:09:19 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Moim zdaniem większość Niemców po prostu nie wierzyła, ze coś takiego
    > jest możliwe. Mnie też sie w głowie nie mieści, ze można celowo zabić
    > nieznane sobie osoby - ot tak, by świat był lepszy.

    Nie jestem historykiem i nie chcę przesądzać, co kto wiedział i na jaką
    skalę, ale kiedy Armia Czerwona weszła do Prus a potem na inne niemieckie
    (przed wojną) ziemie, Niemcy wiali sami; nie trzeba było ich przepędzać.
    Każdy miał kogoś z rodziny w wojsku i raczej zdawali sobie sprawę, jak
    zachowywali się żołnierze we wschodniej Europie, więc spodziewali się w
    rewanżu tego samego.

  • 110. Data: 2021-10-06 15:46:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Moim zdaniem za zbrodnie Hitlera odpowiadają społeczeństwa Zachodnie.

    Cos w tym jest ...

    >Należało dać mu po głowie, jak zaczął "pajacować po dojściu do
    >władzy.

    Niby tak, ale czy to nie bylaby ingerencja w wewnetrzne sprawy
    Niemiec?

    Pare okazji bylo - remilitaryzacja Nadrenii, anschluss Austrii,
    Sudetow,

    >Polska nie za bardzo mogła, tylko na to Stalin czekał. On nie
    >ukrywał,
    >że jak Polska obróci się ku Niemcom, to on to wykorzysta i zaatakuje.

    Chyba raczej ukrywal i deklarowal wielka chec walki z Hitlerem.
    Tylko nasz rzad go chyba dobrze rozszyfrowal.

    >Prawda jest taka, że my piszemy o tej słabej Polsce, a zarówno
    >Niemcy,
    >jak i Rosjanie się nas bali.

    Zalezy kiedy.

    >Stalin uważał, ze samodzielnie nie wygra i
    >we wrześniu czekał, jak w zasadzie sprawa się stała jasna, że Hitler
    >wygra.

    A z drugiej strony ... roznie teraz pisza o R-M, ale 23 sierpnia, to
    dla obu stron bylo chyba jasne, ze w tydzien sie ataku nie
    zorganizuje.
    Wiec Hitlerowi wystarczyla deklaracja dobrej woli Stalina.

> [...]
    >i spacyfikowanie Niemiec przykładowo w 1934~35 roku. Wówczas i Polska
    >była jeszcze silna. Potem Niemcy przestawili wszystko na wojnę i w

    Niewiele i wiele jednoczesnie.
    Wiekszosc Europy jednak podbili ... ale na ZSRR byli daleko
    nieprzygotowani strategicznie.
    Na USA wcale ... ale na ile USA bylaby w stanie zagrozic Niemcow w
    podbitej Europie?

    Choc znow sie pojawiaja ciekawe glosy, ze to niemieccy generalowie
    sp* - mieli zdobyc rope w Baku, a nie oblegac Moskwe i Stalingrad.

    J.