  • 1. Data: 2006-08-24 06:53:58
    Temat: Uciążliwy remont...
    Od: "marcin" <m...@g...com>

    Witam wszystkich,

    Mam pytanie, jakie prawa mają mieszkańcy, którzy od minimum roku
    skazani są codziennie na hałaśliwy remont parteru bloku? (ja
    wprowadziłem się rok temu, ale z tego co wiem to remont trwa dużo
    dłużej). Co prawda hałas zaczyna się punktualnie o 8 i trwa do 16,
    ale jego poziom jest na tye wysoki, że nie ma możliwości prowadzenia
    normalnej rozmowy w domu?

    Wiercenie wiertarką udarową uniemożliwia rozmowę nawet jeżeli
    rozmówcy do siebie krzyczą. Rozumiem, że zachowana jest cisza nocna,
    ale chyba są jakieś normy dopuszczalne hałasu w ciągu dnia w
    budynkach mieszkalnych?

    Czy są jakieś reguły ograniczające takie zachowanie ze strony ekipy
    remontowej?
    Być może jest jakaś ustawa na którą można się powołać?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2006-08-24 12:07:48
    Temat: Re: Uciążliwy remont...
    Od: "x" <y...@o...pl>

> [...]
    > rozmówcy do siebie krzyczą. Rozumiem, że zachowana jest cisza nocna,
    > ale chyba są jakieś normy dopuszczalne hałasu w ciągu dnia w

    nie chodzi tylko o zachowanie ciszy nocnej.
    W budynku mieszkalnym masz żyć, nie utrudniając i nie przeszkadzając w życiu
    innym, a hałas - choćby taki remont to już zakłócanie "spokoju" domowników.
    Remont dla wszystkich jest czymś normlanym, bo wiadomo - w życiu każdego
    moze się zdarzyć, a raczej na pewno się zdarzy, dlatego sąsiedzi z reguły
    nie robią z tego problemu, ale nie dzień w dzień od roku.
    Idź do spółdzielni popytaj o ustawy, prawo - najprędzej dowiesz się
    wszystkiego.
    Przede wszystkim, jesli znajdziesz kilka osób, które to potwierdzą i którym
    to przeszkadza zdziałacie coś na pewno.

    pozdrawiam,