  • 11. Data: 2019-06-30 12:53:38
    Temat: Re: "Uchylony mandat"?
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 30.06.2019 o 11:09, Jcek Maciejew pisze:

    > Owszem, przez tego który przyjął.

    :)))))))))))))))))))))

    --
    I love love

  • 12. Data: 2019-06-30 13:04:44
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 30.06.2019 o 10:10, Michal Jankowski pisze:
    > To jednak można "uchylić mandat"? A tyle było gadania, że raz przyjęty
    > mandat jest niezaskarżalny i niewzruszalny...

    zmieniło się jakiś czas temu:)

    Art. 101. Uchylenie prawomocnego mandatu karnego
    Dz.U.2019.0.1120 t.j. - Ustawa z dnia 24 sierpnia 2001 r. - Kodeks
    postępowania w sprawach o wykroczenia
    § 1. Prawomocny mandat karny podlega niezwłocznie uchyleniu, jeżeli
    grzywnę nałożono za czyn niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie
    albo na osobę, która popełniła czyn zabroniony przed ukończeniem 17 lat,
    albo gdy ustawa stanowi, że sprawca nie popełnia wykroczenia z przyczyn,
    o których mowa w art 15-17 Kodeksu wykroczeń. Uchylenie następuje na
    wniosek ukaranego, jego przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego
    złożony nie później niż w terminie 7 dni od uprawomocnienia się mandatu
    lub na wniosek organu, którego funkcjonariusz nałożył grzywnę, albo z
    urzędu.
    § 1a. Prawomocny mandat karny podlega uchyleniu w trybie określonym w §
    1, jeżeli grzywnę nałożono wbrew zakazom określonym w art. 96 wysokość
    grzywny w postępowaniu mandatowym § 2. Podlega on również uchyleniu, gdy
    grzywnę nałożono w wysokości wyższej niż wynika to z art. 96 wysokość
    grzywny w postępowaniu mandatowym § 1-1b, z tym że w takim wypadku
    jedynie w części przekraczającej jej dopuszczalną wysokość.
    § 1b. Prawomocny mandat karny podlega uchyleniu w każdym czasie na
    wniosek ukaranego, jego przedstawiciela ustawowego lub opiekuna prawnego
    lub na wniosek organu, którego funkcjonariusz nałożył grzywnę, albo z
    urzędu, jeżeli:
    1) Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności z Konstytucją,
    ratyfikowaną umową międzynarodową lub z ustawą przepisu prawnego, na
    podstawie którego została nałożona grzywna tym mandatem;
    2) potrzeba taka wynika z rozstrzygnięcia organu międzynarodowego
    działającego na mocy umowy międzynarodowej ratyfikowanej przez
    Rzeczpospolitą Polską.
    § 2. Uprawniony do uchylenia prawomocnego mandatu karnego jest sąd
    właściwy do rozpoznania sprawy, na którego obszarze działania została
    nałożona grzywna. W przedmiocie uchylenia mandatu karnego sąd orzeka na
    posiedzeniu. W posiedzeniu ma prawo uczestniczyć ukarany, organ, który
    lub którego funkcjonariusz nałożył grzywnę w drodze mandatu, albo
    przedstawiciel tego organu oraz ujawniony pokrzywdzony. Przed wydaniem
    postanowienia sąd może zarządzić stosowne czynności w celu sprawdzenia
    podstaw do uchylenia mandatu karnego.
    § 3. Uchylając mandat karny nakazuje się podmiotowi, na rachunek którego
    pobrano grzywnę, zwrot uiszczonej kwoty.
    § 4. W razie wydania ponownego rozstrzygnięcia w sprawie, w której
    uchylono prawomocny mandat karny, nie można orzec na niekorzyść
    obwinionego, jeżeli uchylenie mandatu nastąpiło z przyczyn wskazanych w
    § 1b.

    --
    I love love

  • 13. Data: 2019-06-30 15:15:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2019 11:58:00 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > A pieszy względem pieszego nie ma obowiązku ustąpienia?

    Przepisow regulujacych chyba nie ma.
    Np. ktory ktoremu ma ustapic, gdzie sa pasy ruchu itp :-)

    > Jeżeli ma to stosować także do OST,jeżeli nie to zdefiniować.
    > Potrafię sobie wyobrazić takie same zderzenie pieszy-pieszy co w.w.

    W wiekszosci wypadkow nic sie nie stanie, wiec nie ma sprawy.

    Ale teraz bieganie modne ....

    J.

  • 14. Data: 2019-06-30 16:22:21
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > A nawiasem mówiąc, zabronienie jazdy po chodniku e-hulajnogom to IMO
    > wylewanie dziacka z kąpielą.

    Mnie juz wczoraj śmignęły 2 osoby na elektrycznych hulajnogach. Zasuwały
    jak samochody. Gdybym zrobiła krok w bok to mogłaby to być tragegia.

    --
    animka

  • 15. Data: 2019-06-30 19:40:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-30 o 15:15, J.F. pisze:
    > W wiekszosci wypadkow nic sie nie stanie, wiec nie ma sprawy.

    No właśnie w większości przypadków, a jak ktoś kogoś poturbuje to mało
    medialne. Czasy się zmieniają to i prawodawstwo powinno w miarę szybko
    nadążać.
    Chodniki w miastach kiedy się pojawiły? Wraz z zaprzęgami konnymi?
    Pewnie później, gdy zbyt dużo ludzi ginęło pod kopytami i kołami.

    Może każdy nowo budowany chodni będzie musiał mieć pas dl OST.

    Robert

  • 16. Data: 2019-07-01 18:18:32
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > Chodniki w miastach kiedy się pojawiły? Wraz z zaprzęgami konnymi?
    > Pewnie później, gdy zbyt dużo ludzi ginęło pod kopytami i kołami.
    >
    > Może każdy nowo budowany chodni będzie musiał mieć pas dl OST.

    Idż pod pałac królewski w Warszawie i zobacz jaki tam jest chodnik
    zrobiony. Na tych kamulcach to się nawet konie uczestniczące w paradzie
    potykały, a jak tamtędy mają przejść kobiety w butach na obcasach, a
    szczególnie w szpilkach? To jest chodnik dla "chamów" w gumiakach, albo
    w adidasach. Takie to reprezentacyjne miejsce.

    --
    animka

  • 17. Data: 2019-07-01 18:27:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zrobiony. Na tych kamulcach to się nawet konie uczestniczące w
    >paradzie potykały, a jak tamtędy mają przejść kobiety w butach na

    Szpilek nie bylo - trudnosci materialowe.

    >To jest chodnik dla "chamów" w gumiakach, albo w adidasach. Takie to
    >reprezentacyjne miejsce.

    Owszem, dla chamow. W gumiakach nie, bo gumiakow nie znano.
    Mozliwe, ze bosych.

    A dama ... kareta przyjedzie, lektyką, nie musi obcasow zdzierac.
    I czemu kobiety ?

    https://www.youtube.com/watch?v=PJ2MjiVWb_M
    https://www.youtube.com/watch?v=834uuwN2-eU

    J.

  • 18. Data: 2019-07-01 18:47:52
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-01 o 18:27, J.F. pisze:
> [...]
    > Mozliwe, ze bosych.
    >
    > A dama ... kareta przyjedzie, lektyką, nie musi obcasow zdzierac.

    Piszę o dzisiejszych czasach, nie przeszłych. Dzisiaj damy nie stać na
    karety. Niedaleko jest przystanek autobusowy (ale już przy normalnym
    chodniku).
    Zreszta co to była za prayjemnoć siedzieć za konia ogonem i patrzeć jak
    on sra (sorry).

    --
    animka

  • 19. Data: 2019-09-30 14:30:13
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście, przecież może się przewrócić i walnąć łepetyną w krawężnik, już nie
    mówiąc o zwykłej latarni.

    -----

  • 20. Data: 2019-09-30 14:34:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie przesadzaj, tragedia to dopiero by była, gdybyś zrobiła skok w bok.

    -----