  • 1. Data: 2008-02-27 16:51:08
    Temat: Uchylanie sie od wojska
    Od: Swieża <S...@...wp.pl>

    czesc
    taka sytuacja: osoba 3 lata temu przerwala studia, przeprowadzila sie nie
    przemeldowywujac jednoczesnie (taka sytuacja rodzinna itd).
    Oczywiscie nie zalatwila w zaden sposob sluzby wojskowej no i teraz wyszło.
    Okazuje sie ze jest podejrzana o zarzut uchylania sie od wojska (art 224)
    Co teraz? Jak bedzie wygladac wizyta u prokuratora? Jakiej spodziewac sie
    kary? W ustawie napisano grzywna lub wiezienie. Od czego to zalezy? Jaka
    przyjac linie obrony poza szczerym wytlumaczeniem calej skomplikowanej
    sytuacji rodzinnej? A moze wlasnie to jest najlepszym wyjsciem?
    Dotyczy to osoby nigdy nie karanej. Na pierwsza wizyte u prokuratora isc
    samemu czy z adwokatem?

    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 2. Data: 2008-02-27 17:38:23
    Temat: Re: Uchylanie sie od wojska
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > Okazuje sie ze jest podejrzana o zarzut uchylania sie od wojska (art 224)
    > Co teraz? Jak bedzie wygladac wizyta u prokuratora?

    U prokuratora ? Znaczy sie postepowanie sie toczylo i zostalo zawieszone.
    Prok odczta Ci zarzut i przeslucha. Zaproponuje zapewne poddanie sie karze w
    trybia art 335 kpk - ustawa przewiduje grzywne lub ograniczenie wolnosci -
    nie ma tam pierdla (pozbawienia wolnosci) jak pamietam. Jesli masz prace to
    grzywna tak ze 300-500 zl, chyba ze nie masz lub prok bedzie mial fantazje
    to zafunduje ci ograniczenie wolnosci - np z 3-6 miesiecy darmowej pracy po
    20-40 h. Potem sedzia bedzie mial fantazje i okresli miejsce tej pracy np
    hospicjum. Tak wiec pojdziesz do tego hospicjum i dyrektor stwierdzi, ze
    brakuje mu ludzi na odcinku "wybieranie kup spod tylkow pacjnetow" - w
    sensie wychowawczym duzo lepsze niz odsiadka. Sorry za naturalizm, ale mozna
    tez biegac z drewnianym patykiem zakonczonym gwozdziem i zbierac papierki na
    glownym placu w miescie - wierz mi, ze wszyscy koledzy przyjda ogladac :-)
    Skoro "nie bylo" Ciebie prze 3 lata to prok moze wpasc na pomysl zeby oddac
    pod dozor Policji na czas postepowania (bedziesz musial stawiac sie na
    komisriacie np ze 2 razy w tygodniu). Sad to uchyli przy okazji wydawania
    wyroku.

    Jakiej spodziewac sie
    > kary? W ustawie napisano grzywna lub wiezienie. Od czego to zalezy? Jaka
    > przyjac linie obrony poza szczerym wytlumaczeniem calej skomplikowanej
    > sytuacji rodzinnej?

    Nie ma linii obrony, w zasadzie. Ustawa o obronie PRL (bo to ta sama) w
    zasadzie nakazuje samemu zglaszac sie do WKU, nawet bez wezwania, i meldowac
    o wszystkich istotnych zmianach. Ciezko bronic sie w tej sytuacji -
    zwlaszcze, ze nie negujesz, iz "olales WKU".

    > Dotyczy to osoby nigdy nie karanej. Na pierwsza wizyte u prokuratora isc
    > samemu czy z adwokatem?

    Adwokata odpusc sobie. Niec nie pomoze, a skasuje 1000 zl. Kase lepiej
    trzymaj na ewentulana grzywne i koszty postepowania.

    Zasadniczo - zaladam ze zostaniesz skazany - wielka krzywda Ci sie nie
    stanie, ale szkoda ze wyrok "pojdzie" w papiery i mozesz miec problem (przez
    jakis czas) z podjeciem niektorych zawodow.

    Cezar

  • 3. Data: 2008-02-27 19:21:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail c...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dzieki za wyjasnienia. A co z samym wojskiem? Obecnie ta osoba sie uczy,
    > ale przez te 3 lata tak nie bylo. Czy w takim ukladzie moze zostac w chwili
    > obecnej powolana?

    zdaje sie ze przy obecnej ustawie nie, ale po sskole tak.

  • 4. Data: 2008-02-27 20:11:26
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Cezar pisze:
    > Zasadniczo - zaladam ze zostaniesz skazany - wielka krzywda Ci sie nie
    > stanie, ale szkoda ze wyrok "pojdzie" w papiery i mozesz miec problem (przez
    > jakis czas) z podjeciem niektorych zawodow.

    może wynegocjować warunkowe umorzenie...

    KG

  • 5. Data: 2008-02-27 22:30:10
    Od: Swieża <S...@...wp.pl>

    Użytkownik kam x#k...@w...pl#x ...

    > może wynegocjować warunkowe umorzenie...

    cos wiecej na ten temat?

  • 6. Data: 2008-02-28 04:46:16
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Swieża pisze:
    > cos wiecej na ten temat?

    co więcej? więcej jest w art.66-68 kk
    trzeba być miłym dla prokuratora, okazać skruchę i zaproponować żeby
    wniósł o warunkowe umorzenie postępowania na okres próby (od roku do
    dwóch lat), zapewne połączone ze świadczeniem pieniężnym na cel
    społeczny (kilkaset złotych)
    nie będzie się uznawanym za skazanego, choć warunkowe umorzenie widnieje
    w KRK
    po okresie próby i 6 miesiącach nie będzie śladu (chyba że coś
    przeskrobiesz i postępowanie zostanie podjęte, wtedy będzie się toczyć
    na normalnych zasadach)
    warunkiem jest niekaralność za przestępstwa umyślne

    KG

  • 7. Data: 2008-02-28 14:36:08
    Od: Swieża <S...@...wp.pl>

    Użytkownik kam x#k...@w...pl#x ...