  • 31. Data: 2020-06-03 20:03:21
    Temat: Re: Uchwała PKW
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.06.2020 o 19:37, ąćęłńóśźż pisze:

    > Dopóki nie przychodzi Kaczyński Jarosław, sądząc i Kiszczaka i Wałęsę.

    A był sąd? Zresztą - obie postacie wygrywały bitwy, ostatecznie
    przegrywając wojny. Choć strategiczne cele Wałęsa osiągnął (choć ciężko
    stwierdzić, żeby było to jakieś bardzo spójne działanie, a i on tak
    naprawdę był tylko frontmenem i to dość przypadkowym).

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2020-06-03 20:18:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sens uchwały też wyssałeś z palca.

    Sens jest taki, żeby umożliwić kolejne wybory w niekonstytucyjnym
    terminie lub jak kto woli "wyjść z impasu". A litera jest jaka jest -
    jeśli na kandydatów nie można oddać głosu, to jest to tożsame z brakiem
    zgłoszenia kandydatów. Dziś chodziło o wszystkich startujących i nowe
    wybory, jutro może chodzić tylko o niewygodnych. Dość oczywistym
    przypadkiem, nie budzącym większych kontrowersji, będzie nieumieszczenie
    kandydata na liście z przyczyn formalnych. A co jeśli w czasie trwania
    procesu wyborczego okaże się że sprawa się wyjaśniła i przyczyny
    ustąpiły, a sasin wydrukuje już karty i powie "teraz to za późno"? Ano z
    uchwały wynika że w takiej sytuacji skutek jest taki jakby kandydat nie
    został zgłoszony. Niemożliwe? Do tego się nie posuną? Dasz sobie rękę
    obciąć? Ja jestem w stanie sobie taką sytuację spokojnie wyobrazić.
    Biorąc pod uwagę, że obecna partia ma na koncie nie publikowanie wyroków
    albo ich ignorowanie, to jestem w stanie sobie przy odrobinie fantazji
    wyobrazić sobie, że jakiegoś kandydata nie wydrukują bez żadnego trybu,
    podobnie jak wyroku. I co wtedy zrobisz? Bo oni wyciągną tą uchwałę i
    powiedzą, że takie styuacje już miały miejsce i zostały rozwiązane - nie
    ma kratki nie ma kandydata.

    Jeśli myślisz, że sens uchwały określa jej zastosowanie to zastanów się
    czy twórcy prawa łaski mieli na myśli to, że można wyciągnąć spod sądu
    klienta przed prawomocnym wyrokiem w celu umożliwienia mu pełnienia
    funkcji publicznej, dla której wymagana jest niekaralność. Jakbyś
    zapytał o to twórców konstytucji jak ją tworzyli, to zapewne
    odpowiedzieliby ci, że wyssałeś tą absurdalną sytuację z palca... Także
    ten tego. Dość wspomnieć o różnych dziwnych wstawkach wrzucanych do
    kolejnych tarcz antykryzysowych, które tak naprawdę mają w sposób
    oczywisty służyć zupełnie innym celom niż deklarowany sens tych ustaw.

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2020-06-04 13:57:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >>> Tak. Sytuację wyssałem z palca. Uchwały, która taką sytuację

    >Sens jest taki, żeby umożliwić kolejne wybory w niekonstytucyjnym
    >terminie lub jak kto woli "wyjść z impasu".

    a jaki bylby konstytucyjny termin ?

    >A litera jest jaka jest - jeśli na kandydatów nie można oddać głosu,
    >to jest to tożsame z brakiem zgłoszenia kandydatów.

    litera uchwaly.
    Bo litera prawa ... brak ?

    Nie przewidzieli, ze kandydaci moga zebrac zero glosow, albo ze
    pandemia rozlozy komisje, albo powodz czy chocby brak pradu ?
    Albo np pozar kart przed wyborami ...

> [...]
    >chodzić tylko o niewygodnych. Dość oczywistym przypadkiem, nie
    >budzącym większych kontrowersji, będzie nieumieszczenie kandydata na

    Wybory ogloszone, ile ma Trzaskowski na zebranie podpisow ?

> [...]
    >skutek jest taki jakby kandydat nie został zgłoszony. Niemożliwe? Do
    >tego się nie posuną? Dasz sobie rękę obciąć? Ja jestem w stanie sobie

    Ba - a w normalnych wyborach nie ?
    Komisja np stwierdza, ze kandydat nie przyniosl 100 tys podpisow,
    kandydat idzie do sadu, sad stwierdza, ze przyniosl, ale dlugo liczy i
    karty sa juz wydrukowane ...

> [...]
    >sądu klienta przed prawomocnym wyrokiem w celu umożliwienia mu
    >pełnienia funkcji publicznej, dla której wymagana jest niekaralność.

    szczesliwie wyrok juz byl. Moze i nieprawomocny, ale byl.
    Niby to znaczy, jest rownowazne, jakby wyroku nie bylo, ale jednak
    byl.

    Ale ... jesli prezydent ulaskawi/anuluje prawomocna kare zanim
    zostanie wykonana ... to osoba jest karana, czy nie jest ?

    > Jakbyś zapytał o to twórców konstytucji jak ją tworzyli, to zapewne
    > odpowiedzieliby ci, że wyssałeś tą absurdalną sytuację z palca...

    No i pytanie czy "prezydent stosuje prawo łaski" to taki piekny zapis
    na "prezydent moze ułaskawic kazdego wedle swojego widzimisie" czy
    "prezydent stosuje odpowiednie ustawy o ulaskawieniach".

    A tam owszem - decyzja nalezy do prezydenta, ale juz proces, tzn
    przebieg ulaskawienia opisany - np musi byc opinia PG.

    J.

  • 34. Data: 2020-06-04 13:57:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Dopóki nie przychodzi Kaczyński Jarosław, sądząc i Kiszczaka i
    >Wałęsę.

    Bo sa przegrani :-)

    -----

  • 35. Data: 2020-06-04 14:04:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 03.06.2020 o 13:53, J.F. pisze:

    >IMHO nie. Wybory nie zostały przeprowadzone zgodnie z przewidzianą
    >prawem procedurą.

    W calosci. Ale poczatek byl zrobiony, to tak nie mozna pisac, ze nie
    byly przeprowadzone :-)

    >No chociażby.

    A Ty chcesz napisac, ze "rownoznaczne z tym, ze nie zostaly
    przeprowadzone" :-)

    >W takim razie już jest "normalnie":(

    Ale na razie pierwszy raz, a potem to bedzie norma :-)

    >Wydajesz się niepoprawnym optymistą.

    no widzisz - ustawe o wyborach Sejm przyjal, ale nie dokonczyl ... i
    nagle sprawcow nie ma, wszyscy sie jeszcze czegos tam boja :-)

    >To co mamy obecnie ma tyle wspólnego z demokracją co bolszewizm.
    >Czyli jakąś tam większość - mniej lub bardziej "demokratycznie"
    >wybraną.

    Jeszcze nie, ale istotnie - blisko jestesmy...

    J.

  • 36. Data: 2020-06-04 14:07:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 02-06-2020 o 17:01, J.F. pisze:

    >W zasadzie tak robią... Bo to, ze ktoś ten garnek obiecuje pełen, to
    >nie znaczy, że potrafi takowy dać. Na krótką metę się da, ale jak
    >pokazuje

    a tu jak na zlosc - PiS obiecal i dal.

    >obecna sytuacja, to prowadzi tylko do większych kłopotów, cos jak
    >chwilówka zazwyczaj.

    tak jeszcze nie wiadomo na ile nam obecna sytuacja zaszkodzi ...
    jeszcze moze byc dobrze.

    A z drugiej strony - lista obietnic Trzaskowskiego gdzies jest.
    Tych warszawskich :-)

    J.

  • 37. Data: 2020-06-04 14:27:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 4 Jun 2020 14:07:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > a tu jak na zlosc - PiS obiecal i dal.

    1. w których więzieniach siedzi osądzona mafia VAT?
    2. o ile obniżono podatek VAT?
    3. gdzie są setki tysięcy imigrantów z pasożytami i chorobami?
    4. o ile podniesiono kwotę wolną od podatku?
    5. jaką pomoc otrzymali frankowicze?
    6. kto mieszka w stu tysiącach miszkań plus?
    7. kto jeździ milionem samochodów elektrycznych?
    8. jak wysokie są reparacje wojenne z Niemiec?
    9. jakie wojska latają helikopterami zakupionymi dla armii?
    10. kto oddycha czystym powietrzem i gdzie?
    11. dokąd pływają promy ze Szczecińskiej stoczni?
    12. jak pokonano ASF
    13. o ile krótsze są kolejki do lekarzy?
    14. ile łóżek szpitalnych przybyło w Polsce?
    15. o ile wzrosły emerytury i renty?
    16. jak zmalały kolejki w sądach i skróciły się terminy rozpraw?
    17. ilu Polaków wróciło z emigracji zarobkowej?
    18. ilu Polaków wyjechało na dobre z kraju?
    19. jak ochroniono środowisko?
    20. gdzie jest pół miliarda posadzonych drzew?
    21. o ile mniej węgla sprowadzamy z Rosji?
    22. o ile wzrósł udział energii odnawialnej w bilansie energetycznym
    Polski?
    23. o ile mniej energii importuje Polska z Niemiec, Szwecji i Litwy?
    24. gdzie jest wrak Tupolewa?
    25. gdzie narodowa zgoda i połączenie wszystkich Polaków?
    26. gdzie jest broń którą miano dozbroić nasz kraj?
    27. ilu mniej urzędników pracuje w ministerstwach?
    28. dlaczego nie przeprowadzono ekshumacji w Jedwabnem?
    29. gdzie można przeczytać aneks do raportu WSI?
    30. kto jeździ po 100 obwodnicach polskich miast?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 38. Data: 2020-06-04 14:46:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Thu, 4 Jun 2020 14:07:05 +0200, J.F. napisał(a):
    > a tu jak na zlosc - PiS obiecal i dal.

    Ale ja tylko o 500

    >1. w których więzieniach siedzi osądzona mafia VAT?

    no, czasem slychac, ze siedzi, przynajmniej kilku
    I sam jestem ciekaw - trudno namierzyc, to byly nieliczne przypadki,
    przestali krasc ?

    5 lat od tamtych wyborow minelo ... to sie chyba zaraz ostatnie
    transakcje przeterminuja ...

    >2. o ile obniżono podatek VAT?
    >3. gdzie są setki tysięcy imigrantów z pasożytami i chorobami?

    Obiecali ze nie wpusza, i nie wpuscili.
    Ale odra wsrod Ukraincow wybuchla.

    >4. o ile podniesiono kwotę wolną od podatku?

    Cos tam podniesiono. Trudno wyliczyc ile.
    Ewentualnie - trudno wyliczyc jakie teraz mamy stawki i ukryty wzrost
    :-)

    >6. kto mieszka w stu tysiącach miszkań plus?

    To wina Tu... samorzadow po tusku :-)

    >7. kto jeździ milionem samochodów elektrycznych?

    Ale obiecywali w wyborach, ze beda jezdzic ?

    >8. jak wysokie są reparacje wojenne z Niemiec?
    >9. jakie wojska latają helikopterami zakupionymi dla armii?

    Za to wojska polityczne lataja Boeingami :-)

    >10. kto oddycha czystym powietrzem i gdzie?

    A obiecywali czyste powietrze ?

    >12. jak pokonano ASF

    A to nie wiem .. ale to sie chyba jakos trzyma odpowiednio nisko.
    Jakiegos odstrzalu dzikow nie bylo ?

    >13. o ile krótsze są kolejki do lekarzy?

    Dobrze piszesz ... ale obiecywali krotsze ?

    >14. ile łóżek szpitalnych przybyło w Polsce?

    Najwazniejsze, ze zatrzymano likwidacje robiona przez PO :-)
    A pare aferek bylo, jesli mnie skleroza nie myli.

    >15. o ile wzrosły emerytury i renty?

    Musialbym sprawdzic, ale chyba wzrosly.
    Z tym ze po 3 latach, jak juz byl czas na kielbase :-)

    >17. ilu Polaków wróciło z emigracji zarobkowej?

    Nie wywoluj wilka z lasu ... Brexit, jeszcze moga wrocic ..

    >19. jak ochroniono środowisko?

    Ale ochrona puszczy przed kornikiem sie liczy ?

    >20. gdzie jest pół miliarda posadzonych drzew?

    Lasy sie chwala, ze lasow nie ubywa...

    >21. o ile mniej węgla sprowadzamy z Rosji?

    Celny strzal

    >22. o ile wzrósł udział energii odnawialnej w bilansie energetycznym
    Polski?

    Na to sa dane i chyba wzrosl. Bo sa unijne cele.
    Ale PiS chyba ma je w *, bo utrudnia :-)

    >23. o ile mniej energii importuje Polska z Niemiec, Szwecji i Litwy?

    A to niekoniecznie cos zlego znaczy.
    Poza tym - obiecywali cos w tym temacie ?

    >24. gdzie jest wrak Tupolewa?
    >25. gdzie narodowa zgoda i połączenie wszystkich Polaków?

    To wina Tuska, Schetyny i Budki :-)

    PiS przeciez wyciagal dlon - czasem z marchewka, czesciej z kajdankami
    :-)

    >26. gdzie jest broń którą miano dozbroić nasz kraj?

    W WOT ?

    >28. dlaczego nie przeprowadzono ekshumacji w Jedwabnem?

    A obiecywali ?

    >30. kto jeździ po 100 obwodnicach polskich miast?

    To swiezy pomysl. I dosc potrzebny.

    Tu mi trudno powiedziec, bo inwestycje drogowe sie ciagna wiele lat.
    Jest coraz lepiej, ale czyja to zasluga ?

    Ekspresowka Wroclaw-Poznan oddana do uzytku, a miala byc w 2012.
    I to bezsprzecznie wina Tuska :-)

    J.

  • 39. Data: 2020-06-04 14:59:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 4 Jun 2020 14:46:57 +0200, J.F. napisał(a):

    > no, czasem slychac, ze siedzi, przynajmniej kilku
    > I sam jestem ciekaw - trudno namierzyc, to byly nieliczne przypadki,
    > przestali krasc ?

    Na razie namierzono Arkadiusza B. i Krzysztofa B. i w październiku
    siedzieli w areszcie:
    https://www.rp.pl/Sadownictwo/310249888-Przestepczy-
    skandal--w-resorcie-finansow.html

    "Zachodniopomorski Wydział Prokuratury Krajowej w Szczecinie i Centralne
    Biuro Śledcze Policji od dwóch lat prowadzą wielkie śledztwo w sprawie
    wyłudzeń VAT dokonanych przez grupę przestępczą kierowaną przez wysokich
    rangą, byłych już urzędników resortu finansów. Dotąd zarzuty usłyszało w
    nim 15 osób, w tym dwaj podwładni Mariana Banasia z czasów, gdy był w
    ministerstwie, i szef jednego z największych w kraju urzędów skarbowych."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 40. Data: 2020-06-04 15:10:27
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 4 Jun 2020 14:07:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > a tu jak na zlosc - PiS obiecal i dal.

    PiS nie dał własnych pieniędzy, tylko kasę suwerena. Okazuje się że w
    ubiegłym roku każdemu zabrał - żeby potem dać, czego suweren nie ogarnia -
    ok. 25 tys. zł.

    https://for.org.pl/pl/a/7794,komunikat-20/2020-rachu
    nek-od-panstwa-za-2019-rok

    Najwięcej poszło na emerytury, a na pińcetplus 814 zł:
    o Emerytury i renty 7 379 zł
    o Edukacja i nauka 2 824 zł
    o Służba zdrowia 2 729 zł
    o Pomoc społeczna (w tym 814 zł na program Rodzina 500+) 2 312 zł
    o Infrastruktura 2 099 zł
    o Wojsko, bezpieczeństwo wewnętrzne i sprawiedliwość 1 821 zł
    o Administracja 1 266 zł
    o Odsetki od długu publicznego 827 zł