  • 1. Data: 2008-07-30 14:34:03
    Temat: Re: Ubranie robocze i odejście z pracy
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cranky <d...@p...onet.pl> napisal:
    > Pracuje ponad rok. Czy pracodawca ma prawo żądać ode mnie opłacenia odzieży
    > roboczej jaka otrzymałem (proporcjonalnie do przewidzianego okresu jej
    > użytkowania). Dodam, ze większość tego dziadostwa leży w szafie
    > nierozpakowana. Jaka jest podstawa prawna?

    Nie ma prawa, nawet gdybys odchodzil nastepnego dnia.
    Ta odziez to jego wlasnosc, nie twoja.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2008-07-30 14:54:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 30 lipiec 2008 16:34
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6pu4r$p0n$2@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Nie ma prawa, nawet gdybys odchodzil nastepnego dnia.
    > Ta odziez to jego wlasnosc, nie twoja.

    Ale on jej nie chce oddać. Trzyma w szafie zafoliowane.
    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-07-30 18:12:29
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > (autor Jacek_P

    > Ale on jej nie chce oddać. Trzyma w szafie zafoliowane.

    Zakladam, ze mowa jest o szafie w pracy. Odziez robocza jest
    wlasnoscia pracodawcy i ten nie ma prawa zadac od pracownika
    jakiejkolwiek oplaty z tytulu uzywania tej odziezy. Mowiac
    krotko jest tzw. psi obowiazek pracodawcy i jego ryzyko.
    Moze pojsc na modle wojskowa i wprowadzic sorty wielokrotnie
    rotowane ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-07-31 14:58:59
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Jul 2008 18:12:29 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

> [...]

    Tłumaczenie pracodawcy: Według układu zbiorowego jeśli pracownik odchodzi
    na własne żądanie zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za odzież
    proporcjonalnie do okresu jej użytkowania.
    Czy to jest możliwe?

  • 6. Data: 2008-07-31 16:37:45
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    cranky <d...@p...onet.pl> napisal:
    > Tłumaczenie pracodawcy: Według układu zbiorowego jeśli pracownik odchodzi
    > na własne żądanie zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za odzież
    > proporcjonalnie do okresu jej użytkowania.
    > Czy to jest możliwe?

    Watpie. Zazadaj tekstu tego ukladu zbiorowego i przejdz sie z nim
    do najblizszej PIP. Beda bardzo zainteresowani takim kwiatkiem.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek