  • 11. Data: 2006-06-19 21:14:58
    Temat: Re: Ubezpieczenie - kontynuacja???
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "ajwenhou" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:lz9aqslz4pu0$.vawnd1khnzr3.dlg@40tude.net...
    > Lookasik spłodził(a):

    > Nie mogę się z tym zgodzić. Ubezpieczenie od oc to całkiem co innego niż
    > ubezpieczenie oc.
    > --
    to moze podziel sie ze mna ta wiedza

  • 12. Data: 2006-06-19 21:16:46
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > Lookasik spłodził(a):

    > wewnętrznych - ich dobra wola

    to moze wiesz z jakiego regulaminu wynika :)??

    a przede wszytskim serdeczne dzieki... przynajmniej przekonalem sie ,ze to w
    miare obowiazujaca praktyka pzu a nie tylko nieprawdziwe info

  • 13. Data: 2006-06-19 21:33:17
    Od: ajwenhou <a...@N...gazeta.pl>

    Gdyby literalnie rozumieć wyrażenie "ubezpieczenie od odpowiedzialności
    cywilnej", to wtedy ubezpieczający winien mieć słuszne roszczenie do
    zakładu ubezpieczeń o wypłatę odszkodowania - argumentem przemawiającym
    za takim tokiem rozumowania byłoby posiadane ubezpieczenie "od" jego OC,
    chorniące go od materialnych zobowiązań, w wypadku wyrządzenia szkody
    (którą oczywiście wyrządził sam osobie trzeciej). Dla prawnika
    zajmującego się tymi sprawami to oczywisty absurd.
    A teraz po polsku: ubezpieczamy swoją odpowiedzialność cywilną (by w
    razie szkody z naszej winy płacił ZU, a nie my), nie ubezpieczamy się od
    odpowiedzielności cywilnej.
    Mam nadzieję, że wyjaśniłem (w pierwszej części wspomogłem się już
    istniejącym opracowaniem na ten temat).

    --
    +=======================+
    + omnia mea mecum porto +

  • 14. Data: 2006-06-20 07:00:26
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]
    > odpowiedzielności cywilnej.
    > Mam nadzieję, że wyjaśniłem (w pierwszej części wspomogłem się już

    ok.. a co z okresleniem "w zakresie oc", i dwa w takim razie jak sformuowac
    zdanie "ubezpieczylem sie ...."?

    ps ponawiam pytanie czy wiesz z jakiego regulaminu wynika postepowanie pzu
    ???

  • 15. Data: 2006-06-20 08:07:10
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

> [...]
    > odpowiedzielności cywilnej.
    > Mam nadzieję, że wyjaśniłem (w pierwszej części wspomogłem się już

    ok... ale zwroc uwage
    odpowiedzialnosc to obowiazek odpowiedania za konsekwencje jakiegos
    zachowania, wiec nie uwazam ,zeby sformuowania "ubezpieczenie od...,
    ubezpieczam sie od obowiazku odpowiadania..."- mimo ,ze nie jest ustawowe -
    bylo zupelnie bledne

  • 16. Data: 2006-06-20 13:12:49
    Od: "ajwenhou z pracy" <a...@N...gazeta.pl>

    Lookasik <l...@c...poczta.fm> napisał(a):

    > ps ponawiam pytanie czy wiesz z jakiego regulaminu wynika postepowanie pzu
    > ???

    z ichniejszego. ja tam nie wiem:)

  • 17. Data: 2006-06-20 13:24:33
    Od: "ajwenhou z pracy " <a...@N...gazeta.pl>

    ubezpieczenie od ognia - ja dostaję odszkodowanie
    ubezpieczenie od kradzieży - ja dostaję
    ubezpiecznie od oc - ja dostaję?

  • 18. Data: 2006-06-20 15:06:30
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "ajwenhou z pracy " <a...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:e78suh$drv$1@inews.gazeta.pl...
    > ubezpieczenie od ognia - ja dostaję odszkodowanie
    > ubezpieczenie od kradzieży - ja dostaję
    > ubezpiecznie od oc - ja dostaję?

    zaden argument

    ubezpieczenie ac - ja dostaje
    ubezpieczenie oc - poszkodowany dostaje

  • 19. Data: 2006-06-20 16:35:48
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Lookasik napisał(a):

    > ok.. a co z okresleniem "w zakresie oc", i dwa w takim razie jak
    > sformuowac zdanie "ubezpieczylem sie ...."?

    Imho ,,ubezpieczyłem swoją oc''.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak