  • 11. Data: 2008-08-11 19:55:13
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > ZTCW na cudzym można jeździć tylko 30 dni
    > od zakupu i to nie dłużej niż do dnia przerejestrowania.

    Można jeździć do śmierci praktycznie, bo OC ulega automatycznemu przedłużeniu. Inną
    sprawą jest kto za to OC płaci. Policję interesuje zgodność danych na polisie. Czyli
    w ostateczności można jeździć z polisą+fakturą/umową ile wlezie

    > Nie bardzo
    > rozumiem czemu umowa zawarta przez poprzedniego właściciela ma przechodzić
    > na ciebie? Przecież to on ją zawarł, jego dane na niej są i jego warunki
    > (np. zniżki)....

    A to już Twój problem. Zwykle w interesie sprzedającego jest zgłosić, że sprzedał
    auto, a kupujący może jak wyżej napisałem do śmierci swojej lub auta jeździć na OC
    sprzedającego.
    Ja kupiłem auto w czerwcu z ważnością OC do maja roku następnego i zgłosiłem się du
    ubezpieczyciela celem przeliczenia składki. Jako, że miałem maksymalne zniżki toteż
    przeliczenie polegało na wypisaniu aneksu do OC + wydaniu kartonika z moimi danymi i
    tyle.

    *piotr'ek*

  • 12. Data: 2008-08-11 19:58:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 11 sierpień 2008 20:44
    > (autor *piotr'ek*
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g7q1al$gau$1@inews.gazeta.pl>):

    > No ale umowę podpisał ktoś inny. ZTCW na cudzym można jeździć tylko 30 dni
    > od zakupu i to nie dłużej niż do dnia przerejestrowania. Nie bardzo
    > rozumiem czemu umowa zawarta przez poprzedniego właściciela ma przechodzić
    > na ciebie? Przecież to on ją zawarł, jego dane na niej są i jego warunki
    > (np. zniżki)....

    Umowa zawarta na poprzedniego właściciela przechodzi na nowego nabywcę
    w całości i do końca jej trwania. W dodatku niewypowiedziana ostatniego
    dnia, przechodzi na kolejny rok, już na nowego właściciela.

    Ewentualne zniżki / zwyżki nie przechodzą. Towarzystwo
    ubezpieczeniowe może ponownie przeliczyć składkę.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-08-11 20:02:27
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    W wiadomości:g7q4vg$jkl$...@n...onet.pl,
    Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > No ale umowę podpisał ktoś inny. ZTCW na cudzym można jeździć tylko
    > 30 dni od zakupu i to nie dłużej niż do dnia przerejestrowania.

    Wydaje mi się, że nawet po przerejestrowaniu można jeździć do upływu 30 dni,
    ale należy mieć ze sobą umowę kupna-sprzedaży.
    Ja tak właśnie miałem i takie informacje uzyskałem z kilku źródeł.

    Nie
    > bardzo rozumiem czemu umowa zawarta przez poprzedniego właściciela ma
    > przechodzić na ciebie? Przecież to on ją zawarł, jego dane na niej są
    > i jego warunki (np. zniżki)....

    Podpisując umowę należy się porozumieć co do ubezpieczenia.
    Sprzedając, masz obowiązek przekazać polisę kupującemu, a on ma prawo
    jeździć na niej do 30 dni.
    W tym czasie podejmuje decyzję co do dalszego ubezpieczenia i albo wypowiada
    umowę w ustalonym czasie, a sprzedający zwraca się do TU o zwrot części
    składki.
    Albo nowy właściciel decyduje się pozostać przy tej polisie i zgłasza się do
    wystawcy polisy by ją przepisać na siebie i nowe dane auta.
    W takiej sytuacji polisa jest przeliczana i dostosowywana do zniżek nowego
    właściciela.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 14. Data: 2008-08-11 20:26:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 11 sierpień 2008 21:58
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7q5kk$l1s$1@news.onet.pl>):

    > Umowa zawarta na poprzedniego właściciela przechodzi na nowego nabywcę
    > w całości i do końca jej trwania.

    To jakieś durnowate prawo... Niby czemu ja mam robić za jelenia dla
    przyszłego właściciela?

    Inna sprawa, że kiedyś zwrot dostawałem za niedokończoną umowę, więc musiało
    się coś w prawie zmienić, bo to w latach 90 było... Sprzedałem auto i
    dostałem zwrot nadpłaconej wartości.

    --
    Tristan

  • 15. Data: 2008-08-11 20:29:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g7q5kk$l1s$1@news.onet.pl>):

    > To jakieś durnowate prawo... Niby czemu ja mam robić za jelenia dla

    Jakiego jelenia?

    > Inna sprawa, że kiedyś zwrot dostawałem za niedokończoną umowę, więc musiało
    > się coś w prawie zmienić, bo to w latach 90 było... Sprzedałem auto i
    > dostałem zwrot nadpłaconej wartości.

    No masz rację, od lat '90 "trochę" się zmieniło...

  • 16. Data: 2008-08-11 21:12:17
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > To jakieś durnowate prawo... Niby czemu ja mam robić za jelenia dla
    > przyszłego właściciela?

    Durnowate - masz rację. Jak zawalczysz w Strasburgu to zapewne wygrasz. Na szczęście
    ma się zmienić na takiej jakie było w latach 90-tych ubiegłego wieku.

    *piotr'ek*

  • 17. Data: 2008-08-11 21:13:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:g7q78r$pvg$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g7q5kk$l1s$1@news.onet.pl>):
    > To jakieś durnowate prawo... Niby czemu ja mam robić za jelenia dla

    Sprzedaj pojazd dwa dni przed końcem OC ;P

    > Inna sprawa, że kiedyś zwrot dostawałem za niedokończoną umowę

    Obecnie nie ma obowiązku kończenia umowy, można korzystać do woli

    > więc musiało
    > się coś w prawie zmienić, bo to w latach 90 było... Sprzedałem auto i
    > dostałem zwrot nadpłaconej wartości.

    Coś sie zmieniło, ale i teraz też dostaniesz, pod warunkiem, że
    nabywca wypowie

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2008-08-11 21:14:14
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Wydaje mi się, że nawet po przerejestrowaniu można jeździć do upływu 30 dni,
    > ale należy mieć ze sobą umowę kupna-sprzedaży.
    > Ja tak właśnie miałem i takie informacje uzyskałem z kilku źródeł.

    Nawet po upływie 30 dni możesz na niej jeździć. Co więcej, to auta wogóle nie musisz
    przerejestrowywać i wszystko będzie OK. Ja pół roku na starych papierach bez
    przerejestrowywania jeździłem i miśki nawet mnie 2x kontrolowały i nic.

    *piotr'ek*

  • 19. Data: 2008-08-11 21:20:04
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Tristan pisze:

    > To jakieś durnowate prawo... Niby czemu ja mam robić za jelenia dla
    > przyszłego właściciela?

    Tristan, może przeczytaj zanim zaczniesz tu komuś doradzać, co?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \

  • 20. Data: 2008-08-11 22:37:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 11 sierpień 2008 20:23
    > (autor *piotr'ek*
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g7q02g$bii$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale czemu on ma wypowiadać umowę zawartą przez kogoś innego?

    bo tak sobie posłowie w ustawie zapisali.