  • 1. Data: 2005-12-05 15:26:03
    Temat: Ubezpieczenie OC
    Od: "Rafał Demiańczuk" <rafdem[wytnij.to]@mail.ru>

    Witam.

    W listopadzie kończyło mi się ubezpieczenie i na 2 tygodnie przed końcem
    zadzwoniła babka z ubezpieczalni z informacja o tym fakcie. Nie miałem
    zamiaru zrezygnować. Do czasu.

    Umówiłem się na konkretny termin i pojechałem zawrzeć umowę. Ku mojemu
    zdziwieniu składka poszła do góry 20% + dopłata za to wiek (nie mam 28 lat).
    I teraz pytanie:

    1. Czy mogę podać ich do sądu za nie powiadomienie mnie w terminie powiedzmy
    30 dni, że zmieniły się warunki (o ile dobrze pamiętam - czerwiec 2005), a
    ja nie mając możliwości wypowiedzenia 2-tygodniowego, zawarłem umowę z
    przymusu (postawienie przed faktem dokonanym)?

    2. Jeśli tak to na jaki artykuł się powołać?

    3. Baba do mnie dzwoni i mówi, że trzeba dopłacić jeszcze 7% (coś tam
    zapomniała, pomyliła się itd.) , a umowa zawarta i są wypisane wysokości
    rat - czy musze płacić?

    4. Czy była juz taka sprawa w Polsce - jaki był finał?

    5. Czy taki obrót sprawy jest zgodny z prawem konsumenckim i prawem
    cywilnym(o ile pod nie podchodzi)?

    Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2005-12-05 15:35:51
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    > ja nie mając możliwości wypowiedzenia 2-tygodniowego, zawarłem umowę z
    > przymusu (postawienie przed faktem dokonanym)?

    A dlaczego 2-tyg. wypowiedzenie? Przecież wystarczy nawet jeden dzień przed
    końcem umowy wypowiedzieć i po problemie. Przynajmniej jakiś czas temu....

  • 3. Data: 2005-12-05 16:36:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Rafał Demiańczuk" <rafdem[wytnij.to]@mail.ru> napisał:

    > a umowa zawarta i są wypisane wysokości rat - czy musze płacić?
    Co to znaczy 'zawarta' ? Podpisałeś ją / Czytałeś ?
    Kiedy się poprzednia zakończyła i kiedy ty nową przyjąłeś ?

    >5. Czy taki obrót sprawy jest zgodny z prawem konsumenckim i prawem
    W tej sprawie ma zastosowanie ustawa z 22.05.2003 o ubezpieczeniach
    obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. Nr 124, poz. 1152).

    P.S. Po co walisz takie odstępy między wierszami ?
    To nie pismo do urzędu ;-)

    Artur Golański

  • 4. Data: 2005-12-05 20:39:53
    Od: "Rafał Demiańczuk" <rafdem[wytnij.to]@mail.ru>

    > A dlaczego 2-tyg. wypowiedzenie? Przecież wystarczy nawet jeden dzień
    > przed
    > końcem umowy wypowiedzieć i po problemie. Przynajmniej jakiś czas temu....

    W sumie masz racje - poczytałem i teraz wiem. Tak to jest jak się słucha
    brata jełopa, który zamiast doradzić to pieprzy głupoty.

  • 5. Data: 2005-12-05 20:55:33
    Od: "Rafał Demiańczuk" <rafdem[wytnij.to]@mail.ru>

    > W tej sprawie ma zastosowanie ustawa z 22.05.2003 o ubezpieczeniach
    > obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    > Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. Nr 124, poz. 1152).

    I o to mi chodziło. Dziękuję