  • 1. Data: 2024-06-25 09:55:52
    Temat: Re: USA/Chicago: 2 lata za "usługi prawne" po 54 latach jako radny
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Znam lekarza zastępcę ordynatora który nie przyjmie Cię na operację na swoim oddziale
    jeżeli nie złożysz wizyt w jego prywatnym
    gabinecie i nie wykonasz badań w zaprzyjaźnionym z nim laboratorium
    I co mam zrobić?

    -----
    > Radny Ed Burke wykorzystywał władzę zmuszając firmy do korzystania z usług jego
    kancelarii prawnej

  • 2. Data: 2024-06-25 10:19:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.06.2024 o 09:55, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > swoim oddziale jeżeli nie złożysz wizyt w jego prywatnym gabinecie i nie
    > wykonasz badań w zaprzyjaźnionym z nim laboratorium

    Zmienić lekarza. Ja bym ne zaufał lekarzowi, który bierze łapówki. Bo to
    oznacza, ze on celowo czasem lepiej, a czasem gorzej leczy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 3. Data: 2024-06-25 11:45:11
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Zmienić lekarza. Ja bym ne zaufał lekarzowi, który bierze łapówki. Bo to
    > oznacza, ze on celowo czasem lepiej, a  czasem gorzej leczy.

    To dużą łapówkę trzeba dać. Kwestia że jemu nie należy się bo już ma
    płacone.

  • 4. Data: 2024-06-25 12:06:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.06.2024 o 11:45, io pisze:
    > To dużą łapówkę trzeba dać. Kwestia że jemu nie należy się bo już ma
    > płacone.

    Oczywiście, że mu się nie należy. Ale problem jest w innym miejscu.
    Sugerujesz, że lekarz świadomie leczy gorzej, niż pozwala na to jego
    wiedza oraz możliwości.

    Osobiście uważam, że ta sytuacja nie ulegnie poprawie, o ile albo nie
    będzie jasnych algorytmów, co powinien lekarz zrobić i za co płaci NFZ,
    albo nie rozdzieli się finansowanej przez NFZ służby zdrowia od
    prywatnej zabraniając lekarzom z kontraktem NFZ brania pieniędzy.

    Kiedyś była sprawa bardziej klarowna, bo po prostu lekarzowi się dawało
    kopertę. Teraz zwalczono korupcję w ten sposób, że idziesz i legalnie
    płacisz łapówkę lekarzowi w jego prywatnym gabinecie. Nawet paragon
    dostajesz.

    Pytanie, czy przyjęcie do szpitala jest konieczne. Bo czasem może być
    tak, że konieczne nie jest, ale pacjent bardzo chce i za łapówkę w
    formie opłaty w gabinecie lekarz to ordynuje. Ale to może ocenić tylko
    lekarz. Jeśli nie masz zaufania do tego konkretnego lekarza - to jak już
    pisałem - zmienił bym lekarza. Bo nie wiadomo, co jeszcze dla kasy zrobi.
    --
    (~) Robert Tomasik