  • 1. Data: 2006-11-01 20:13:37
    Temat: US i sprawdzenie zamieszkania
    Od: i...@w...pl

    Witam.
    czy ktoś z Was miał kontrolę z US w celu sprawdzenia faktycznego
    zamieszkania w danym miejscu? Nie bardzo sobie wyobrażam, jak to może
    wyglądać: z policją przychodzą, czy co? A jeśli nie zastaną
    właściciela raz i drugi, to co - czy trzeba kołkiem siedzieć w
    domu, bo a nuż sprawdzą?

  • 2. Data: 2006-11-01 20:59:19
    Temat: Re: US i sprawdzenie zamieszkania
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > czy ktoś z Was miał kontrolę z US w celu sprawdzenia faktycznego
    zamieszkania w danym miejscu? Nie bardzo sobie wyobrażam, jak to może
    wyglądać: z policją przychodzą, czy co?

    Zlać z góry na dół. Niech się zaanonsują jak zwyczaje nakazują. Ty jak
    idziesz do naczelnika US też się musisz zaanonsować, a zwykle wcześniej
    umówić.

    +inż.prawa+

  • 3. Data: 2006-11-01 21:37:49
    Od: i...@w...pl

    *piotr'ek* napisał(a):
    > Zlać z góry na dół. Niech się zaanonsują jak zwyczaje nakazują.
    A wiesz bliżej, jak taka kontrola wygląda? Nie wiem - bieliznę w
    szafie sprawdzą, czy moja, sąsiadów wypytają, w nocy przyjdą
    sprawdzić, czy tam śpię? A jak wyjadę na pół roku za granicę, to
    co? Dziwne.

  • 4. Data: 2006-11-01 21:56:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <i...@w...pl> w
    ps.com>:

    > A jak wyjadę na pół roku za granicę, to co? Dziwne.

    Co dziwne? Pełnomocnik, wymeldowanie i inne takie.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2006-11-01 22:10:29
    Od: i...@w...pl

    'Tom N' napisał(a):
    > Co dziwne? Pełnomocnik, wymeldowanie i inne takie.
    No nie mów, że aby wyjechać na pół roku, muszę się wymeldować z
    pobytu stałego. Poza tym co ma zameldowanie do zamieszkania. A o co
    chodzi z tym pełnomocnikiem, bo nie rozumiem?

  • 6. Data: 2006-11-01 23:40:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    i...@w...pl wrote:
    > No nie mów, że aby wyjechać na pół roku, muszę się wymeldować z
    > pobytu stałego.

    Owszem.

    > Poza tym co ma zameldowanie do zamieszkania.

    Bardzo dużo.

    Ustawa o ewidencji ludności nadal obowiązuje.

  • 7. Data: 2006-11-02 08:43:03
    Od: Skryba <m...@j...mail>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Owszem.

    Nie. Wyjazd za granicę na okres ponad 2 miesiące zgłasza się
    tylko w gminie, w której jest się zameldowanym.
    Żaden przepis nie nakład obowiązku wymeldowania się z pobytu stałego.

    Swoją drogą ciekawe, jakbym chciał urządzić sobie 12-miesięczną,
    pieszą wycieczkę dookoła Polski. W żadnej z miejscowości
    nie przebywam dłużej jak 3 doby. Co wtedy?

    S.

  • 8. Data: 2006-11-03 21:28:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Skryba wrote:

    > Nie. Wyjazd za granicę na okres ponad 2 miesiące zgłasza się
    > tylko w gminie, w której jest się zameldowanym.
    > Żaden przepis nie nakład obowiązku wymeldowania się z pobytu stałego.

    Nie chciało mi się wchodzić w detale - tak czy inaczej zgłosić trzeba. A
    czy jest to wymeldowanie czy tylko zgłoszenie czasowego wyjazdu - to już
    szczegóły.

    > Swoją drogą ciekawe, jakbym chciał urządzić sobie 12-miesięczną,
    > pieszą wycieczkę dookoła Polski. W żadnej z miejscowości
    > nie przebywam dłużej jak 3 doby. Co wtedy?

    Nic. Meldować się nie musisz :)