  • 51. Data: 2015-01-01 18:49:46
    Temat: Re: U?ytek w?asny
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-01-01 o 18:24, A.L. pisze:
    > Wypozyczalnie placi za to cudowne rozmnozenie. Placi tez producentom
    > dole od kazdego wypozyczenia

    A każdy klient płaci już haracz za papier ksero, płyty CD, DVD, nagrywarki.
    Warto o tym pamiętać.

    Tak samo warto pamiętać o ogromnym bezpłatnym narzędziu jakie otrzymali
    "twórcy" za pomocą którego mogą na ogromną skalę i z szybkością światła
    informować innych potencjalnych klientów o swojej twórczości. - INTERNET

    Jak płacić to za wszystko. Za każdą reklamę której nie chciałem po
    złotówce. A co? na tyle wyceniam konsumowanie tego gu...a

    Tak wiem nie muszę konsumować. To i twórcy nie muszą tworzyć ;-)

    PS. A poważnie. Albo idziemy w zaparte i dalej stosujemy IXX wieczne
    prawo autorskie i próbujemy jakoś dopasować na siłę do obecnej
    technologii...
    Albo odpuszczamy sobie i koszty ścigania piratów przekazujemy "twórcom"

    Jest jeszcze pomysł na niewielki podatek kilkuzłotowy do faktury za
    internet. Ja chętnie bym zapłacił.

  • 52. Data: 2015-01-01 18:58:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    do tej pory. Nikomu nie przyszło do głowy, żeby karać za pożyczenie książki, ale
    jakimś żydowskim cudem pożyczenie, czy "pobranie" filmu to już zbrodnia.

    > Wypozyczalnie placi za to cudowne rozmnozenie. Placi tez producentom
    > dole od kazdego wypozyczenia

    Wiem. Ale nie mogę zrozumieć dlaczego wypożyczalnie filmów nie
    mogą funkcjonować na przepisach dotyczących wypożyczalnie książek ?
    poza oczywistą pazernością przemysłu filmowego.
    Za książkę do wypożyczalni nie trzeba płacić dodatkowego haraczu
    jak za film do wypożyczalni.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2015-01-01 20:19:07
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 01 Jan 2015 18:58:21 +0100, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:

> [...]
    >poza oczywistą pazernością przemysłu filmowego.
    >Za książkę do wypożyczalni nie trzeba płacić dodatkowego haraczu

    Wypozyczanei "non profit" czyli bez zysku jest legalne, rowniez DVD i
    CD. Sporo bibliotek wypozycza DVD i CD

    Sytuacja jest inna gdy sie to robi "for profit" oraz gdy zie material
    kopiuje. Trzeba wyedy zaplacic za prawo uzytkowanai materialow.

    Wypozyczalnie musza pobierac oplate, bo z czegos tzreba oplacic lokal,
    personel itede, nie mowiac o tym ze wlasciciel musi z tego wyzyc

    A.L.

  • 54. Data: 2015-01-01 23:41:23
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-01 o 18:49, z pisze:
> [...]
    > technologii...
    > Albo odpuszczamy sobie i koszty ścigania piratów przekazujemy "twórcom"

    to fakt, a jeszcze zabawniej wszytko wygladałoby gdyby office, photo
    shop i windowsy nagle stały sie freeware. Policja musiałaby zakonczyć
    działalnosc w materii ochrony praw autorskich. To jest włąsnie parodia z
    prawa, które działa w praktyce tylko dla dwóch firm i trzech produktów.

    --
    @foe_pl

  • 55. Data: 2015-01-02 03:49:33
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 01 Jan 2015 23:41:23 +0100, the_foe <t...@w...pl> wrote:

> [...]
    >działalnosc w materii ochrony praw autorskich. To jest włąsnie parodia z
    >prawa, które działa w praktyce tylko dla dwóch firm i trzech produktów.

    Rozumiem ze to jedyne produkty programistyczne jakie w zyciu
    widziales?...

    A.L.

  • 56. Data: 2015-01-02 12:02:04
    Temat: Re: Użytek własny
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 31.12.2014 o 22:26, A.L. pisze:

    > A jak idzie o jebanie ludzi z kasy. Kiedys napisalem ksiazke,
    > Profesjonalma. Miala powodzenie. Wydawnictwo odmowilo wznowiania
    > motywujac to tym ze ksiazka jest udostepniona na internecie.

    Prawie każda książka jest udostępniona 'na internecie', a mimo wszystko
    jakoś są wydawane.

    > Czuje sie wyjebany z kasy. Poczekamy az ciebie wyjebia. Wtedy zmienisz
    > poglady

    Może po prostu nikt nie chciał jej kupować?

    marcin

  • 57. Data: 2015-01-02 12:21:16
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-02 o 03:49, A.L. pisze:

    > " office, photo shop i windowsy"
    >
    > Rozumiem ze to jedyne produkty programistyczne jakie w zyciu
    > widziales?...

    nie, ale to jedyne produkty dla któych nie ma sensownej darmowej
    alternatywy, wiec daja komfort policji dużej skutecznosci, co pokazuje
    chocby casus Trynkiewicza.

    --
    @foe_pl

  • 58. Data: 2015-01-02 13:32:43
    Od: johnkelly <s...@m...eu>

    W dniu 2015-01-02 o 12:21, the_foe pisze:

    > nie, ale to jedyne produkty dla któych nie ma sensownej darmowej
    > alternatywy, wiec daja komfort policji dużej skutecznosci, co pokazuje
    > chocby casus Trynkiewicza.

    Znaczy się nie ma OpenOffice, kupy darmowych programów graficznych i Linuxa?

    Pozdrawiam
    Maciej Różalski

    --
    ....... johnkelly(at)wp.pl ........ kontakt(at)maciejrozalski.eu .......
    .................. blog GOwOM: maciejrozalski.vot.pl ...................

  • 59. Data: 2015-01-02 14:01:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-02 13:32, johnkelly wrote:

    > Znaczy się nie ma OpenOffice, kupy darmowych programów graficznych i
    > Linuxa?

    Z tym linuxem zastępującym windows to bym nie przesadzał.

    Shrek.

  • 60. Data: 2015-01-02 14:01:47
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-01-02 o 13:32, johnkelly pisze:

    > Znaczy się nie ma OpenOffice, kupy darmowych programów graficznych i
    > Linuxa?

    Sa, ale z jakiegos "tajemniczego" powodu ludzie wolą ryzykować paragrafy
    niż z nich korzystać. Zauważ, ze rygor licencyjny jest powiazany z
    rynkową przewagą danego produktu. Gdyby wszyscy przeszli na darmowe
    systemy (w segmencie PC bo w innych króluje unix, gdzie wiekszosc jest
    darmowa o otwartym kodzie) to z miejsca windows tez byłby darmowy.

    --
    @foe_pl