  • 41. Data: 2020-07-13 15:41:13
    Temat: Re: Trzecia tura
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2020 o 14:51, J.F. pisze:

    > Moze i nie mialo, ale teraz to bedzie "ustalona linia orzecznictwa" :-)

    Podaj wyrok, to zobaczymy:P

    > Dane sa w komputerze, skany protokolow tez, to mozna backupowac.

    NIe jestem przekonany...

    > Tym niemniej - to juz "ustalenie wyniku". Bywa, ze sie przedluza, ale
    > jest czas.

    Mam wątpliwości, czy w takim burdelu da się to odtworzyć, tak żeby nie
    było wątpliwości.

    > Az tak chyba nie zepsuje.

    Jak nie, jak raz już zepsuł?

    --
    Shrek

  • 42. Data: 2020-07-13 16:28:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Cuda nam jeszcze groza

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/wybory
    -2020-wojciech-hermelinski-gdyby-sad-najwyzszy-nie-z
    dazyl-rozpatrzec-protestow/zne6gn9,79cfc278

    "Co w sytuacji, kiedy liczba protestów będzie porównywalna do różnicy
    głosów pomiędzy kandydatami?

    Tak może być. Ta różnica głosów może być niewielka, a ilość protestów
    z uwagi m.in. właśnie na brak dostarczenia pakietów wyborczych może
    być duża. Sąd Najwyższy będzie to oceniać. Sąd musi stanąć na
    wysokości zadania i uczciwie tę sprawę rozstrzygnąć. Mam nadzieje ze
    tak będzie.

    Ile czasu ma SN na rozpatrzenie?

    Sąd Najwyższy ma 21 dni na rozpatrzenie. W ciągu tych 21 dni musi te
    protesty rozpoznać. Sąd orzeka najpierw na posiedzeniach niejawnych,
    wydaje opinię na temat każdego protestu. Potem ostatecznie wydaje
    uchwałę w pełnym składzie, którą ogłasza najpóźniej tego dwudziestego
    pierwszego dnia. Prawdopodobnie będzie to tuż przed 6 sierpnia. Tego
    dnia mija kadencja obecnego prezydenta.

    Jeżeli ta uchwała nie ukaże się przed 6 sierpnia, to co wtedy?

    Konstytucja ani kodeks wyborczy nie przewiduje takiej sytuacji.
    Natomiast opinie większości teoretyków prawa wyborczego mówią, że w
    takim wypadku wybory będzie trzeba powtórzyć."

    Hurtem rozpatrzy i stwierdzi, ze ilosc mniejsza niz roznica glosow ?
    Bo jak protestow bedzie duzo ... moze dlugo potrwac, nawet gdy bedzie
    5 minut na protest.

    A podstawy chyba sa.

    "Cześć osób mieszkająca za granicą mówi, że nie otrzymało pakietu
    wyborczego na czas?

    Jest to podstawa do złożenia protestu wyborczego.
    To nie tylko jest kwestia otrzymania na czas pakietu. To także brak
    możliwości oddania koperty z głosem do ambasady przez samych wyborców.
    Konsulaty bezpośrednio nie chciały przyjmować pakietów wyborczych,
    tylko domagały się, aby robili to kurierzy lub miejscowa poczta.
    To trochę kuriozalna sytuacja.
    Widziałem relacje z Londynu, gdzie kurierzy siedzieli przed ambasadą i
    odbierali pakiety od wyborców, a potem zanosili je dalej bezpośrednio
    do ambasady czy konsulatu."

    A podobno rzad wyslal do ambasad dodatkowych urzednikow, w celu
    sprawnego liczenia glosow.
    Urzednikow, hm ...

    J.

  • 43. Data: 2020-07-13 16:41:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2020 o 16:28, J.F. pisze:

> [...]
    > duża. Sąd Najwyższy będzie to oceniać. Sąd musi stanąć na wysokości
    > zadania i uczciwie tę sprawę rozstrzygnąć. Mam nadzieje ze tak będzie.

    Sąd najwyższy stanie na wysokości zadania. Natomiast na uczciwe
    rozstrzygnięcie to bym nie liczył:( Chyba że przypadkiem istonie będzie
    tak, że liczba prostestów będzie bez wpływu. Ale już na przykład voter
    suppression już ciężko w liczbach ocenić, a niewątpliwie było a być nie
    powinno.

> [...]
    > Natomiast opinie większości teoretyków prawa wyborczego mówią, że w
    > takim wypadku wybory będzie trzeba powtórzyć."

    Będzie to sytuacja tożsama jakby nie było kandydatów? ;)

    > Hurtem rozpatrzy i stwierdzi, ze ilosc mniejsza niz roznica glosow ?
    > Bo jak protestow bedzie duzo ... moze dlugo potrwac, nawet gdy bedzie 5
    > minut na protest.

    Mają doświadczenie w ekspresowym tempie głosowań - trochę wiary w ludzi.

    > A podstawy chyba sa.

    To się orzeknie, że mimo dużej ilości protestów i wątpliwości ważność
    wyborów nie podlega wątpliwości. Daj spokój, przecież p.o.rezydent już
    po exit pole nie miał wątpliwości, a chyba jest najważniejszą osobą w
    państwie - nie?

    > Widziałem relacje z Londynu, gdzie kurierzy siedzieli przed ambasadą i
    > odbierali pakiety od wyborców, a potem zanosili je dalej bezpośrednio do
    > ambasady czy konsulatu."

    Ciekawe czy podobne sceny były w szikago?

    > A podobno rzad wyslal do ambasad dodatkowych urzednikow, w celu
    > sprawnego liczenia glosow.
    > Urzednikow, hm ...

    hm..

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2020-07-13 17:12:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >będzie tak, że liczba prostestów będzie bez wpływu. Ale już na
    >przykład voter suppression już ciężko w liczbach ocenić, a

    Jak voter protest zlozy, to trzeba rozpatrzec, a jak nie zlozy, to nie
    bylo zadnego suppression :-)

    >Mają doświadczenie w ekspresowym tempie głosowań - trochę wiary w
    >ludzi.

    Pamietasz jak kandydatow na prezesa wybierali ? :-)

    >To się orzeknie, że mimo dużej ilości protestów i wątpliwości ważność
    >wyborów nie podlega wątpliwości.

    Jak tych protestow bedzie niezbyt duzo ... jednak jest tych 400+ tys
    glosow wiecej.

    No jakos tak mina mu nie zrzedla, a z kolei u Trzaskowskiego tlum
    niemrawo krzyczal "zwyciezymy", a roznica byla niewielka.

    >Ciekawe czy podobne sceny były w szikago?

    w szikago konsulat przyjmowal i nie bylo potrzeby ? :-)

    A swoja droga - ladnie pis podzielil spoleczenstwo.
    gdzies mi mignela wroclawska z komisja z 80% za Trzaskowskim,
    a Dudzie sie ponoc uzyskalo 90% zebrac w jednej.

    J.

  • 45. Data: 2020-07-13 18:03:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2020 o 17:12, J.F. pisze:

    > Jak voter protest zlozy, to trzeba rozpatrzec, a jak nie zlozy, to nie
    > bylo zadnego suppression :-)

    Jak odrzuci też nie było:(

    > Pamietasz jak kandydatow na prezesa wybierali ? :-)

    Ale już mają wybranego - trza tylko przegłosować - to umieją zaskakująco
    szybko.

    > Jak tych protestow bedzie niezbyt duzo ... jednak jest tych 400+ tys
    > glosow wiecej.

    Generalnie to przed głosowaniem wiedziałem kto wygra. Chciałem nawet u
    buków postawić, ale za dużo danych trzeba podać.

    > No jakos tak mina mu nie zrzedla, a z kolei u Trzaskowskiego tlum
    > niemrawo krzyczal "zwyciezymy", a roznica byla niewielka.

    No widzisz. On wiedział... I dalej wie. Zreszą hipis też powiedział, że
    ludzie mogą sobie składać, ale to bez sensu.

    > w szikago konsulat przyjmowal i nie bylo potrzeby ? :-)

    Ciekawe - prawda?

    > A swoja droga - ladnie pis podzielil spoleczenstwo.

    Tak jak pisałem. Równo na trzy - 1/3 ma to w dupie, 1/3 uważa państwo za
    zaborcę, 1/3 byle micha była i druga 1/3 miała gorzej. W razie
    rozpierduchy nikt za tym państwem nie stanie:( Tragedia.

    --
    Shrek

  • 46. Data: 2020-07-13 20:50:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Jak odrzuci też nie było:(

    Ale odrzucenie duzej ilosci protestow trwa ..

    >Generalnie to przed głosowaniem wiedziałem kto wygra. Chciałem nawet
    >u buków postawić, ale za dużo danych trzeba podać.

    No, przewaga w pierwszej turze byla spora, ale zobacz jak stopniala ..

    Cos w tym jest ... niestety ...

    J.

  • 48. Data: 2020-07-13 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > To by raczej gmatwało sprawę.

    Wyrąbane mam na gmatwanie.
    Chodzi o to zeby było demokrtatycznie.

    > Nie chodzi o prawdopodobieństwo tylko o jasność
    > określenia tego stanu.

    Ja uwazam ze prawo jest dla ludzi a nie ludzie dla prawa.

    > Widok w obu sztabach po ogłoszeniu, że kandydat przegrał/wygrał
    > np 3 głosami to rzecz bezcenna :-).
    > Jak również późniejsza reakcja na to.

    W praktyce nie da sie ustalic ze przegrał 3 głosami.
    Bo z pewnoscia bedzie wiecej sytuacji które pwoodowały ze ktos nie
    oddał głosu tak jak chciał.
    Co do za demokracja gdzie decyduje 1 głos na 20 milionów...
    Moze przy małej roznicy powinni byc prezydentem kazdy przez pol
    kadencji?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

  • 50. Data: 2020-07-13 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jakos chyba dystrybuuja wczesniej ... ale powiedzmy ze w jednej
    > komisji okregowej sie spala dla szerokiego regionu.

    Jezeli dystrybuuja wczesniej to jest czas zeby dodrukowac.
    Mozna tez trzymac zapas na taka okazje.

    > Z przetargiem czy bez ?
    > A kto za to zaplaci ... i czy ma pieniadze ?

    Przepraszam co?
    Jaki przetarg?
    Pieniadze to nie problem - chyba pamietasz karty z zerowej tury...

    > Mamy, ale .. jak PiS to zniesie, jak utraci swojego kandydata ? :)
    >
    > A co bedzie, jak kandydat umrze w dniu wyborow ?

    Pytanie było czy potrzebne jest prawo szczegółowe.

    > A jak premier nie oglosi ?

    Przypominam ze kolega chce jeszcze wiecej prawa.
    Po co nam nowe prawo skoro obecne jest omijane?

    > Albo pierdolnie w URM i zostaniemy bez rzadu

    To sie powoła nastepny.

    > "Zielone ludziki" nie musza pochodzic z kosmosu.

    No to na to mamy stan wyjatkowy.

    > Poczekaja az sie naprawi ... ale czas plynie.
    >

    > Ale cos takiego:
    > "§ 2. Jeżeli właściwa okręgowa komisja wyborcza nie uzyska wyników
    > głosowania w obwodach głosowania za granicą oraz na polskich
    > statkach morskich w ciągu 24 godzin od zakończenia głosowania, o
    > którym mowa w art. 39 § 6, głosowanie w tych obwodach uważa się za
    > niebyłe."
    >
    > Przewidziane ... ale mozna zatrzymac te 150 tys glosow na
    > Trzaskowskiego drobną awarią?

    Rozmawiamy o potrzebie dodatkowych przepisów czy o mozliwosci lamania
    obecnych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 47. Data: 2020-07-13 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Backup komisji i wypełnionych protokołów też?

    Zapewne kopie protokołów maja poszczególne komisje wyborcze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 49. Data: 2020-07-13 21:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Rozsądne czy nie jest to realny powód dla którego mogłoby się
    > okazać, że wyborów nie da się w wyznaczonym terminie
    > przeprowadzić.

    w sensie ze panstwo z kartonu?

    > Nie jestem pewien - ktoś pytał i odpowiedź była chyba nie taka
    > oczywista.

    > A jaj nie zdążysz ogłosić?

    Sugerujesz az taka koincydencje czasowa ze pierdynie 3 minuty przed
    otwarciem lokali wyborczych?

    > Miałem na myśli calkiem ziemskich ludzików;) Ale fakt, że podpada
    > to pod jakiś stan nazdwyczajny.

    > Dowolnego - nie sądzę, żeby oni to na liczydłach liczyli. No dobra
    > - dla przykładu wylatuje w powietrze cała PKW w wyniku awarii
    > gazu.

    To sie powoła nastepna.
    A jak padnie system komputerowy to sie policzy recznie - to akurat
    całkiem niedawno przerabialismy...
    Albo sie napisze szybko nowy.
    To wbrew pozorom nie sa jakies wielkie liczby.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z