  • 141. Data: 2024-05-14 23:23:01
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    > Animko, pomyśl o człowieku który będzie zabijał, tj. wykonywał karę
    > śmierci. Przyjaźniłabyś się z takim? W średniowieczu kat musiał mieszkać
    > poza murami miasta. Skazałabyś wieli ludzi na taki los?

    Teraz nie ma katów. To nie średniowiecze. Skazany dostaje zastrzyk.
    Lepiej niech taki zdechnie i nie ma możliwości popełniać podłych czynów.

    --
    animka

  • 142. Data: 2024-05-14 23:45:00
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 14.05.2024 o 12:41, J.F pisze:

    > Sredniowiecze minęło, a kara śmierci znacznie póżniej, albo jeszcze
    > nie. Kaci są wśród nich, bo u nas chyba dawno nie było egzekucji.
    >
    > Za to sie uśmiercanie trochę zautomatyzowało.
    > No i nie wiem - jest specjalny kat, czy po prostu strażnik więzienny w
    > ramach obowiązków.
    >
    > Zreszta widać - 5 czy 10 musi skazanca doprowadzić, umieścić
    > w odpowiednim miejscu, a potem ktos jeden za dzwignię pociąga.
    > I jeszcze może miec satysfakcję z dobrze wykonywanej pracy,
    > i uznanie wsród sąsiadów ...

    Była taka sprawa kiedyś w sądzie jak matka czy ojciec (mało pamiętam) na
    oczach sędziego i wszystkich wyciągnęła pistolet i wymierzyła
    sprawiedliwość mordercy swojego dziecka bo sąd albo uniewinnił, albo dał
    bardzo niski wyrok. Nie uważam jej za kata chociaż postąpiła jak kat,
    sama wymierzyła wreszcie sprawiedliwość. Jej już nie zależało na tym czy
    pójdzie do więzienia czy nie.

    --
    animka

  • 143. Data: 2024-05-23 20:27:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kolejna głupota. Ależ pisz co tylko i gdzie tylko ci się uwidzi. Jedynie
    > ja będę darł łacha z ciebie jak tylko zdołam, zamiast dyskutować.

    Oczywiście - dlatego wyciąłeś argumenty o wieku emerytalnym i poborze,
    bo tam jest miejsce na dyskusję:P

    > Dyskutować idź do innych głupków na newsach, hejterze.

    Ale to ty dzwonisz... Jak nie chcesz dyskutować to mnie spląkuj i po
    problemie. A nie publicznie się chwalisz że używasz argumentów ad perona
    a nie ad meritum i jesteś z tego dumny.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 144. Data: 2024-05-23 20:42:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2024 o 10:57, Kviat pisze:

    > Nie.

    Czyli uważasz że są dyskryminowane - gdzie konkretnie? Jedyne co mi do
    głowy przychodzi to abrocja ze względu na zagrożenie zdrowia matki i jak
    najbardziej jestem tu a nimi.

    > W przeciwieństwie do ciebie, ja nie zgadzam się z narracją
    > zakompleksionych konfederosjan i pislamistów, że obecnie dyskryminowani
    > są mężczyźni.
    > To bzdura.

    Nie bzdura - wiek emerytalny, pobór to najbardziej oczywiste. Dodałbym
    dysproporcję w programach adresowanych dla płci, jak nawet kwestię
    aborcji ze wględów innych niż zdrowotne - kobiety mają jednak decyzję a
    ojcowie nie - ani "odmowie" ojcowstwa ani co ważniejsze o rym że mimo
    decyzji matki ojcami jednak chcieliby zostać. O parytetach też zwykło
    się mówić raczej w zarządach niż budowlance czy wśród śmieciarzy. Także
    tak - mężczyźni są obecnie dyskryinowani i to że mówi o tym akutat konfa
    (co do ktorej stosunek masz w sygnaturce) tego nie zmienia.

    > A jednak.
    > Nierozsądna konfederuska narracja o rzekomej dyskryminacji mężczyzn
    > jednak cię przekonała.

    Ale dopuszczasz, że mogłem samodzielnie dodać dwa do dwóch, a że
    przypadkiem komfie wyszło to samo to nie znaczy że zaczerpnąłem to od
    konfy? Masz przypadłość szufladkowania ludzi na zasadzie kto nie z nami
    ten komfirz i płaskoziemca. Dopuszczasz wogóle istnienie poglądów
    centrowch, w któych silą rzeczy będą częściowo argumenty obu frakcji - i
    lewej i prawej?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 145. Data: 2024-05-23 21:07:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2024 o 10:23, Kviat pisze:

    > Nie uważam tego za dyskryminację.

    A większość uważa. Skoro to nieistotne to zróbmy równy.

    > Za to uważam, że dyskryminujące jest np. to, że kobiety wciąż zarabiają
    > statystycznie mniej niż mężczyźni na tych samych stanowiskach.

    A na których konkretnie? Bo wiesz - często bierze się to stąd, że na
    przykład wród lekarzy jest nadreprezentacji kobiet w pediatrii i
    nadreprezentacja mężczyzn wśród neuro czy kardiochirurgów. A ci drudzy
    zarabiają więcej i tak n stanowisku "lekarza" kobiety rzeczywiscie
    zarabiają mniej.

    Albo inaczej - w pracach fizycznych meżczyzna będzie zarabiał więcej...
    bo po prostu jest lepszym pracownikiem jak trzeba łopatą machać albo
    zbrojenia kręcić - zresztą wcale się tam laski nie pchają. Nie wiem czy
    sprzątacz zarabia rzeczywiście więcej niż sprzątaczka.

    Natomiast "Różnice te pogłębiają się, jeśli spojrzy się na pracowników i
    pracownice z wyższym wykształceniem, zajmujących wyższe stanowiska -
    mówi nam profesor SGH Iga Magda i wiceprezeska Instytutu Badań
    Strukturalnych - Tam różnice sięgają 40 proc. (o tyle więcej zarabiają
    mężczyźni z wyższym wykształceniem w porównaniu do kobiet z dyplomem
    wyższej uczelni)."

    I teraz bym popatrzył na jakich kierunkach jest przewaga facetów a na
    jakich kobiet - techniczne i IT - zdecydowanie faceci. Socjologie,
    psychologie, turystyki i... gender studies... Sam widzisz. Także ten
    tego z porównywaniem "tych samych stanowisk".

    Ale żeby nie było - życzę kobietom, żeby na tych samych stanowiskach,
    jesli wykonują tą samą robotę tak samo dobrze zarabiały tak samo. Przy
    zym zwróć uwagę, że równeż faceci na tych samych stanowiskach zarabiają
    różnie - to kwestia umiejętnoci negocjaci (faceci są wykle pewniejsi
    siebie w tym zakresie) oraz umiejętności (chyba w mniejszym zakresie niż
    negocjacji). Często facet w tym samym wieku ma obiektywnie większe
    doświadczenie, bo statystycznie wcześniej zaczynają pracę i nie mają za
    sobą macierzyńskiego.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 146. Data: 2024-05-23 21:22:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2024 o 16:11, Kviat pisze:

    > Nie, nie tu jest problem.
    >
    > https://klubekspertow.rp.pl/panel-ekonomistow/art396
    59201-dlaczego-kobiety-zarabiaja-mniej-niz-mezczyzni
    -i-co-z-tym-zrobic

    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenst
    wo/1744566,1,kobiety-wciaz-zarabiaja-mniej-jak-zasyp
    ac-gender-pay-gap.read

    > Wyszukanie tych linków zajęło mi 10 sekund.
    > Ręce opadają...

    Al tu jest dokładnie napisane to co ja napisałem. Kobiety wybierają
    prace o lepszym "work-life" balance kosztem płacy ze z wględu na
    macierzyństwo a potem w tej pracy zostają (choć nikt nie zabrania jej
    zmienić). Faceci wybieraj za to bardziej wymagające pod względem
    dyspozycyjności więc dostają za to większą kasę - więc w praktyce nie ma
    "takich samych stanowisk". Po drugie (niejako w związku z pierwszym)
    faceci garną się do dobrze płatnych sektorów (inżynieria, IT) więc nic
    dziwnego że zarabiają więcej. A jak twoim zdaniem powinno być - że
    bardziej dyspozycyjna i zaangażowana osoba dostaje tyle samo, czy że
    inżynier powinien zarabiać tyle co motorniczy? To trzecie na "tych
    samych stanowiskach" bardziej przebojowi mężczyźni zarabiają więcej niż
    ci mniej przebojowi (podobnie jest zresztą z kobietami).

    PS - ja po okresie zdrowego zapierdolu uznałem że wolę zarabiać 30% miej
    niż bym mógł i to ja odbieram dziecko z przedszkola - i mi z tym dobrze
    - zarabiam na tyle dobrze, że mi styka, mam wystarczająco czasu dla
    siebie, mam szefową w pracy która mimo że sama jest inżynierem to jakoś
    tak sobie współpracowików w pracy podobierała że wśród inżynierów są
    sami faceci - ciekawe czemu;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 147. Data: 2024-05-23 21:52:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bachor kosztuje krocie w złotówkach

    Nie wiem jak u ciebie w rodzinie, ale u mnie to skoro ja zarabiam więcej
    od żony, to ja więcej na dziecko płacę:P Za każdym razem kiedy stosunek
    naszych dochodów ulegał jakimś znaczącym zmianom ustalaliśmy kto ile
    dosypuje do "wspólnego" konta, tak żeby każdemu zostawało z grubsza na
    "swoim" tyle samo. Obecnie to jest po równo (choć był okres że całość
    płaciłem ja), gdyż jak doliczymy dochody z wynajmu jej mieszkania to ona
    ma chyba zdziebko więcej, mimo że obiektywnie ja mam lepsze
    wykształcenie - w sensie kierunek. Po prostu wybrałem work life balance
    na poziomie kobiet i nie mam z tym problemu że mógłbym zarabiać 30%
    więcej na "tym samym stanowisku". Jestem wystarczająco+ dobrym
    pracownikiem i jeszcze lepszym ojcem i starcza mi na życie plus coś
    zostaje i mi z tym dobrze.

    > i zdrowiu i dopóki państwo

    Ale tu rozmawiamy o kasie. Z drugiej strony skoro kobiety i tak żyją
    dłużej to znaczy że jednak faceci bardziej od życia i natury po dupie
    dostają w tej kwestii.

    > które chce mieć obywateli nie wypłaci tyle ile trzeba za czas ciąży

    Przecież są urlopy macierzyńskie.

    > wychowania

    Wychowawcze też. Choć może się zdarzyć że cię państwo wyjebie...

    > to żadne nędzne 500+ nie pomoże.

    Zgoda. Zresztą nie wiem jak u ciebie, ale u mnie 800 nie jest przypisane
    do matki:P

    > I to nie tylko w złotówkach
    > - także w żłobkach, szybkiej i darmowej pomocy medycznej,

    Dokładnie. Poszedłbym dalej i 800 to ma zerowy wpływ na dzietność,
    żłobki, przedszkola, edukacja, opieka medyczna - to jest to co powinno
    być zamiast ochłapów . No ale ludzie wolą inaczej a to jest demokracja...

    Co zresztą nie zmieni dramatycznie demografii, bo ludzie po prostu nie
    chcą się rozmnażać w takiej ilości i nie jest to kwestia pieniędzy ani
    nawet dostępu do edukacji i medycyny. Bardziej bym tu upatrywał
    problemów z dostępnością odpowiedniej wielkości (nie mówiąc o wogole)
    mieszkań.

    > przywilejów w
    > pracy,

    Nie.

    > antykoncepcji

    Tak.

    > i aborcji na żądanie

    Mam mieszane zdanie. Postaw się z drugiej strony - kobieta usuwa ciąże
    której ty chcesz i nie masz na to wpływu. Ryje beret trochę? Wiem -
    trzeba ruchać te mądrzejsze;) Z drugiej strony facet ni może się pozbyć
    wpadki...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 148. Data: 2024-05-23 22:04:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 21:52:43 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > Ale tu rozmawiamy o kasie. Z drugiej strony skoro kobiety i tak żyją
    > dłużej to znaczy że jednak faceci bardziej od życia i natury po dupie

    To jedno, ale często sami się przyczyniają. Więcej piją, więcej palą,
    mniej odwiedzają lekarzy, szybciej jeżdzą, w bójki się wdają ..

    > Dokładnie. Poszedłbym dalej i 800 to ma zerowy wpływ na dzietność,
    > żłobki, przedszkola, edukacja, opieka medyczna - to jest to co powinno
    > być zamiast ochłapów . No ale ludzie wolą inaczej a to jest demokracja...

    No, 800 zl to juz na cos starczy ..

> [...]
    > nawet dostępu do edukacji i medycyny. Bardziej bym tu upatrywał
    > problemów z dostępnością odpowiedniej wielkości (nie mówiąc o wogole)

    Hm, ludzie chcieli się bardziej rozmnażać.
    Coś się zmienilo ... i to w sferze społecznej raczej.
    W medycznej w pewnym sensie też - "kochać" się ludzie dalej lubią,
    przynajmniej młodzi, a jednak teraz nie owocuje to ciążą, jak dawniej.
    I to nie dlatego, ze zdrowie się pogorszyło, tylko ze mają dostęp do
    antykoncepcji - od prezerwatyw do pigułek.

    A poza tym rozsądni myślą o tym, gdzie będą z tymi dziecmi
    żyć/mieszkać, czym nakarmią, w co je ubiorą ... i odkładają na
    póżniej.

    > Nie.

    Ale karierę trzeba zrobic/zacząc, przynajmniej takie częste mniemanie

    J.

  • 149. Data: 2024-05-23 22:33:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2024 o 22:04, J.F pisze:

    > To jedno, ale często sami się przyczyniają. Więcej piją, więcej palą,
    > mniej odwiedzają lekarzy, szybciej jeżdzą, w bójki się wdają ..

    Tyż racja. Z drugiej strony kobiet też nikt do ciąży nie zmusza. Ale to
    chyba uniwersalna zależność nawet w krajach dzie się nie pije i nie pali
    i opieka jest na dobrym poziomie.

    > No, 800 zl to juz na cos starczy ..

    Na coś ale napewno nie na utrzymanie dziecka. A nawet na opiekunkę.
    Natomiast jakby policzyć efekt skali to może by prawie starczyło na
    dodatkowe miejsca w żłobkach i przedszkolach co by zrobiło lepszą
    robotę. Ale elektorat woli do łapy...

    > Hm, ludzie chcieli się bardziej rozmnażać.
    > Coś się zmienilo ... i to w sferze społecznej raczej.

    To też - wygodni się po prostu zrobili.

    > A poza tym rozsądni myślą o tym, gdzie będą z tymi dziecmi
    > żyć/mieszkać, czym nakarmią, w co je ubiorą ... i odkładają na
    > póżniej.

    U mnie ograniczeniem (prócz tego że państwo wychujało mnie na urlopie
    wychowawczym a ciężko o następne dziecko jak nie ma pracy i
    ubezpieczenia) było mieszkanie. Obiektywnie mi 20 metrów do drugiego
    dziecka brakowalo co w połączeniu z punktem pierwszym w wyniku działań
    pis powoduje jednego obywatela mniej:(

    > Ale karierę trzeba zrobic/zacząc, przynajmniej takie częste mniemanie

    No dobra - to jakie przywileje? Bo może rzeczywiście zbyt pochopnie
    napisałem nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 150. Data: 2024-05-24 01:09:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-05-23, Shrek <...@w...pl> wrote:
> [...]
    > której ty chcesz i nie masz na to wpływu. Ryje beret trochę? Wiem -
    > trzeba ruchać te mądrzejsze;) Z drugiej strony facet ni może się pozbyć

    To wtedy, konsekwnentnie, powinieneś mieć też prawny wpływ na
    zachodzenie w te ciąże, czyli np. móc (współ)decydować czy i jak się
    kobieta zabezpiecza. A dalej na prowadzenie ciązy.

    Myślę, że akurat tu nie ma co cudować bo trudno o jakiś złoty środek. To
    jest ciało kobiety, i kobieta ponosi największe koszty ciąży
    (fizycznie/fizjologicznie, psychicznie). Ciąże bez wskazań medycznych,
    które ktoś chce usunąć, jednak najczęsciej nie zdarzają się u
    kochających, mądrych par.

    Nb. chyba ciekawszy aspekt związany jest z wrabianiem facetów w ciąże.
    Tyle się ostatnio mówi (i próbuje zmieniac przepisy) w tematyce gwałtu,
    że tym gwałtem ma być brak formalnej zgody* co do stosunku, a tu nie
    dzieje się absolutnie nic. A możnaby przecież podobnie, wymagać zgody na
    ciążę. Nb. ciekawe jaka jest skala tego zjawiska.

    *) też bardzom ciekaw jak będzie rzecz wyglądać w praktyce, gdy gwałt
    zostanie zarzucony kobiecie.

    --
    Marcin