  • 11. Data: 2003-09-27 13:26:49
    Temat: Re: Trudne do opissania w jednym zdaniu.
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Mocno nadziagane to stwierdzenbie o profesjonaliscie. W jakiej dziedzinie
    > mozna byc profesjonalista? Ja jestem w swojej i nie jestem profesjonalista
    > od reklamy.
    > Poza tym Gotfryd chyba wcale nie mail na mysli takich wniskow jakie Ty
    > wyciagles. Ja wrecz odwrotnie to zrozmialem, ze to naciagactwo.

    Chodzi o to, że prowadzisz firmę. Pod tym względem powinieneś być
    profesjonalistą. A jak nie jesteś, to twoja strata.

    Jeśli firma podpisuje dokument, to nie może się potem powoływać, że nie
    wiedziała co podpisuje, że nie przeczytała czegoś uważnie.

    Takie argumenty są zasadne jedynie w sporze, w którym bierze udział
    konsument. Może on nie być do końca poinformowany, może być wprowadzony w błąd,
    dlatego sądy (i nawet najnowsza nowelizacja kodesku cywilnego) podchodzą do
    tego łagodniej.

    Można być całe życie konsumentem, ale jeśli już się zakłada fimrę, to takie
    ulgowe traktowanie przestaje działać. Twój wybór. Skoro chcesz robić w
    biznesie, to nie możesz żądać, żeby traktowali cię jak niedoinformownego
    konsumenta. Wiedziałeś co podpisujesz, a jeśli nie wiedziałeś, to źle dla
    ciebie. I nikogo innego.

    W tym przypadku podpisałeś zgodę na umieszczenie jakiejś reklamy i
    zobowiązałeś się na jej opłacenie. Wszystko było napisane, wystarczyło
    przeczytać. Ty, jako profesjonalista - osoba prowadząca firmę - powinieneś
    dokłądnie przeczytać co podpisujesz i nie podpisywać, jeśli czegoś nie
    rozumiesz. A jeśli już to zrobiłeś, to na ulgowe traktowanie nie zasługujesz.

    Liwiusz

  • 12. Data: 2003-09-27 13:35:00
    Od: "Lech Malinowski" <l...@N...gazeta.pl>

    Sky <s...@j...com.pl> napisał(a):

    > Poza tym Gotfryd chyba wcale nie mail na mysli takich wniskow jakie Ty
    > wyciagles. Ja wrecz odwrotnie to zrozmialem, ze to naciagactwo.

    Chyba jednak to o tych wnioskach pisali. Podobno wyglądały jak jakieś
    ankiety, ale na dole, małym drukiem i nie po polsku miały informację o
    opłacie. Rzeczywiście wygląda to na naciąganie, ale z drugiej strony wszystko
    w umowie było napisane. Obie strony są przedsiębiorcami i jak już pisałem w
    innym poście - ulgowe traktowanie im nie przysługuje.

    Liwiusz
    l...@i...pl

  • 13. Data: 2003-09-27 14:30:08
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> wrote in

    > Rzeczywiście pisali o tym niedawno w gazetach. Prawnicy wypowiadali
    > sie, ze
    > przedsiebiorca jest profesjonalistą, i jak podpisal coś, nawet w obcym
    > jezyku, to jest to wiązące. Nie moze zatem powolywac sie na swoją
    > niewiedze oraz na to, ze nie przeczytal tego, co podpisal.

    Gorzej jesli ta niewiedza opiera sie na nieuczciwej reklamie ktora wprowadza w
    blad.I na wygrana ma ogromna szanse.Wytlumacz lepiej jak to jest ze nawet powazne
    firmy spoza Polski padly ofiara tej hiszpanskiej firmy.To co,nagle okazuje sie ze te
    powazne firmy okazuja sie amatorami nie potrafiacymi czytac umow?Sam Rzecznik Praw
    Obywatelskich wskazal ze te umowy to sa sprytnie sformulowane umowy o swiadczenie
    uslug w ktorych to uslugodawca pozostawia sobie wysokosc kwoty do zaplacenia,sam
    sobie przewiduje automatyczne przedluzanie umowy w drodze podpisu przez
    naciagnietego klienta.I pytanie nastepne:czy nie jest podejsciem wyjatkowo
    nieuczciwym ze te umowy wygladaja jak faktury albo rachunki do zaplacenia?Jest
    oczywiste ze przedsiebiorca zrobiony w konia ma prawo powolac sie na blad i na swoja
    niewiedze.Zreszta ta firma hiszpanska dostala od wladz administracyjnych w Hiszpanii
    zakaz dzialalnosci przez najblizszy rok i dodatkowo wlepiona jej kare w wysokosci
    300,000 Euro.I to chyba najlepiej swiadczy o "docenieniu" jej profesjonalnego
    podejscia do klienta i jednoczesnie daje bron do reki osobom ktore chca sie przed
    nia bronic.
    Pozdrawiam Pawel

  • 14. Data: 2003-09-27 21:43:53
    Od: "Sky" <s...@j...com.pl>

> [...]
    profesjonalnego
    > podejscia do klienta i jednoczesnie daje bron do reki osobom ktore chca

    OK. A mozecie mi powiedziec co to za firma o ktorej mowicie, bo moja to
    European city guide.

  • 15. Data: 2003-10-06 18:24:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Sep 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ >+ Jakis czas temu do mojej firmy przyszedl formulaz w j.angielskim.
    >+ >+ Z tego co wyczytalem byl to formulaz informacyjny firmy hiszpańskiej
    >+ >[...] wypełnilem i odesłalem. Po jakims pół rokui przyszedł rachunek
    >+ >+ do zapłaty 6500zł. !!!!!! Okazało sie za na samym dole drobnym druczkiem
    >+ >+ bylo napisane ze jesli to odesle podpisane spowrotem to oni zrobia z tego
    >+ >+ reklame.!!!
    >+
    >+ O ile pamiętam był artykuł w Gazecie Prawnej na ten temat:
    >+ wszystko się zgadza (i Hiszpania, i rząd kwoty...)

    Przypadkiem wpadł mi w ręce artykuł "z prasy codziennej" - Dziennik
    Zachodni, jest tu (ale nie wiem czy bezpłatny, nie mam rejestracji
    a przed nosem mam "papier" :)):
    http://zabrze.naszemiasto.pl/archiwum/szukaj/?czysc=
    1&tresc_z=&tresc_t=1&tresc_b=&autor_z=&autor_t=1&aut
    or_b=&tytul_z=zasada+nie+p%B3aci%E6&tytul_t=1&tytul_
    b=&g=1019&data=&data_od_d=04&data_od_m=08&data_od_r=
    2003&data_do_d=10&data_do_m=08&data_do_r=2003&ilosc=
    10

    Opinie są "w środku" sprzeczne - jedna sugestia że "nie płacic",
    druga - że "ma pech skoro podpisał".

    pozdrowienia, Gotfryd