  • 1. Data: 2006-11-20 14:54:46
    Temat: Trójki Giertycha
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    http://wiadomosci.onet.pl/1436981,11,1,1,item.html

    "Roman Giertych przypomniał, że zgodnie z programem "Zero Tolerancji"
    informacje na ten temat będą zbierać tak zwane "trójki", czyli grupy,
    złożone z prokuratora, policjanta i przedstawiciela kuratorium."

    "Roman Giertych zaznaczył, że "trójki" mogą przeprowadzać z młodzieżą
    rozmowy w cztery oczy."

    Słuchajcie, czy to jest zgodne z prawem, że ktoś zrobi "nalot" na
    szkołę, wyciągnie z ławki jakiegoś drugo -, trzecioklasistę i urządzi
    sobie przesłuchanie? A co z powiadomieniem rodziców? Co z efektami
    ubocznymi dla takiego dziecka?
    Czy ten pan przypadkiem nie zaczyna uczyć przestrzegania prawa od jego
    łamania?
    Justyna

  • 2. Data: 2006-11-20 15:02:51
    Temat: Re: Trójki Giertycha
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "krys" <k...@p...onet.plys> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubocznymi dla takiego dziecka?
    > Czy ten pan przypadkiem nie zaczyna uczyć przestrzegania prawa od jego

    Coś podobnego było w PRL-u. Działań ubocznych nie zuważyłem. Wręcz
    przeciwnie same pozytywy. Nie przepadam za Giertychem, ale w tym jestem za.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 3. Data: 2006-11-20 15:17:46
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 16:02:51 +0100, Maluch napisał(a):

    > Coś podobnego było w PRL-u. Działań ubocznych nie zuważyłem. Wręcz
    > przeciwnie same pozytywy. Nie przepadam za Giertychem, ale w tym jestem za.

    To moze kazdemu malolatowi prewencyjnie raz w tygodniu spuszczac wpierdol?
    Nie lepiej? A za PRLu to niby nie bylo demoralizacji i agresji? Mlodziez
    licealna nie pila, gitowcy to bajki z telewizji, strach przed milicja ktora
    lała palami gdzie popadnie to tez tylko plotki?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-11-20 15:18:36
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Maluch napisał(a):

    > Coś podobnego było w PRL-u. Działań ubocznych nie zuważyłem. Wręcz
    > przeciwnie same pozytywy. Nie przepadam za Giertychem, ale w tym jestem za.

    No coz, nastepny argument ze 4 RP to tak naprawde 2 PRL (PRK???).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2006-11-20 15:25:21
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    Maluch napisał(a):

    > Coś podobnego było w PRL-u.

    Roman sie ucieszy ;-)

    > Działań ubocznych nie zuważyłem. Wręcz
    > przeciwnie same pozytywy.

    Tak, pamietam, propaganda sukcesu to się nazywało.
    A proces Przemyka teraz odgrzewają nie wiadomo po co.

    > Nie przepadam za Giertychem, ale w tym
    > jestem za.

    Nie o to pytam - pytam o zgodność z prawem takich posunięć. Bo mam
    przeświadczenie, że nie da się uczyć dzieci o szkodliwości palenia
    trzymając papierosa w ustach. I wydaje mi się, że dziecko można
    przesłuchać ( taaak, rozmawiać z dzieckiem - za pomocą policjanta i
    prokuratora) w obecności rodziców i/lub (?) psychologa.

    Justyna

  • 6. Data: 2006-11-20 15:33:39
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > To moze kazdemu malolatowi prewencyjnie raz w tygodniu spuszczac wpierdol?

    Aż taki drastyczny bym nie był

    > Nie lepiej? A za PRLu to niby nie bylo demoralizacji i agresji?
    była, tylko czasy i skala inna

    > licealna nie pila, gitowcy to bajki z telewizji, strach przed milicja
    > ktora
    > lała palami gdzie popadnie to tez tylko plotki?

    Młodzież piła i ja też, ale jak mnie wychowawca złapał w knajpie siedzącego
    przy secie i sałatce jarzynowej lub śledziku, to tak mnie zbeształ, że do
    dzisiaj pamiętam, a rodzice o niczym się nie wiedzieli. Z tego powodu nie
    płakałem i nie płaczę, że naruszono moje prawa mimo, że miałem 18 lat, ale
    byłem uczniem. W tamtych czasach w małych miastach nauczyciele chodzili
    /mieli dyżury/ po knajpach i spelunach /tak to się nazywało/ i wyłapywali
    uczniów swoich szkół. Oczywiście rodzice byli powiadamiani i z tego powodu
    nie burzyli się.
    Milicja lała i to też prawda, ale inny temat.

  • 7. Data: 2006-11-20 18:22:38
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 15:54:46 +0100, krys w wiadomości
    <news:ejsfio$lo8$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Słuchajcie, czy to jest zgodne z prawem, że ktoś zrobi "nalot" na
    > szkołę, wyciągnie z ławki jakiegoś drugo -, trzecioklasistę i urządzi
    > sobie przesłuchanie? A co z powiadomieniem rodziców?

    Nie przesłuchanie w rozumieniu upn, ale normalna rozmowa z uczniami w celu
    zdiagnozowania zjawiska przemocy. Nie ma w przepisach wymogu powiadamiania
    rodziców, że chce się porozmawiać z ich dzieckiem.

    > Co z efektami ubocznymi dla takiego dziecka?

    Jakimi efektami ubocznymi?

    --
    Sz.

  • 8. Data: 2006-11-20 18:26:10
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    Szerr napisał(a):

    > Jakimi efektami ubocznymi?

    A jak myślisz, jak zareaguje małe dziecko , jak wezwą je przed oblicze
    policjanta?
    Dlaczego w sądach utworzono specjalne "pokoje przesłuchań" dla dzieci -
    a w szkole ma być wolna amerykanka?

    Jakoś nie wierzę w te "rozmowy", w celu zdiagnozowania zjawiska.
    Justyna

  • 9. Data: 2006-11-20 18:30:36
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Mon, 20 Nov 2006 19:26:10 +0100, krys w wiadomości
    <news:ejsrut$dnh$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > A jak myślisz, jak zareaguje małe dziecko, jak wezwą je przed oblicze
    > policjanta?

    Albo powie, że nie jest bite, albo powie, że jest bite.
    I nie "wezwą przed oblicze", ale "nawiążą z dzieckiem rozmowę".

    > Jakoś nie wierzę w te "rozmowy", w celu zdiagnozowania zjawiska.

    Dla mnie to normalna prewencja. I oby dzięki temu nasze dzieci były w
    szkołach bezpieczniejsze. Nie rozumiem, czemu doszukujesz się tu złych
    intencji.

    --
    Sz.

  • 10. Data: 2006-11-20 19:00:58
    Od: krys <k...@p...onet.plys>

    Szerr napisał(a):

    > Albo powie, że nie jest bite, albo powie, że jest bite.
    > I nie "wezwą przed oblicze", ale "nawiążą z dzieckiem rozmowę".

    I do tego [potrzebny jest prokurator, policjant i przedstawiciel
    kuratorium? Wychowaca, nauczyciel i pedagog szkolny nie wystarczą? I
    nie wiedzą, co się w szkołach dzieje? No sorry, ja jednak wolałabym,
    żeby obcy ludzie nie "nawiązywali rozmów" z moim dzieckiem bez mojej
    wiedzy i _bez powodu_.

    > Dla mnie to normalna prewencja. I oby dzięki temu nasze dzieci były w
    > szkołach bezpieczniejsze. Nie rozumiem, czemu doszukujesz się tu złych
    > intencji.

    Bo nie chcę, żeby moje dziecko jeszcze przed uklończeniem 10 lat było
    traktowane jak potencjalny przestępca - kontaktów z prokuratorem to
    raczej uczciwy obywatel nie ma. Bo w KPK np. jest artykuł 171, w którym
    jest mowa o obecności opiekuna.
    Bo nie ufam metodom Gierycha.
    Szkoła ma metody, żeby dzieci były bezpieczne, tyle, że te metody nie są
    medialne. Ale są możliwe, bo jednak istnieja bezpieczne szkoły.

    Justyna