  • 1. Data: 2011-07-22 12:51:33
    Temat: Transport.
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    Jest sobie taka oferta:
    http://allegro.pl/przewioze-ladunek-warszwa-holandia
    -mercedes-vito-i1724908165.html
    W zwiazku z tym mam pytanie w jaki sposob zawrzec umowe na
    taka "prywatna" usluge aby miec pewnosc ze wszystko bedzie w
    porzadku? Wiem ze w zasadzie do ludzi powinno sie miec troche
    zaufania, ale przy zalozeniu ze powierzony towar moze miec jakas
    wartosc to pewne ryzyko jednak jest. Czy wystarcza wiec ustalenia
    w obecnosci swiadka czy tez raczej zabezpieczac sie pisemna umowa
    (na co "uslugodawca" moze nie miec zapewne ochoty)?
    AM

  • 2. Data: 2011-07-22 13:00:44
    Temat: Re: Transport.
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > w obecnosci swiadka czy tez raczej zabezpieczac sie pisemna umowa
    > (na co "uslugodawca" moze nie miec zapewne ochoty)?

    Zalezy ile warta jest przesylka.
    Ale pierwsze, jesli jest duza wartosc, to zapytal bym, czy ow firma/osoba ma
    ubezpieczenie na przewoz przesylek i do jakiej kwoty, po drugie zapytal bym
    o wystawienie faktury, oraz jego dane rejestracyjne (w urzedzie).
    Samo wyslanie to sprawa techniczna, pisze sie list przewozowy, deklarujesz
    wartosc paczki, czas, cene itd. Wzory powinny byc w sieci.
    Jak dla mnie najwazniejszym jest by osoba ta miala odpowiednie
    ubezpieczenie.