  • 21. Data: 2010-08-04 19:08:03
    Temat: Re: Towar zgodny czy nie z umową?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Massai napisał(a) :

    > heh, a nie zdziwiły cię czasem spotykane niezwykle wysokie ceny wysyłek
    > w portalach aukcynych? ;-)
    >
    > Np. towar za 15 pln (podczas gdy konkurencja ma po 100 pln), jedyna
    > forma wysyłki to kurier z którym umowę ma sprzedawca, i koszt wysyłki -
    > 100 pln (a normalnie po 15 pln). To może trochę przejaskrawiony
    > przykład, bo by się skarbówka czepiła, ale mniej wyraźne też można
    > znaleźć.

    Taaaa. Była taka historia z gościem, co sprzedawał towar po 1 zł.
    Wysyłka 12 zł. Ktoś kupił 10 sztuk. Miał zapłacić za wysyłkę... 120
    zł. Bo w aukcji było napisane, że 1 sztuka to 1 opłata za wysyłkę.
    Lub jakoś tak. Nie wiem jak się skończyło.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 22. Data: 2010-08-04 21:19:13
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 4 Sie, 20:43, "m4rkiz" <a...@b...cpl> wrote:
    > wiec na jakiej zasadzie dzialaja kategorie 'uszkodzone' na allegro?

    na takiej samej zasadzie jak towar w sklepie sprzedany z wada, o
    ktorej sprzedawca poinformowal konsumenta, a konsument o tym wiedzial
    i zaakceptowal
    sprawnosc lub uszkodzenie dotyczy jednak towaru ALBO sprawnego ALBO
    uszkodzonego, a nie "sprzedajemy towar sprawny, ALE jak sie okaze ze
    jest uszkodzony to trudno"

  • 23. Data: 2010-08-07 09:48:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sarpedon pisze:

    > racja racja, caly czas mialem w myslach wymiane towaru na nowy (w
    > praktyce zwrot starego, odbior nowego)

    Skoro konsument chciał potencjalnie uszkodzony towar - to chyba jego
    wybór, nie?

    > dodam jeszcze, ze rejestr klauzul niedozwolonych nie jest aktem
    > zamknietym, wiec po tym konkretnym przypadku nie wykluczam wpisania
    > takiej klauzuli do rejestru po odpowiedniej procedurze prawnej

    Na szczęście nie ty o tym decydujesz.

    > nie upieram sie, ze moj punkt widzenia jest jedyny wlasciwy, natomiast
    > ja bym na miejscu konsumenta sie skontaktowal ze sprzedawca, a jesli
    > to nie przyniesie zamierzonego rezultatu, skarge do rzecznika

    Skargę na co? Że towar był zgodny z opisem, tylko gamoń-klient nie
    doczytał opisu do końca?