  • 11. Data: 2010-08-04 06:33:27
    Temat: Re: Towar zgodny czy nie z umową?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <k...@g...com> napisał

    > analogia do przytoczonego przykladu jest spora - moje subiektywne
    > zdanie jest takie, ze sa

    Na zasadzie analogii lub "analogii" można wszystko ponaciągać.
    Pytanie z jakim skutkiem. W przytoczonym wyroku mowa o *wzorniku*
    według którego klient wybiera kolor. W przypadku mebli kolor jest
    istotną cechą a nazwa "wzornik" też do czegoś zobowiązuje.
    Tu nie ma mowy o kolorze ani o wybieraniu wzoru z jakiejś palety.
    Jest informacja że motywy wzornicze mogą sie różnić i się różnią.
    Jak obiecał tak zrobił ;) Z zaakceptowanego przez kupującego
    opisu/oferty wynika, że te ornamenty nie są czymś istotnym bo
    mogą byc takie albo siakie. I jakieś tam są.

    > takze jest, ale autor nie wspomnial nic o opisie przedmiotu,

    Jak to nie?
    "Sprzedawca twierdzi, że nie zwróci mi kosztów przesyłek, bo
    w ofercie było napisane, że motywy wzornicze mogą się różnić
    od przedstawionych na zdjęciu.
    Zajrzałam tam drugi raz i faktycznie, na samym dole napisane jest."

    > poza tym - zawsze warto zadzwonic do sprzedawcy i przedstawic mu
    > swoj
    poglad. jesli nie poskutkuje, konsument ma prawo do zlozenia skargi do
    rzecznika konsumentow, ktory moze rozstrzygnac zasadnosc skargi

    Rzecznik niczego nie rozstrzyga.

  • 12. Data: 2010-08-04 09:18:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Zabloti pisze:

    > Nie zauważyłam tego wpisu. Można powiedzieć, że nie przeczytałam do
    > końca.

    Dlaczego ktoś ma płacić za twoje gapiostwo/lenistwo?

    Przestań kombinować, cwaniaczku!

  • 13. Data: 2010-08-04 09:20:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sarpedon pisze:
    > jesli w warunkach oferty sa zawarte klauzule niedozwolone, odpowiednie
    > zapisy nie maja zastosowania

    Ale to nie jest klauzula niedozwolona.

    > poza tym ilustracja jest integralna czescia oferty sprzedazy

    Czyli jak będziesz wysyłkowo kupował np. ziemniaki, to sprzedawca ma
    obowiązek przedstawić zdjęcie każdego ziemniaczka z osobna, bo jak
    dostaniesz inne egzemplarze, niż sobie upatrzyłeś, to będziesz się
    awanturował?

    > mozesz bez problemu podeprzec sie niezgodnoscia towaru z umowa, ale:

    Znasz się na tym jak i na poprawnym cytowaniu, hmm? ;->

  • 14. Data: 2010-08-04 09:23:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sarpedon pisze:

    > takze jest, ale autor nie wspomnial nic o opisie przedmiotu,

    Wspominał.

    > a tresc
    > regulaminu, jesli zawiera klauzule niedozwolone, to patrz wyzej

    OPIS. Nie "regulamin". Klauzule niedozwolone w opisie? LOL

  • 15. Data: 2010-08-04 12:26:19
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 4 Sie, 11:23, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > OPIS. Nie "regulamin". Klauzule niedozwolone w opisie? LOL

    nie bede sie dalej sprzeczal w zwiazku z ta sprawa i nie wykluczam ze
    macie racje. jako konsument natomiast skorzystalbym ze swoich praw
    zawartych w ustawie o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej i
    tyle

    co do opisu, tu akurat nie masz racji. niewazne czym jest tresc na
    stronie internetowej - umowa, wzorem umowy, aneksem do umowy,
    regulaminem, opisem itp. wazny jest charakter tresci i jej wplyw na
    transakcje. jesli w opisie bedziesz mial "towar ten moze byc
    uszkodzony z i tego tytulu nie przysluguje zwrot", to bedzie to
    wiazace? watpie.

  • 16. Data: 2010-08-04 12:44:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sarpedon pisze:

    > macie racje. jako konsument natomiast skorzystalbym ze swoich praw
    > zawartych w ustawie o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej i
    > tyle

    Podstawowe prawo to prawo do czytania opisów.

> [...]
    > transakcje. jesli w opisie bedziesz mial "towar ten moze byc
    > uszkodzony z i tego tytulu nie przysluguje zwrot", to bedzie to

    W zakresie, w jakim jest zgodne z ustawą. Przeczytaj ją sobie - tam jest
    sporo wyjątków.

    No i w przypadku zwrotu zwracający płaci za transport.

  • 17. Data: 2010-08-04 13:09:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sarpedon napisa?(a):

> [...]
    > transakcje. jesli w opisie bedziesz mial "towar ten moze byc
    > uszkodzony z i tego tytulu nie przysluguje zwrot", to bedzie to

    Po prostu wskaz odpowiedni fragment opisu wraz z odpowiednim wpisem z
    rejstru klauzul niedowzwolonych.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 18. Data: 2010-08-04 14:17:16
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 4 Sie, 14:44, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:
    > W zakresie, w jakim jest zgodne z ustawą. Przeczytaj ją sobie - tam jest
    > sporo wyjątków.
    >
    > No i w przypadku zwrotu zwracający płaci za transport.

    racja racja, caly czas mialem w myslach wymiane towaru na nowy (w
    praktyce zwrot starego, odbior nowego)

    dodam jeszcze, ze rejestr klauzul niedozwolonych nie jest aktem
    zamknietym, wiec po tym konkretnym przypadku nie wykluczam wpisania
    takiej klauzuli do rejestru po odpowiedniej procedurze prawnej

    nie upieram sie, ze moj punkt widzenia jest jedyny wlasciwy, natomiast
    ja bym na miejscu konsumenta sie skontaktowal ze sprzedawca, a jesli
    to nie przyniesie zamierzonego rezultatu, skarge do rzecznika

  • 19. Data: 2010-08-04 16:02:34
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    spp wrote:

    > Rzeczywiście - żyłem w błogiej nieświadomości. :(

    heh, a nie zdziwiły cię czasem spotykane niezwykle wysokie ceny wysyłek
    w portalach aukcynych? ;-)

    Np. towar za 15 pln (podczas gdy konkurencja ma po 100 pln), jedyna
    forma wysyłki to kurier z którym umowę ma sprzedawca, i koszt wysyłki -
    100 pln (a normalnie po 15 pln). To może trochę przejaskrawiony
    przykład, bo by się skarbówka czepiła, ale mniej wyraźne też można
    znaleźć.

    M.in. dlatego też marnują na alledrogo miejsce na liście aukcji na
    kolumnę "cena z wysyłką", mimo że obok jest kolumna "cena".

    Bardzo prosta metoda zminimalizowania liczby zwrotów.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 20. Data: 2010-08-04 18:43:12
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Sarpedon" <k...@g...com> wrote in message
    a.googlegroups.com...
> [...]
    > transakcje. jesli w opisie bedziesz mial "towar ten moze byc
    > uszkodzony z i tego tytulu nie przysluguje zwrot", to bedzie to

    wiec na jakiej zasadzie dzialaja kategorie 'uszkodzone' na allegro?