  • 21. Data: 2007-05-22 11:47:28
    Temat: Re: Towar niezgodny z umową
    Od: w...@p...onet.pl

    > Osobnik posiadający mail w...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > no wlasnie cos takiego nastapiło. Zauwazyłem brazowy (od temperatury)
    > fragment wtyczki zasilajacej i ktos na grupie dyskusyjnej stwierdził, ze te
    > wtyczki lubia sie upalac w przypadku SE zmodowanych na Pro, stad w Pro
    > dawano molexa dyskowego :)
    > Czy spokojnie pisac do allegro i potem negocjowac ze sprzedajacym? :)

    siur
    powodzenia

    pozdrawiam
    d.

  • 22. Data: 2007-05-22 18:17:27
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Budzik napisał(a):

    > no tak, to rzeczywiscie moze byc problem.
    > Ale jak wyciagne aukcje z czelusci allegro, na aukcji beda zdjecia, na
    > zdjeciach bedzie widac małego molexa i jednoczesnie potwierdze fakt iz
    > oryginalne Pro miały tylko duze molexy to chyba zmieni troche obraz rzeczy?

    1. Allegro nie przechowuje tak długo archiwalnych aukcji. Z reguły są to
    maksymalnie 3 miesiące

    2. Zgłosiłeś sprzedawcy swoje wątpliwości? Jaka jest jego odpowiedź?

    3. Możesz założyć sprawę cywilną w sądzie przeciwko sprzedawcy, ale moim
    zdaniem szkoda kasy i czasu. O marnych szansach na wygraną już wspomniałem

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 23. Data: 2007-05-22 19:39:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > 1. Allegro nie przechowuje tak długo archiwalnych aukcji. Z reguły są
    > to maksymalnie 3 miesiące

    jestes pewien ze tresci nie przechowuja na swoich serwerach? Na pewno tak.
    Napisałem do nich z prosba o udostepnienie.

    > 2. Zgłosiłeś sprzedawcy swoje wątpliwości? Jaka jest jego odpowiedź?

    nie chciałbym mu truc tyłka, jezeli okaze sie ze w tresci aukcji jednak o
    tym napisał, a ja tego nie zauwazyłem.

    > 3. Możesz założyć sprawę cywilną w sądzie przeciwko sprzedawcy, ale
    > moim zdaniem szkoda kasy i czasu. O marnych szansach na wygraną już
    > wspomniałem

    Napisałes o marnych szansach, ale nie napisałes, dlaczego te szanse sa
    marne.

    "Początek i koniec zawsze są jednością."
    Frank Herbert

  • 24. Data: 2007-05-22 20:30:05
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Spinacz biurowy, stern <s...@0...pl>!

    > a on został oszukany?

    Załóżmy że został. Przecież tu jedynie o informację chodzi.

    > przed chwilą pisał, że nie wie czy został.

    Sprawdzi, dowie się. Spytał co można zrobić.

    > Pewnie chce kase na nową kartę :)

    Jesteś tego pewien? Widzę uśmieszek, ale mimo wszystko taka uwaga dla
    uczciwego człowieka może być krzywdząca...

    --
    Adam Wysocki * Warszawa * http://www.chmurka.net/ * GSM: 514 710 213
    FidoNet: 2:480/138, SWL: SP5-250730, QTH: KO02MF, CB: 19 Śródmieście

  • 25. Data: 2007-05-22 20:43:02
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Budzik napisał(a):

    > jestes pewien ze tresci nie przechowuja na swoich serwerach? Na pewno tak.

    Dlaczego "na pewno"? Wiesz coś o czym ja nie wiem?

    > Napisałem do nich z prosba o udostepnienie.

    Allegro nie udostępni osobie prywatnej żadnej archiwalnej aukcji. Tylko
    organom ścigania na ich żądanie

    > nie chciałbym mu truc tyłka, jezeli okaze sie ze w tresci aukcji jednak o
    > tym napisał, a ja tego nie zauwazyłem.

    O, to widzę, że masz spory problem skoro nawet nie jesteś pewien co
    konkretnie licytowałeś :)

    > Napisałes o marnych szansach, ale nie napisałes, dlaczego te szanse sa
    > marne.

    Logiczne myślenie się kłania. Kupiłeś coś, używasz i nagle po roku
    stwierdzasz, że coś się nie zgadza? Jaki sąd da Ci wiarę? Wystawiłeś
    komentarz pozytywny sprzedawcy? Jeśli tak to widocznie wszystko było w
    porządku

    Nawet, jeżeli sprzedawca zagrał nieczysto to jak to udowodnisz? Jeśli
    przechowuje fotki do aukcji na jakimś zewnętrznym serwerze to mógł je
    usunąć po zakończeniu aukcji i nie będziesz w stanie posłużyć się tymi
    fotkami w celu udowodnienia swoich racji. Poza tym sprzedawca zawsze może
    stwierdzić, że sprzedał to co było opisane na aukcji a TY próbujesz go
    naciągnąć. Moim zdaniem, powtarzam to po raz kolejny, to przegrana sprawa i
    stracony czas. O kosztach nie wspominam. No, ale jak się nudzisz to wal do
    sądu założyć sprawę

    Nie zapomnij się pochwalić jak to się skończy. Ciekaw jestem :)

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 26. Data: 2007-05-22 21:20:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dlaczego "na pewno"? Wiesz coś o czym ja nie wiem?

    czytałem o ym ze organy scigania wyciagały od allegro jakiesstare aukcje,
    wiec domyslam sie ze gdzies jednak tresci tych aukcji przechowuja.

    > Allegro nie udostępni osobie prywatnej żadnej archiwalnej aukcji.
    > Tylko organom ścigania na ich żądanie

    to byłoby przykre biorac pod uwage to, ze byłem strona w tej aukcji.
    Niemniej to wlasciwie zakonczyłoby sprawe.

    > O, to widzę, że masz spory problem skoro nawet nie jesteś pewien co
    > konkretnie licytowałeś :)

    e tam, czepiasz sie. wiem co licytowałem i na 99% jestem pewien ze niczego
    takiego w tresci aukcji nie było. Ale wolałbym miec pewnosc i tresc aukcji
    w reku.

> [...]
    > stwierdzasz, że coś się nie zgadza? Jaki sąd da Ci wiarę? Wystawiłeś
    > komentarz pozytywny sprzedawcy? Jeśli tak to widocznie wszystko było w

    kurcze, to naprawde tak trudno uwierzyc, ze nie jestem w stanie rozpoznac
    karty oryginalnej od zmodowanej?

> [...]
    > przegrana sprawa i stracony czas. O kosztach nie wspominam. No, ale
    > jak się nudzisz to wal do sądu założyć sprawę

    tak jak pisałem - duzo zalezałoby od tego co byłoby w stanie udostepnic mi
    allegro.
    *Gdyby* byly zdjecia i *gdyby* z tych zdjec wynikało ze to jednak SE a w
    opisie byłoby ze PRO to, jak rozumiem, kwestia udowodnienia nie byłaby az
    tak trudna?

    > Nie zapomnij się pochwalić jak to się skończy. Ciekaw jestem :)

    Ok, pierwsza informacja jaka przekaze to odpowiedz allegro na prosbe o
    udostepnienie tresci aukcji.

    "Demokracja prowadzi do dyktatury"
    Platon

  • 27. Data: 2007-05-22 21:49:34
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Budzik napisał(a):

    > kurcze, to naprawde tak trudno uwierzyc, ze nie jestem w stanie rozpoznac
    > karty oryginalnej od zmodowanej?

    Programy diagnostyczne potrafią. Wystarczy z nich skorzystać, bo rozumiem,
    że nie piszesz o *fizycznej* i widocznej *gołym okiem* przeróbce sprzętu?

    > tak jak pisałem - duzo zalezałoby od tego co byłoby w stanie udostepnic mi
    > allegro.

    Jedyny sposób by się o tym przekonać co Allegro może *sądowi* udostępnić to
    założyć sprawę

    > *Gdyby* byly zdjecia i *gdyby* z tych zdjec wynikało ze to jednak SE a w
    > opisie byłoby ze PRO to, jak rozumiem, kwestia udowodnienia nie byłaby az
    > tak trudna?

    Byłaby prostsza do udowodnienia pod warunkiem, że zdjęcia przedmiotu
    wyraźnie pokazują jego numer seryjny lub inną cechę, która dobitnie
    świadczy o tym, że karta, którą posiadasz jest tą samą kartą, którą kupiłeś
    rok temu

    > Ok, pierwsza informacja jaka przekaze to odpowiedz allegro na prosbe o
    > udostepnienie tresci aukcji.

    Typuję, że będzie to standardowy szablon:

    "bardzo przepraszamy, ale archiwalne aukcje udostępniamy wyłącznie organom
    ścigania na ich pisemne żądanie itd"

    Próbowałeś odszukać aukcję przez http://www.allegro.archiver.pl/ lub
    http://archi.inos.int.pl/ ?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 28. Data: 2007-05-22 22:18:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.05.2007 Markus Sprungk <m...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > stwierdzasz, że coś się nie zgadza? Jaki sąd da Ci wiarę? Wystawiłeś
    > komentarz pozytywny sprzedawcy? Jeśli tak to widocznie wszystko było w

    Kupiłeś samochód. Pojeździłeś 3 miesiące. 4tego miesiąca odpadła
    połowa lakieru. Zakładając, że lakier odpadł nie z winy użytkownika to
    czy:
    a) wszystko było w porządku
    b) coś było z lakierem nie tak
    c) polsat

    Sąd MZ wiarę da, jeśli potwierdzi to biegły. W końcu nie wszystko musi
    wyjść od razu. Abstrahuję od całej reszty.

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2007-05-22 22:21:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.05.2007 Adam Wysocki <g...@n...invalid> napisał/a:
    > Jesteś tego pewien? Widzę uśmieszek, ale mimo wszystko taka uwaga dla
    > uczciwego człowieka może być krzywdząca...

    Równie krzywdzące jest pomawianie sprzedawcy nie posiadając w tej kwestii
    nawet własnego przekonania. Nie sądzisz?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2007-05-23 07:42:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Programy diagnostyczne potrafią. Wystarczy z nich skorzystać, bo
    > rozumiem, że nie piszesz o *fizycznej* i widocznej *gołym okiem*

    wszlkie programy diagnostyczne czy testowe których uzywałem, pokazywały ze
    to jest R9800Pro, bo ta przerówka polega (tak mi sie wydaje) na wgraniu
    firmware'u z inne karty, wiec nazwa w tym firmware tez sie zmienia.

> [...]
    > wyraźnie pokazują jego numer seryjny lub inną cechę, która dobitnie
    > świadczy o tym, że karta, którą posiadasz jest tą samą kartą, którą

    na ten moment nie ma juz o czym dyskutowac, bo niejaki Michal Bien
    potwierdzil, ze bywały R9800Pro z małymi wtyczkami, wiec wydaje sie ze
    jednak wszystko jest ok.

    > Typuję, że będzie to standardowy szablon:
    >
    > "bardzo przepraszamy, ale archiwalne aukcje udostępniamy wyłącznie
    > organom ścigania na ich pisemne żądanie itd"

    Pewnie masz racje - zobaczymy.

    > Próbowałeś odszukać aukcję przez http://www.allegro.archiver.pl/ lub
    > http://archi.inos.int.pl/ ?

    hehehe
    rzeczywiscie jest na archiver.pl, tyle ze tylko opis bez zdjec, ale lepszy
    rydz niz nic.
    Dzieki.

    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
    4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
    i kupic wózek dziecięcy. ;-)