  • 11. Data: 2007-05-22 07:23:57
    Temat: Re: Towar niezgodny z umową
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@0...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > a on został oszukany?

    moze wyjasnie po kolei: rzeczywiscie nie jestem pewny, swoje przypuszczenie
    na razie opieram tylko na podpowiedzi jednego z usnetowiczów, ale to
    sprawdze i potwierdze. Nie bede ruszał sprawy nie majac 100% pewnosci.

    > przed chwilą pisał, że nie wie czy został.

    I pytam równiez o mozliwosci działania, jezeli okaze sie ze jednak tak sie
    stało. Przeciez nie bede wykłócał sie ze sprzedajacym nie majac 100%
    pewnosci. Nie jestem oszustem czy naciagaczem - zwyczajnie ktos mi
    zasugerowal pewien fakt i staram sie teraz wywiedziec co i jak.

    > Pewnie chce kase na nową kartę :)

    Wiesz, gdyby sie okazało ze przesłanki o których pisze powyzej sa
    prawdziwe, to moze i tak by było, ale wierz mi - sa łatwiejsze sposoby na
    zarobienie tych 300 zł (zwłaszcza ze obecnie własciwie komputera do gier
    nie uzywam, wiec lepsza karta zupełnie nie jest mi potrzebna). Tutaj chodzi
    o fakt i o przepisy.
    O fakt:
    - czy takie zmodowanie karty i sprzedawanie jako wyzszego modelu (pomimo
    róznic w budowie) to oszustwo?
    - po jakim czasie mozna dochodzic w takiej sytuacji swoich praw od
    sprzedawcy?

    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.
    Frank Herbert

  • 12. Data: 2007-05-22 07:55:15
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > na razie opieram tylko na podpowiedzi jednego z usnetowiczów, ale to
    > sprawdze i potwierdze. Nie bede ruszał sprawy nie majac 100% pewnosci.

    najpierw zrob moze review dotyczace kart graficznych i rodzaju wtyczki
    zasilajacej. Z tego co wiem, to radeony robilo przynajmniej kilkanascie firm,
    natomiast teoria o rodzaju zasilania (molex czy nie molex) jest mi zupelnie obca
    jako determinujaca prawdziwosc radeonase/pro. Zwlaszcza, ze ponizszy link
    prowadza do radeonase z pelnowymiarowym molexem.:
    http://www.benchmark.pl/r.php?file=http://www.benchm
    ark.pl/artykuly/recenzje/Radeon9800Pro/yuan_9800SE.h
    tml

    a ten faktycznie ma inne zasilanie:
    http://i.frazpc.pl/pliki/2002/artykuly/art215/066.jp

    z tego wniosek, ze kazda firma uzywa do produkcji swoich kart roznych
    komponentow i nie widze tu zadnej prawidlowosci

> [...]
    > pewnosci. Nie jestem oszustem czy naciagaczem - zwyczajnie ktos mi
    > zasugerowal pewien fakt i staram sie teraz wywiedziec co i jak.

    karta warta grosze, kupiles od osoby prywatnej, pewnie bylo cos na ten temat w
    opisie aukcji. Dodatkowo, jako "przecietny konsument" powinienes byl sie
    zorientowac, ze np. karta ktora kupiles, oferowana jako model drozszy, byla od
    tych wyzszych modeli tansza. Tak czy inaczej, umowa zawarta pomiedzy
    konsumentami, na niezgodnosc towaru z umowa powolac sie nie mozesz. Conajwyzej,
    jak odkopiesz tresc oferty (w co szczerze watpie) mozna dalej dywagowac.

> [...]
    > o fakt i o przepisy.
    > O fakt:
    > - czy takie zmodowanie karty i sprzedawanie jako wyzszego modelu (pomimo

    poczytaj o "roznicach w budowie" radeonow. Sprzedawca dal Ci gwarancje?

    > - po jakim czasie mozna dochodzic w takiej sytuacji swoich praw od
    > sprzedawcy?

    a to juz zalezy od podstawy prawnej ;)

    pozdrawiam
    d.

  • 13. Data: 2007-05-22 08:38:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Po roku od zakupu? Wątpię. Ciężko Ci będzie udowodnić ewentualną złą
    > wolę sprzedawcy

    dlaczego?
    gdzie jest róznica w woli sprzedawcy w przypadku wykrycia takiego
    "niedoopisania" przedmiotu tydzien i rok po zakupie?
    Czy chodzi o udowodnienie ze to jest nadal ta sama karta?

    "Wiarą można manipulować. Tylko
    wiedza jest niebezpieczna." Frank Herbert

  • 14. Data: 2007-05-22 08:53:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > najpierw zrob moze review dotyczace kart graficznych i rodzaju wtyczki
    > zasilajacej.

    oczywiscie mam taki zamiar - o aspekty prawne pytam na razie teoretycznie,
    bo jezeli okaze sie ze nie ma o co walczyc, to nawet dla własnego spokoju
    nie bede rozdrapywał, jaka faktycznie mam karte :)))

> [...]
    > molex) jest mi zupelnie obca jako determinujaca prawdziwosc
    > radeonase/pro. Zwlaszcza, ze ponizszy link prowadza do radeonase z

    ale pytanie, czy wtyczki, biorac pod uwage prądozerność R9800Pro zamieniano
    w druga strone.

    > a ten faktycznie ma inne zasilanie:
    > http://i.frazpc.pl/pliki/2002/artykuly/art215/066.jp

    a jaka to karta Pro czy SE?

> [...]
    > umowa powolac sie nie mozesz. Conajwyzej, jak odkopiesz tresc oferty
    > (w co szczerze watpie) mozna dalej dywagowac.

    Oczywiscie odkopanie tresci aukcji z serwerów allegro byłoby pierwszym moim
    krokiem (nigdy nie probowałem, wiec nie wiem, jak na takie prosby
    zareagowałoby allegro).
    Niemniej:
    - placiłem za karte +- 350 zł i była to normalna cena za oryginalne PRO w
    danym okresie na allegro - zreszta IMO 350 zł za uzywana karte to az takie
    grosze nie sa.
    - w opisie na 200% nie było nic o modowaniu - wiem jakiej karty szukałem i
    na fragment o modowaniu zareagowałbym ogladaniem kolejnych aukcji a nie
    licytowaniem w tej.

    > poczytaj o "roznicach w budowie" radeonow. Sprzedawca dal Ci
    > gwarancje?

    nie pamietam, raczej nie, ewentualnie jakąs rozruchowa na jakis krótki
    okres, ale tego akurat nie jestem sobie w stanie przypomniec.

    > a to juz zalezy od podstawy prawnej ;)

    Opisałem sytuacje IMO bardzo dokładnie. I wlasnie o to, czy sa jakies
    podstawy prawne, pytam! :)))
    (Oczywiscie podstawy prawne, zakładajac, ze jednak kupiłem karte zmodowana
    a bedac przekonanym o zakupie oryginalnej)

    ...i to by było na tyle
    Jan T. Stanisławski

  • 15. Data: 2007-05-22 09:21:23
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Budzik porozsypywal nastepujace haczki:
    > gdzie jest róznica w woli sprzedawcy w przypadku wykrycia takiego
    > "niedoopisania" przedmiotu tydzien i rok po zakupie?
    > Czy chodzi o udowodnienie ze to jest nadal ta sama karta?
    Dokladnie. Nikt Ci nie uwierzy ze to ta sama karta.
    --
    badzio

  • 16. Data: 2007-05-22 10:03:01
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > (Oczywiscie podstawy prawne, zakładajac, ze jednak kupiłem karte zmodowana
    > a bedac przekonanym o zakupie oryginalnej)

    kodeks cywilny
    Art. 84. § 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od
    skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było
    złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest
    tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy,
    albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć;
    ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.
    § 2. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby
    składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę
    rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).

    Art. 86. § 1. Jeżeli błąd wywołała druga strona podstępnie, uchylenie się od
    skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu może nastąpić
    także wtedy, gdy błąd nie był istotny, jak również wtedy, gdy nie dotyczył
    treści czynności prawnej.

    Art. 88. § 1. Uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia woli, które zostało
    złożone innej osobie pod wpływem błędu lub groźby, następuje przez oświadczenie
    złożone tej osobie na piśmie.
    § 2. Uprawnienie do uchylenia się wygasa: w razie błędu - z upływem roku od jego
    wykrycia, a w razie groźby - z upływem roku od chwili, kiedy stan obawy ustał.

    Art. 117. § 1. Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, roszczenia
    majątkowe ulegają przedawnieniu.
    § 2. (57) Po upływie terminu przedawnienia ten, przeciwko komu przysługuje
    roszczenie, może uchylić się od jego zaspokojenia, chyba że zrzeka się
    korzystania z zarzutu przedawnienia. Jednakże zrzeczenie się zarzutu
    przedawnienia przed upływem terminu jest nieważne.

    Art. 120. § 1. Bieg przedawnienia rozpoczyna się od dnia, w którym roszczenie
    stało się wymagalne. Jeżeli wymagalność roszczenia zależy od podjęcia określonej
    czynności przez uprawnionego, bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym
    roszczenie stałoby się wymagalne, gdyby uprawniony podjął czynność w
    najwcześniej możliwym terminie.

    Art. 123. § 1. Bieg przedawnienia przerywa się:
    1) (61) przez każdą czynność przed sądem lub innym organem powołanym do
    rozpoznawania spraw lub egzekwowania roszczeń danego rodzaju albo przed sądem
    polubownym, przedsięwziętą bezpośrednio w celu dochodzenia lub ustalenia albo
    zaspokojenia lub zabezpieczenia roszczenia;
    2) przez uznanie roszczenia przez osobę, przeciwko której roszczenie przysługuje,
    3) (62) przez wszczęcie mediacji.

    pozdrawiam
    d.

  • 17. Data: 2007-05-22 10:38:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@n...skreslic.epf.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Patrze, patrze a tu Budzik porozsypywal nastepujace haczki:

    > Dokladnie. Nikt Ci nie uwierzy ze to ta sama karta.

    no tak, to rzeczywiscie moze byc problem.
    Ale jak wyciagne aukcje z czelusci allegro, na aukcji beda zdjecia, na
    zdjeciach bedzie widac małego molexa i jednoczesnie potwierdze fakt iz
    oryginalne Pro miały tylko duze molexy to chyba zmieni troche obraz rzeczy?

    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
    Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

  • 18. Data: 2007-05-22 10:53:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    Ok, to teraz postaram sie dopytac po polsku... :)

> [...]
    > woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie
    > złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny).

    czyli to o czym mówiłem - jezeli wiedzialbym ze tak arta jest modowana, to
    nigdy bym jej nie kupił, zwłaszcza za te cene, bo modowane były jednak
    tansze, niz oryginalne PRO. Tak?

> [...]
    > może nastąpić także wtedy, gdy błąd nie był istotny, jak również
    > wtedy, gdy nie dotyczył treści czynności prawnej.

    Zakładajac opisana istotnosc błedu w powyzszym, nie bede musiał dochodzic,
    czy sprzedajacy zdawał sobie sprawe z faktu nieoryginalnosci karty i ze
    zataił fakt modowania w opisie swiadomie.

> [...]
    > § 2. Uprawnienie do uchylenia się wygasa: w razie błędu - z upływem
    > roku od jego wykrycia, a w razie groźby - z upływem roku od chwili,

    Czy mam rok czasu od +- zeszłego tygodnia :) Tak?

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.

  • 19. Data: 2007-05-22 11:16:06
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > >
    > czyli to o czym mówiłem - jezeli wiedzialbym ze tak arta jest modowana, to
    > nigdy bym jej nie kupił, zwłaszcza za te cene, bo modowane były jednak

    tak

> [...]
    > zataił fakt modowania w opisie swiadomie.

    tak

    > Czy mam rok czasu od +- zeszłego tygodnia :) Tak?

    tu mam watpliwosci. Komentarz twierdzi, ze [...]W razie błędu termin roczny
    rozpoczyna bieg z powstaniem subiektywnej możliwości podniesienia zarzutu wady
    oświadczenia woli.[...]

    pozdrawiam
    d.

  • 20. Data: 2007-05-22 11:38:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > roczny rozpoczyna bieg z powstaniem subiektywnej możliwości
    > podniesienia zarzutu wady oświadczenia woli.[...]
    no wlasnie cos takiego nastapiło. Zauwazyłem brazowy (od temperatury)
    fragment wtyczki zasilajacej i ktos na grupie dyskusyjnej stwierdził, ze te
    wtyczki lubia sie upalac w przypadku SE zmodowanych na Pro, stad w Pro
    dawano molexa dyskowego :)
    Czy spokojnie pisac do allegro i potem negocjowac ze sprzedajacym? :)

    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
    najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso