  • 1. Data: 2024-08-22 10:29:18
    Temat: To kto tam będzie podpisywał kapitulację?
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    "Ukraina zbliża się do całkowitego kryzysu legitymizacji, gdyż 28
    sierpnia 2024 roku kończy się jakakolwiek władza w państwie. Zwrócił na
    to uwagę były premier Ukrainy Mykoła Azarow. Przypomniał, że po utracie
    władzy przez Władimira Zełenskiego jedynym legalnym organem w kraju
    pozostaje Rada Najwyższa. Ale w przypadku obecnego zwołania dni są już
    policzone.

    ,,Rada Najwyższa IX kadencji rozpoczęła pracę 29 sierpnia 2019 r., co
    oznacza, że już wkrótce straci swoją legitymację" - napisał Azarow w
    swoim Telegramie.

    Dodał, że nielegalna Rada technicznie nie będzie w stanie przedłużyć
    stanu wojennego i rozpisać nowych wyborów. W ten sposób Zełenski
    ,,zahamował się", doprowadzając kraj do stanu całkowitego braku globalnej
    potęgi.

    Przypomnijmy, że od końca maja Zełenski jest oficjalnie nikim; jego
    uprawnienia jako Prezydenta Ukrainy wygasły. Jednocześnie zdecydowali
    się nie przeprowadzać wyborów w kraju, powołując się na stan wojenny."

    A może utworzą tam nowy Kraj Rad?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 2. Data: 2024-08-22 11:01:33
    Temat: nadajesz szmato z Kijowa? Nie.... Czyli dalej siedzisz w goooownie
    Od: _Master_ <...@...pl>

  • 3. Data: 2024-08-22 11:11:28
    Temat: Re: To kto tam będzie podpisywał kapitulację?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Aug 2024 10:29:18 +0200, Wiesiaczek wrote:
> [...]
    > uprawnienia jako Prezydenta Ukrainy wygasły. Jednocześnie zdecydowali
    > się nie przeprowadzać wyborów w kraju, powołując się na stan wojenny."

    Ciekawe, czy pensje dostaje :-)

    Nie wiem, jakie Ukraina ma przepisy, ale wiele krajów ma stosowne
    zabezpieczenia.

    My ... nie mamy?
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU19970780483

    Mielismy w 1935.

    > A może utworzą tam nowy Kraj Rad?

    Ogólnie chyba nie ma potrzeby, sa jakies organy przewidziane.

    Ale spory kawalek kraju pod okupacją.

    J.

  • 4. Data: 2024-08-22 12:16:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.08.2024 o 10:29, Wiesiaczek pisze:

    > Przypomnijmy, że od końca maja Zełenski jest oficjalnie nikim; jego
    > uprawnienia jako Prezydenta Ukrainy wygasły. Jednocześnie zdecydowali
    > się nie przeprowadzać wyborów w kraju, powołując się na stan wojenny.

    Skoro zdecydowali się na nieprzeprowadzanie nowych wyborów, to poprzedni
    prezydent jest prezydentem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-08-22 13:00:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Aug 2024 12:16:13 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Skoro zdecydowali się na nieprzeprowadzanie nowych wyborów, to poprzedni
    > prezydent jest prezydentem.

    U nas też by był ?

    Czy kadencja sie kończy i koniec ?

    J.

  • 6. Data: 2024-08-22 15:53:18
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 22.08.2024 o 13:00, J.F pisze:

    > U nas też by był ?
    >
    > Czy kadencja sie kończy i koniec ?

    Wszystko zależy od Sejmu, patrz:

    K O N S T Y T U C J A

    Rozdział XI
    STANY NADZWYCZAJNE
    Art. 228.

  • 7. Data: 2024-08-23 19:43:11
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 22.08.2024 o 13:14, A. Filip pisze:

    > Czy obecnie premier Tusk nie stał twardo na stanowisku że jak jest
    > "zabójcza" pandemia to wybory można "odłożyć"?

    Nie. To jest wasza oszołomska onucka narracja.
    To było stanowisko, że nie można robić wyborów niezgodnie z prawem.

    Ale zapewne i tak tego nie zrozumiesz, bo to dla ciebie za trudne.
    Tym bardziej, że nadal niezbyt dobrze znasz język polski.

    https://oko.press/wybory-kopertowe-komisja-sledcza

    "Można było je zgodnie z prawem przełożyć, gdyby rząd zdecydował się na
    wprowadzenie w Polsce stanu klęski żywiołowej, czyli jednego z opisanych
    w konstytucji trzech stanów nadzwyczajnych. Ale nie było na to zgody
    Jarosława Kaczyńskiego. Lider PiS wpadł za to na genialnie szatański
    pomysł: poczta, niech ludzie wybiorą Dudę pocztą!
    I tak zrodził się koncept wyborów kopertowych"

    "o od samego początku było nierealne i obliczone na świadome łamanie
    obowiązujących przepisów."
    (...)
    "Ale PiS zaczął to robić już wcześniej - podejmując decyzję i wydając
    środki publiczne bez żadnej podstawy prawnej."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 8. Data: 2024-08-23 19:55:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Aug 2024 15:53:18 +0200, nadir wrote:

    > Wszystko zależy od Sejmu, patrz:
    >
    > K O N S T Y T U C J A
    >
    > Rozdział XI
    > STANY NADZWYCZAJNE
    > Art. 228.

    Przeczytałem, ale odpowiedzi nie znalazłem.

    J.

  • 9. Data: 2024-08-23 20:10:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Aug 2024 13:14:11 +0200, A. Filip wrote:

    > Czy obecnie premier Tusk nie stał twardo na stanowisku że jak jest
    > "zabójcza" pandemia to wybory można "odłożyć"? [na święty nigdy
    > bo obstawiał że mu poparcie wzrośnie]. Sugerujesz że to był jego [...]
    > plan "przeterminowania" Sejmu w sytuacji szalejącej zabójczej pandemii?
    > Dla mnie może być.

    W odkładaniu "na święty nigdy" celu nie miał, bo rządził jednak PiS.

    W sytuacji, gdy różnych rzeczy zakazujemy (bezprawnie, co prawda),
    bo covid, to wybory powszechne nie wydają sie dobrym pomysłem.
    Ale to PiS miał parcie na szybkie wybory korespondencyjne.

    Wybory zwykłe zrobiono, i jakos hekatomby nie było.

    Gdzies tam jeszcze padł pomysł, aby Dudzie wydłużyć kadencje o rok,
    ale w zamian nie mógłby ponownie kandydować.
    Nie pamiętam kto na to wpadł ... dla PO to mogłaby być dobra zagrywka
    :-)

    J.

  • 10. Data: 2024-08-24 16:58:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.08.2024 o 19:55, J.F pisze:

    > Przeczytałem, ale odpowiedzi nie znalazłem.

    Pkt. 7.
    W czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu
    nie może być skrócona kadencja Sejmu, przeprowadzane referendum
    ogólnokrajowe, nie mogą być przeprowadzane wybory do Sejmu, Senatu,
    organów samorządu terytorialnego oraz wybory Prezydenta
    Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu
    przedłużeniu. Wybory do organów samorządu terytorialnego są możliwe
    tylko tam, gdzie nie został wprowadzony stan nadzwyczajny.