  • 111. Data: 2003-12-05 06:47:44
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "motto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bqoolj$1v$1@news.telbank.pl...
    > Ty bredzisz, skonfigurowałem mojej mamie Linux'a z KDE, w życiu nie
    widziała
    > Linuxa na oczy, zawsze windosw, teraz sama mówi że Linux jest tak samo
    > wygodny jak Windows, fakt nie ona go instalowała, a tylko używa, lecz
    > uwierz mi dla niej komputer to do dziś potwór ze 102-oma klawiszami.

    Moze ty Linuxa jedynie instalowac potrafisz i chcesz na tym kase zrobic? To
    sie nazywa lobbing :) Dość agresywny zresztą. Ale jak ktoś już napisał -
    zdezawuowałeś słowo "złodziej" więc zaczną Cię traktować niepoważnie.

  • 112. Data: 2003-12-05 06:57:14
    Od: "Krzys" <k...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości

    | W przypadku kiedy ktos updatuje windowsa to naturna koleja rzeczy jest to
    ze
    | Microsoft wykrywa ze ktos uzywa pirata, sklada doniesienie na policje o
    | popelnieniu przetepstwa i dodatkowo na wlasna reke sklada pozew przeciwko
    | tej osobie. Nie lapanka.

    Mysle ze sprawa nie jest zbyt prosta...
    wylapanie goscia co aktualizuje Winde w wielkiej sieci
    za NATem nie jest zbyt proste.. chyba ze ma sie staly
    adres IP

    przy tym co mowisz to sady bylyby by oblegane w znacznym
    stopniu poprzez pozwy MS, wyobrazasz sobie ile musieliby ludzi zatrudnic
    do obslugi tych zdarzen? byc moze tak sie dzieje jak mowisz, ale znacznie
    na mniejsza skale...

    Pozdr

  • 113. Data: 2003-12-05 07:03:53
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba" <k...@t...jest.tylko.po.to.ze.cos.tu.musi.byc> napisał w
    wiadomości news:bqno37$3qk$1@news.zigzag.pl...
    > Jeśli za oprogramowanie bym zapłacił, wyciskał bym z niego wszystko
    > dużo się prz tym ucząc. A co by było do drogiego, specjalistycznego
    > oprogramowania dostęp bym miał jedynie na uczelni lub za jej zgodą,
    > i do tego pod kierunkiem fachowców? Myślę że liczba "specjalistów"
    > by radykalnie spadła.

    Może tak, może nie.
    Poza tym "wyciskanie" z danego narzędzia (rozumiem, ze chodzi o uczenie się)
    nie zależy od ilości posiadanego softu (czy książki też powinny byc 10x
    droższe, to i by z nich wyciskano 10x tyle?) Generalnie jestem zwolennikiem
    wolnego rynku. Rozumiem, że w dyskusji o piractwie można wysuwać argumenty
    okradanych twórców, ale pisanie, że przez to więcej ludzi ma szerokie, choć
    często powierzchowne (zawsze tak będzie) pojęcie o czymś, to grube
    przegięcie. to jest akurat argument za piractwem bo bez niego nie mieliby
    nawet tego powierzchownego. A jeśli chcesz koncesjonować zawód informatyka,
    to już w ogóle nie mamy o czym rozmawiać. Wtedy należy dać koncesje każdej
    grupie zawodowej, bo każda praca jest bardziej lub mniej odpowiedzialna.
    Ostatni pomysł koncesjonowania pracy to wykształcenie rolnicze w rolnictwie
    :)

  • 114. Data: 2003-12-05 07:07:03
    Od: "Krzys" <k...@s...pl>

    Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    | Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości
    | którym

    | na
    | >
    | Nie mylę się. Jeśli miałaby wykupione wcześniej, miałaby również wykupione
    | za poprzednie 3 lata.Nawet jeśli kupiła tego samego dnia, to kupiła po
    | kontroli. Jeździła bez ważnego OC.

    to w koncu jak?
    przed czy po ?

  • 115. Data: 2003-12-05 07:17:54
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    > No i jezeli na ten sam numer seryjny zglasza sie X komputerow dziennie z
    > roznymi konfiguracjami sprzetowymi to chyba cos nie tak...
    > Windowsy sa crackowane - co za przeszkoda dolaczyc do kolejnej wersji
    > "anty-blastera" czegos co wykryje cracka i zacznie slac do M$ pakiety o
    > tresci "hej, ho, jestem scrackowany" ;)

    Może powinieneś się nad tym zastanowić? Skoro tak łatwi i MS tego nie robi
    (zresztą podobnie jak było z numerami seryjnymi MS, które pasowały do połowy
    jego softu) to dlaczego są tworzone takie pozory zabezpieczeń?

  • 116. Data: 2003-12-05 07:21:22
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    > Powiem tylko tyle, Windows wysyła znacznie więcej niż się przyznaje.
    > Jak chesz to możesz to sam sprawdzić, ale po co, przecież ty się nie boisz
    > kontroli bo używanie w Polce pirackich programów jest dozwolone w domu.

    Powiem tylko tyle - wysyła znacznie mniej niż mógłby wysyłać i w żaden
    sposób nie robi tego dostatecznie solidnie, aby wykrywać miliony
    krackowanych wersji softu i scigac je przez policje. Byly robione niezalezne
    testy (nie pamietam gdzie to widziałem) co tam wysyla oprogramownie MS. Poza
    tym sa Firewalle i inne blokady.

  • 117. Data: 2003-12-05 07:27:14
    Od: "Krzys" <k...@s...pl>

    | Pan(i) Peter 'Mikolaj' Mikolajski w wiadomości

    | Bez przesady, ale zawsze ciekawiło mie co to M$ przesyła i w kopńcu się
    | dowiedziałem.

    nie prosciej?

    cyt''
    Zasady zachowania poufności informacji w usłudze Windows Update (ostatnia
    aktualizacja 10/17/2003)
    Obsługa Windows Update jest zaangażowana w ochronę prywatności użytkownika.
    Aby dostarczyć odpowiednią listę aktualizacji, witryna Windows Update musi
    zebrać pewną ilość informacji konfiguracyjnych z komputera użytkownika.
    Żadne z tych informacji konfiguracyjnych nie mogą zostać użyte do
    identyfikacji użytkownika. Informacje te obejmują:

    Numer wersji systemu operacyjnego
    Numer wersji programu Internet Explorer
    Numery wersji innego oprogramowania, dla którego rozszerzenie Windows Update
    udostępnia aktualizacje
    Numery identyfikacyjne Plug and Play urządzeń sprzętowych
    Ustawienia regionu i języka
    Gromadzone informacje konfiguracyjne używane są tylko do określenia
    odpowiednich aktualizacji i tworzenia statystyk zbiorczych. Rozszerzenie
    Windows Update nie zbiera nazwy lub nazwiska, adresu, adresu e-mail ani
    żadnych informacji pozwalających na identyfikację użytkownika.

    W usłudze Windows Update gromadzone są również informacje o identyfikatorze
    produktu oraz kluczu produktu w celu potwierdzenia, że użytkownik korzysta z
    kopii systemu Windows z ważną licencją. Kopia systemu Windows z ważną
    licencją zapewnia użytkownikowi otrzymywanie ciągłych aktualizacji z usługi
    Windows Update. Identyfikator produktu i klucz produktu nie są zachowywane
    po zakończeniu sesji usługi Windows Update, chyba że identyfikator produktu
    jest nieważny.

    Aby spełniać jak najlepiej swoje zadanie, rozszerzenie Windows Update śledzi
    i zapisuje również, ile unikatowych urządzeń odwiedza witrynę i czy
    pobieranie oraz instalacja określonych aktualizacji powiodła się, czy nie. W
    tym celu system operacyjny Windows generuje unikatowy identyfikator globalny
    (GUID), który jest przechowywany na komputerze użytkownika, aby go unikatowo
    identyfikować. Identyfikator GUID nie zawiera informacji pozwalających na
    identyfikację użytkownika. Rozszerzenie Windows Update zapisuje
    identyfikator GUID komputera, który podjął próbę pobierania, identyfikator
    elementu, który próbowano pobrać oraz zainstalować i wymienione wyżej
    informacje o konfiguracji.

    ''

    to podaj ich do sadu..skoro twierdzisz ze cie nie namierzaja...;-)
    dodam tylko tyle ze czesto Redmond cos tam skanuje po sieci i da sie
    to wychwycic...
    moze maja swoje furtke? ;-)
    Pozdr

  • 118. Data: 2003-12-05 07:40:06
    Od: "Elvgreen" <s...@g...pl>

    Użytkownik "motto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Bez przesady, ale zawsze ciekawiło mie co to M$ przesyła i w kopńcu się
    > dowiedziałem.

    hehe... "Wiem, ale nie powiem..."
    Pomijając infantylnośc tej wypowiedzi można wysnuć wnioski dlaczego nie
    powie:
    1) Nie wie
    2) Wie, że nic nie ma a blefuje
    2) Wie ale nie chce powiedzieć bo łatwo to obejść. Hehe...

  • 119. Data: 2003-12-05 08:04:00
    Od: "Krzys" <k...@s...pl>

    Użytkownik "motto" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    ... ciach....

    przejrzelem dosc skrupultanie watek
    mysle ze tu nie ma co sie bawic w dyskusje
    my to wiemy, oni na gorze nie
    czas porusyc sprawe u trzezwo myslacych politykow..
    sytuacje w ktorych wchodzi sie do mieszkan na blache,
    trzeba udowadniac legalnosci oprogramowania,
    zabiera sie bezpodstawnie sprzet pozbawiajac zrodla pracy jak i dochodu
    nie powinny miec miejsca
    co o tym sadzicie?

  • 120. Data: 2003-12-05 09:01:14
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>