  • 21. Data: 2006-03-16 19:15:21
    Temat: Re: Tłumaczenia - czy trzeba zakładać działalność gospodarczą?
    Od: "JarekM" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    wiadomości news:44199e6f$1@news.home.net.pl...

    > I dlaczego wprowadzasz ludzi w błąd? Umowy o dzieło pod ten cholerny ZUS
    > na szczęście nie podpadają (pomijam dość rzadki przypadek umów o dzieło
    > z firmą, w której jest się zatrudnionym).
    >
    > Od ponad 6 lat rozliczam się na umowy o dzieło i ZUS grosika ode mnie
    > nie dostał.

    może i masz racje ale zależy od charakteru tego dzieła,

    byłem w takiej samej sytuacji
    ale po lekturze przepisów
    oraz rozmowie z księgowym
    uznałem, że warto jednak
    te składke odprowadzać,
    chociaz jest faktem, że
    zus z urzędem skarbowym w żadnym
    miejscu sie nie kontaktuje i nie ma przepływu informacji.

    art. 6 ust 1 pkt 4 ustawy o systemie ubezp społ
    nieststy odnosi sie do tłumaczeń, które w sposób oczywisty
    sa usługą.
    tak uważam, jeżeli uważasz inaczej
    no to po prostu różnimy sie i tyle,

    mądrala

  • 22. Data: 2006-03-16 20:11:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JarekM wrote:

    > może i masz racje ale zależy od charakteru tego dzieła,

    Nie, nie zależy.

    > byłem w takiej samej sytuacji
    > ale po lekturze przepisów
    > oraz rozmowie z księgowym

    Zwolnij księgowego.

    > uznałem, że warto jednak
    > te składke odprowadzać,

    Wolałbym użyć tych pieniędzy na rozpałkę.

    [ciach]

    > art. 6 ust 1 pkt 4 ustawy o systemie ubezp społ
    > nieststy odnosi sie do tłumaczeń, które w sposób oczywisty
    > sa usługą.

    Usługa to usługa - masz działalność i prowadzisz usługi.

    A ja wykonuję dzieło. I dziełem jest np. wykonanie tłumaczenia ale też i
    np. wykopanie rowu.

  • 23. Data: 2006-03-16 20:37:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JarekM wrote:

    > art. 6 ust 1 pkt 4 ustawy o systemie ubezp społ
    > nieststy odnosi sie do tłumaczeń, które w sposób oczywisty

    Mamma mia, dopiero teraz zorientowałem się, jak bardzo bredzisz...

    Wyżej wymieniony zapis odnosi się do ZLECEŃ!!!

    Umowa zlecenia to coś zupełnie odmiennego od umowy o dzieło - pierwsze
    to wykonywanie czynności, a to drugie to uzyskanie rezultatu.

  • 24. Data: 2006-03-17 05:59:29
    Temat: Re: Tlumaczenia - czy trzeba zakladac dzialalnosc gospodarcza?
    Od: "dn" <n...@n...nomail>

    Uzytkownik "jip" <j...@o...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
    > Hmm, widze ze drazysz temat - to przydatne. Ale powiem jedno -
    > rozdwajasz juz wlos nie na czworo lecz na szescioro, bo w opisanej
    > przez ciebie sytuacji nie ma problemu.

    Piszesz nieprawde. Nie ma problemu, bo tak zinterpretowales ten przepis? Nie Ty
    jestes jak na razie
    zródlem prawa w Polsce.

  • 25. Data: 2006-03-17 08:14:41
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    mozna tak dyskutowac bez końca,

    zauważ, że czym innym jest zlecenie z KC
    a do tego odwołuje się ustawa
    a czym innym umowa zlecenia w pojęciu w jakim
    ty tego terminu uzywasz
    zaś tłumaczenie nie jest dziełem
    na co wskazuje EKD czy jak to się nazywa

    idt itp

    mądrala

  • 26. Data: 2006-03-17 13:12:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mądrala wrote:

    > zaś tłumaczenie nie jest dziełem

    Bredzisz. Jest dziełem.

  • 27. Data: 2006-03-18 07:31:14
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    wiadomości news:441ab5cf$1@news.home.net.pl...

    > Bredzisz. Jest dziełem.

    Pomijając
    twoje święte przekonanie
    masz na to jakąs podstawę ?

  • 28. Data: 2006-03-18 08:44:04
    Od: stern <s...@o...pl>

    _wytnij_to_ wrote:

    > Pomijając
    > twoje święte przekonanie
    > masz na to jakąs podstawę ?

    porównaj sobie 627 k.c. a 734 k.c. + 750 k.c.
    Jeśli wciąż będziesz twierdził, że tłumaczenie = umowa zlecenia, jedź na
    urlop.

    pozdr.

  • 29. Data: 2006-03-18 10:47:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mądrala wrote:

    > Pomijając
    > twoje święte przekonanie
    > masz na to jakąs podstawę ?

    To, co napisał stern plus około 6 lat praktyki.