  • 71. Data: 2022-01-31 11:56:46
    Temat: Re: Testy na covid w pracy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 11:39:55 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jak się wczytasz w zakres świadczeń medycznych refundowanych przez NFZ

    A jest spisane ?

    > to na 100% okaże się że nie wszystkie możliwe znane medycynie zabiegi

    Medycynie, czy nie tylko medycynie ?

    > pomocne przy twoim złamaniu kręgosłupa i paraliżu są refundowane. NFZ
    > nie wnika czyś głupi, czy masz hobby polegające na skokach do płytkiej
    > wody. Jak zabieg czy lekarstwo drogie, to nie refunduje i kropka.

    Ano, nie refunduje.
    Ale czy nie powinien?

    Czasem ma wymowke - to nie jest lekarstwo znane oficjalnej medycynie.
    A co z tymi znanymi?

    A umowe z NFZ czytales?

    > Sądzisz że parotygodniowa opieka szpitalna na intensywnej terapii z
    > użyciem drogiej aparatury jest tania?

    IMO - nie az taka droga.
    Aparatura tam uzywana jest srednio droga, amortyzuje sie powoli,
    personel az tak bardzo sie nie "opiekuje".

    > Ponadto porównywanie antyszczepionkowca z narciarzem łamiącym nogę jest
    > mało trafne. Narciarz odnosi szkodę robiąc rzecz powszechnie akceptowaną
    > - uprawia sport.

    Zabronic takiego sportu :-)

    > On i społeczeństwo mają z tego korzyści.
    > Antyszczepionkowiec jest nieaprobowany przez większość i przynosi
    > jedynie szkody sobie i społeczeństwu.

    W dobie epidemii Covid moze i mialbys racje, gdyby szczepionka
    chronila przed zakazeniem.
    A jesli chroni tylko przed ciezkim przebiegiem choroby?

    Poza tym co lepsze - trzymac na oddziale Covid przez miesiac, czy
    emeryture placic przez 10 lat ? :-P

    > Wszelkie analogie będą mało trafne bo epidemia covidu to rzecz bez
    > precedensu. IMO optymalnym rozwiązaniem było by wzięcie od każdego
    > antyszczepionkowca nie mającego zwolnienia lekarskiego oświadczenia że
    > rozumie zagrożenie i przyjmuje że jeśli zachoruje, będzie ponosił 50%
    > odpłatność za leczenie. Jest zachowana i wolność osobista i rachunek
    > ekonomiczny oraz jest wywarta dopuszczalna presja ekonomiczna na
    > właściwe społecznie zachowanie.

    Jest to jakas propozycja.
    A co z wyplatami z NFZ? Na wiekszosc wizyt prywatnych ...

    J.

  • 72. Data: 2022-01-31 12:20:48
    Temat: Re: Testy na covid w pracy [O "wyższości" szczepień na kowid nad szczepieniami na grypę]
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.01.2022 o 10:19, _Master_ pisze:

    > Za to pochowałem teścia i chrzestnego bo szpital zajmował się tylko
    > covidem i miał w dupie inne choroby. Teścia wysłali do domu i następnego
    > dnia zmarł a chrzestny dziwnym trafem po zawale dostał w szpitalu covida
    > i "umarł na covida"
    >
    > Także ten...

    Także ten... wytyczne dla szurów zataczają coraz szersze kręgi.
    Teraz każdy antyszczep "ma kogoś z rodziny, kto pracuje w znanej i dużej
    firmie farmaceutycznej, w znanej i dużej firmie dostarczającej sprzęt
    medyczny, w znanej i dużej (wstawić cokolwiek z branży medycznej) i ten
    ktoś twierdzi, że...", oraz każdy z nich "ma kogoś z rodziny, kto umarł
    na zawał, na stłuczenie kręgosłupa, na wylew (wpisać cokolwiek), ale mu
    wpisali covida".

    Także ten...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 73. Data: 2022-01-31 13:51:14
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.01.2022 11:39, Jacek Maciejewski wrote:
    > Jak się wczytasz w zakres świadczeń medycznych refundowanych przez NFZ
    > to na 100% okaże się że nie wszystkie możliwe znane medycynie zabiegi
    > pomocne przy twoim złamaniu kręgosłupa i paraliżu są refundowane.

    Najpierw piszesz o dodatkowej "odpłatności" za leczenie (rozumiem jako
    opiekę ambulatoryjną, zabieg ratujący życie), a potem na argument
    odpowiadasz płatnością za rehabilitacje - jak rozumiem "refundacja
    złamanego kręgosłupa", bo jeszcze nie słyszałem żeby kogoś ze złamaniem
    nie przyjęli "bo takiego złamania NFZ nie refunduje".

    W przypadku trafienia na OIOM pod respirator, analogicznie jest to
    sytuacja ratowania życia. Jeżeli odpłatność ma być za elementy
    rehabilitacji, to wydaje się że nie jest to element znaczący dla
    zdecydowanej większości chorych (szczepionych i nieszczepionych).

    > hobby polegające na skokach do płytkiej
    > wody. Jak zabieg czy lekarstwo drogie, to nie refunduje i kropka.

    Ciekawe rzeczy piszesz, takiego delikwenta nie przyjmą z kartki?

    > Ponadto porównywanie antyszczepionkowca z narciarzem łamiącym nogę jest
    > mało trafne. Narciarz odnosi szkodę robiąc rzecz powszechnie akceptowaną
    > - uprawia sport. On i społeczeństwo mają z tego korzyści.

    Aktualnie niezaszczepionych jest 43% populacji Polski -
    https://forsal.pl/artykuly/8059446,koronawirus-szcze
    pienia-w-polsce-ile-osob-przyjelo-szczepionke-aktual
    ne-dane.html

    W wyborach 2019 roku frekwencja wyniosła 61,74%, na rząd zagłosowało
    43,59% obecnych czyli ~27% populacji.

    27% wybrało powszechnie akceptowany rząd, a 43% podjęło "powszechnie
    nieakceptowaną" decyzję? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 74. Data: 2022-01-31 13:53:06
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 30 Jan 2022 12:04:59 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Do LGBT też się tak odnosisz?

    LGBT wymaga respiratorów, zajmuje łóżka w szpitalach i generalnie absorbuje
    służbę zdrowia, żeby nie było komu leczyć innych chorób?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 75. Data: 2022-01-31 13:56:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 30 Jan 2022 12:07:42 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Dlaczego te szczekające szczepionkowe psy są tak niewyedukowane?

    Za mało modlisz się do św. Andrzeja Boboli. Postaraj się bardziej, a
    naprawisz świat.

    A tak przy okazji: Ojciec Inkasent jest po trzech dawkach.
    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/ojciec-r
    ydzyk-zaszczepi%C5%82em-si%C4%99-trzy-razy-pos%C5%82
    ucha%C5%82em-lekarzy/ar-AATgWrY?li=BBr5KbO

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 76. Data: 2022-01-31 14:01:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 30 Jan 2022 11:28:34 +0100, Shrek napisał(a):

    > wiemy że szczepionki nie zapobiegają zapchorowaniu

    Zapobiegają.
    https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#covidnet-h
    ospitalizations-vaccination

  • 77. Data: 2022-01-31 14:08:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2022 13:51:14 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > 27% wybrało powszechnie akceptowany rząd, a 43% podjęło "powszechnie
    > nieakceptowaną" decyzję? :-D

    Polska jest krajem szczególnie obfitującym w głupców. W normalnych
    krajach wyszczepienie sięga 80%. I tam już odchodzi się od ograniczeń
    administracyjnych. Na tych przykładach opieraj swoje wywody.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 78. Data: 2022-01-31 14:16:20
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 30 Jan 2022 00:15:38 +0100, _Master_ napisał(a):

    > Gdzieś Ty się uchował jak miliony chorują od 2 lat?

    Ja nie chorowałem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 79. Data: 2022-01-31 14:19:17
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 30 Jan 2022 09:41:25 +0100, Uzytkownik napisał(a):

    > Ten to dopiero jest geniuszem, aby wprowadzić podatek gazowy, pomimo, że
    > nie zasiada ani we władzy ustawodawczej, ani w wykonawczej.

    Jest taki żydowski kawał, że kiedy Aaron jest przygnębiony, to czyta
    antysemicką prasę, bo z niej dowiaduje się, że rządzi światem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 80. Data: 2022-01-31 14:32:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 31.01.2022 o 14:08, Jacek Maciejewski napisał:

    > Polska jest krajem szczególnie obfitującym w głupców. W normalnych
    > krajach wyszczepienie sięga 80%. I tam już odchodzi się od ograniczeń
    > administracyjnych. Na tych przykładach opieraj swoje wywody.

    U nas też można odejść, a nawet należałoby niezależnie od %
    wyszczepienia, bo to na nic większego wpływu nie ma.
    A jak chcesz bajdurzyć o śmiertelności - to weź z Polski nawet tą
    zaniżoną śmiertelność na C19 wśród zaszczepionych i porównaj z krajami
    tak wyszczepionymi. Jak już zrozumiesz, że u nas nawet wśród
    wyszczepionych umiera porównywalna ilość, a często więcej niż tam
    wszystkich na C19, to może zaświta Tobie, że albo coś u nas nie tak z
    leczeniem jest, albo inaczej u nas sie raportuje...

    --
    http://zrzeda.pl