  • 11. Data: 2009-10-15 22:05:48
    Temat: Re: Testament, darowizna a "wydziedziczenie" ?
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Jacek_P pisze:

    > Masz racje :) Mylisz sie. 994.1 KC. Doczytaj uwaznie.
    >
    > A jak tescowa nie pozyje tyle, to lepiej przekazac mieszkanie
    > umowa o dozywocie. I wtedy nie ma zachowku na tym fragmencie majatku.

    Ja bym na miejscu tej teściowej sprzedała to mieszkanie za rentę. Parę zł.
    więcej do kieszeni co miesiąc by wpadało. Nie byłaby zależna od żerującyh
    na jej śmierci dzieci i zięciów.

    --
    animka

  • 12. Data: 2009-10-15 22:07:16
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Smok Eustachy pisze:

    > Sam miałem to napisać.
    > Ale musi mieć realne podstawy chyba nie?
    > Do utrzymania przed sądem?

    Daje testament córce do przechowania albo idzie z tym do notaruisza.

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-10-15 22:09:54
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Stachna pisze:

    > Jeżeli teściowa żyje niech przepisze notarialnie mieszkanie na córkę
    > np. za opiękę itp. do końca życia - głównym lokatorem będzie córka.

    To jest ryzykowne. Lepiej nie za życia tylko po śmierci. I tak córka
    odziedziczy.

    > Nie ma mieszkania w spadku

    Jak to nie ma? To nie jest własnościowe mieszkanie?

    --
    animka

  • 14. Data: 2009-10-15 22:26:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Stachna pisze:

    > treści testamentu. Można zostać wydziedziczonym, gdy postępuje się w
    > sposób sprzeciwiający się woli spadkodawcy,

    No i kolejny ROTFL na konto Stachny - przy wymyślonym przez ciebie
    "przepisie" wydziedziczenie byłoby możliwe, gdyby uprawniony do zachowku
    np. ożenił się z inną wybranką, niż wskazana przez spadkodawcę ;)

    Aby wydziedziczenie było możliwe, uprawniony do zachowku musi
    _uporczywie_ i wbrew woli spadkodawcy postępować *niezgodnie* *z*
    *zasadami* *współżycia* *społecznego*.

    Patrz: art. 1008 KC, punkt 1. (punkty 2 i 3 mniej-więcej trafiłeś/łaś).

  • 15. Data: 2009-10-15 22:33:12
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Stachna pisze:

    > Dzieci osoby wydziedziczonej są uprawnione do zachowku po spadkobiercy
    > (relacja wnuki-dziadkowie).

    Celna uwaga, z tym, że się przejęzyczyłaś - oczywiście chodziło ci o
    spadkodawcę.

    Pytanie, czy spadkodawczyni zależy na tym, żeby wszystko dostała córka,
    czy może na tym, żeby nic nie dostał syn. Jeśli ta druga opcja, to
    wydziedziczenie będzie sensownym rozwiązaniem, jeżeli są ku niemu podstawy.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 16. Data: 2009-10-15 22:44:31
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Stachna pisze:

    > Jeżeli teściowa żyje niech przepisze notarialnie mieszkanie na córkę
    > np. za opiękę itp. do końca życia - głównym lokatorem będzie córka.

    I to jest najlepsze rozwiązanie. Umowa dożywocia ma również bardzo fajne
    skutki finansowe :)

  • 17. Data: 2009-10-15 23:07:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Może napisać w testamencie, że wydziedzicza syna z takich a takich powodów.

    a tych powodów, zeby wydziedziczenie bylo ksuteczne to za duzo nie ma.

  • 18. Data: 2009-10-15 23:08:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Masz racje :) Mylisz sie. 994.1 KC. Doczytaj uwaznie.
    >
    > A jak tescowa nie pozyje tyle, to lepiej przekazac mieszkanie
    > umowa o dozywocie. I wtedy nie ma zachowku na tym fragmencie majatku.

    Tylko, ze od tego momentu mieszka sie na nieswoim z wszelkiego tego
    konsekwencjami.

  • 19. Data: 2009-10-15 23:12:14
    Od: Stachna <s...@g...com>

    On 16 Paź, 00:26, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    > *zasadami* *współżycia* *społecznego*.
    >
    > Patrz: art. 1008 KC, punkt 1. (punkty 2 i 3 mniej-więcej trafiłeś/łaś).

    Niestety nie znamy przyczyn wydziedziczenia syna może to coś - w stylu
    "Ballada o Januszku" albo chce przeznaczyć mieszkanie na agencję
    towarzyską, może jest perzestępcą, może zapomniał całkowicie o matce -
    zbyt mało przesłanek, .

    Jak już napisałem - przepisanie mieszkania notarialne na córkę za
    dożywotnią opiekę - wtedy mieszkanie jest córki i jest wyłączone z
    postępowania spadkowego ponieważ jest własnością córki. Właścicielem
    jest córka - może źle zrozumiane - głównym najemcą.

    ps. Animka
    W pierwszym zdaniu jest powiedziane że jest to mieszkanie własnościowe.

  • 20. Data: 2009-10-16 00:03:33
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Stachna pisze:

> [...]
    >
    > ps. Animka
    > W pierwszym zdaniu jest powiedziane że jest to mieszkanie własnościowe.

    To i tak mieszkanie będzie córki (po śmierci matki). Nieładnie tak za
    życia pozbawiać matki mieszkania.
    Najlepiej iść do notariusza i sporządzić testament (żeby synkowi nic nie
    kapnęło).

    --
    animka