  • 11. Data: 2010-11-07 13:48:54
    Temat: Re: Test na IQ
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/7/2010 6:16 AM, cyklista wrote:
    > Sprawę np. przeciwko organizatorowi o zwrot pobranych wcześniej opłat z
    > tytułu nieważności umowy (zdarza się, że są to pokaźnie sumy).

    o ile organizator wiedział lub mógł się łatwo dowiedzieć, że zawiera
    umowę z nieletnim i o ile ta umowa przekraczała zwykły zakres czynności.

    W innych przypadkach ciężko będzie.

    w przypadku internetu, smsow i innych umow zawartych na odległość dobry
    adwokat może wygrać sprawę stojąc na stanowisku, że organizator nie za
    bardzo się przyłożył, do wyrefikacji, czy dana osoba jest osobą dorosłą.
    ale to bedzie sprawa na lata i na 100% oprze sie o sąd najwyższy.

  • 12. Data: 2010-11-07 13:49:57
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/7/2010 5:47 AM, Olo wrote:

    > jeśli dziecko jest w stanie rozwiązać test na IQ, to raczej nie będzie
    > mało problemu z myśleniem :)

    skąd wiesz jaki byl wynik tego testu. Chyba nie zbyt wysoki.
    przeciez wysylajac sms, można bez problemu sprawdzic ile on bedzie
    kosztował.

  • 13. Data: 2010-11-07 14:04:55
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2010-11-07 00:08, cyklista pisze:

    > Kto ma obowiązek dowieść, czy warunek wymieniony w punkcie szóstym
    > został spełniony, bądź nie?

    Ja się zastanawiam (bo poważnie nie wiem) czy posiadanie czyjegoś
    aparatu jest wystarczające do wyrażania oświadczenia woli. A konkretnie
    czy wiadomo, kto owe oświadczenie woli składał.

    Shrek.

  • 14. Data: 2010-11-07 14:50:12
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    cyklista pisze:

    > Sprawę np. przeciwko organizatorowi o zwrot pobranych wcześniej opłat z
    > tytułu nieważności umowy (zdarza się, że są to pokaźnie sumy).

    Nie. 20 zł nie jest pokaźną sumą. A nie można dochodzić za kogoś.
    A poza tym powstaje jeszcze kwestia dowodowa - czyli jak udowodnić że
    umowę zawarło dziecko. Abonament zakupiony na dziecko, czy telefon na
    kartę. Jeśli uda się jakoś sensowne udowodnić to rzeczywiście 20 zł
    można i dało by sie wygrać.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 15. Data: 2010-11-07 14:54:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > Jeśli uda się jakoś sensowne udowodnić to rzeczywiście 20 zł
    > można i dało by sie wygrać.

    Widzę że przeoczyłem art. 20 kc.
    Więc wychodzi na to że takiej sprawy się nie wygra.

  • 16. Data: 2010-11-07 14:55:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > Jeśli uda się jakoś sensowne udowodnić to rzeczywiście 20 zł
    > można i dało by sie wygrać.

    Widzę że przeoczyłem art. 22 kc.

  • 17. Data: 2010-11-08 00:12:05
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Dziecko wypełnia w internecie test na IQ. Aby odczytać wyniki musi wysłać
    > SMSa, co też czyni. SMS kosztuje ponad 20 zł, której to informacji dziecko
    > nie doczytało, gdyż (moim zdaniem nie przypadkowo) "nie rzucała się w
    > oczy"

    To masz dzwonek ostrzegawczy, że przyszedł czas na poważnie
    uświadamiającą rozmowę z dzieckiem. Takich serwisów jest mnostwo
    i ciągle przybywa, dla mnie są to zwykłe wyłudzania pieniędzy.
    np zobacz temat pobieraczek gdzie nic nie musisz płacić klikajac
    w neta, nawet telefonu mieć nie musisz a potem dowiesz się że należy
    się 150 zł bo dziecko zamówiło usługi.
    Albo rozsyłane sms-ki że wygrałeś samochód tylko musisz
    odpowiedzieć sms-em czy go chcesz za 20zł.
    Albo dzwoni ktoś do ciebie i pyta czy marzysz i chciałbyś
    nowy samochód, mówisz tak a on że dziękuję zawarliśmy
    umowe kupna-sprzedaży prześle panu rachunek do wpłaty....

    Dla mnie to debilizm naszego prawodawstwa czy sędziów, że takie
    naciągactwo kwalifikują jako ważne zawarcie umowy i szerzą takie
    szantaże. Niedługo to wyskakujące znienacka okno które klikniesz
    chcąc kliknąć w link, okaże się zawarciem umowy mino że nie wiesz co to
    było......

    Zabawa w napisy małym drukiem dla sędziów nie powinno mieć znaczenia,
    ważne czy kupujący w pełni świadomie zawiera umowę niezależnie
    od tego co maczkiem gdzieś stoi.

    Zygmunt

  • 18. Data: 2010-11-08 19:43:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Nov 2010, witek wrote:

    > dokładnie tak.

    Prawdę mówiąc, pojawia się w tym momencie ciekawy (w znaczeniu
    prowadzenia dyskusji na .prawo :)) problem możliwej sprzeczności
    między sprawowaniem nadzoru rodzicielskiego a obowiązkiem
    pozostawienia dziecku *zarobionych* pieniędzy - w odróżnieniu
    od otrzymanych w darowiźnie, jest odrębna regulacja (wcale
    nie zwalniająca osób trzecich od obowiązku "autoryzowania"
    umów z dzieckiem, niemniej jak rozumiem Twój komentarz
    dotyczył samego faktu "dania dziecku").

    > to jest akurat ograniczone innymi paragrafami, on nabywac moze, sprzedawca mu
    > tylko sprzedac nie moze.
    > ale na panienki z ta kasą jak najbardziej może pójść.

    ...i nie pozwolić mu zarabiać, jeśli istnieje ryzyko że pójdzie? ;)

    > to jeden punkt widzenia,
    > drugi tez ci przedstawilem.

    Zgoda, dyskusję urządzamy, to i dorzucam po kamyku ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-11-09 00:14:42
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/8/2010 1:43 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > nie zwalniająca osób trzecich od obowiązku "autoryzowania"
    > umów z dzieckiem, niemniej jak rozumiem Twój komentarz

    pieniądze zarobione przez dziecko są jego pieniędzmi, wydać je może na
    wszystko co może.

    Przy czym diabeł tkwi w szczegółach bo "może" jest mocno ograniczone
    właśnie koniecznością zgody rodziców.
    Ale rozdać może.

    I gdyby się uprzeć i taki mały poszedł do sądu przeciwko rodzicom,
    którzy nie pozwalają mu przepuścić kasy jak chce to podejrzewam, że by
    wygrał.

    na przykład.

  • 20. Data: 2010-11-09 18:48:21
    Od: r...@p...onet.pl

    > Czy organizator mo&iquest;e domniemywa&aelig;, &iquest;e osoba korzystaj&plusmn;ca
    z us&sup3;ugi ma do
    > tego prawo i &iquest;e zapozna&sup3;a si&ecirc; z regulaminem?

    Autor testu łamie prawo, gdyż informacja o konieczności wysłania płatnego SMS-
    a pojawia się PO rozwiązaniu testu, a przed jego rozpoczęciem użytkownik nie
    ejst w żadne sposób informowany o odpłatności i regulaminie.