  • 31. Data: 2010-08-24 14:50:58
    Temat: Re: Tesciowa, synowa, wnuczki i mieszkanie.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MZ wrote:

    > Nie chodziło mi o zachowanie synowej, tylko o niemożliwość wymeldowania
    > przez właściciela osób trzecich z własnego mieszkania. Takie rzeczy
    > chyba tylko w Polsce.

    tak ci sie tylko wyadaje, ze tylko w polsce.

    jak wlasciciel chce rozporzadzac mieszkaniem wg widizimisie to nie
    powinien pozwalac mieszkac tam innym osobom.
    jak juz na to wyrazil zgode to jego prawo rozporzadzaniem mieszkania
    jest ograniczone.

    tak jest chyba w wiekszosci krajow, tylko sady dzialaja sprawniej i nie
    czea sie latami na przeniesienie loaktorow gdzie indziej.

  • 32. Data: 2010-08-24 14:53:36
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-24 16:45, witek pisze:

    > W zasadzie może sie isc zastrzelić, bo nic nie może.
    > synowa ma prawo tam mieszkac i nikt jej nie jest w stanie wywalic.
    Niestety szczera prawda.
    > Teraz niech szuka kupca, ktory kupi mieszkanie z lokatorami.
    Chyba do lasu, jelenia szukać.....

    > Nierealne dla niej rozwiazanie to takie, zeby miec jakies mieszkanie,
    > chocby pooj z kuchnia, isc do sadu po wyrok z eksmisja do tego
    > mieszkania i wywalic z tego 3-pokojowego, a dopiero potem go sprzedawac.

    I to wszystko do końca sierpnia, czyli w 7 dni z czego 5 roboczych? To
    se ne da. Może jedynie prosić synową, argumentować koszmarnymi stratami
    finansowymi. Przecież musi zwrócić zadatek x2, traci dwa pozostałe
    zadatki, wg cen podanych przez autora wątku przy założeniu standardowego
    10% zadatku to jakieś 40-60k w plecy. To faktycznie przestaje być wątek
    prawno-mieszkaniowy a zaczyna się psychologia stosowana.

    --
    MZ

  • 33. Data: 2010-08-24 15:04:06
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Z tym ×2 byłbym ostrożny, sprzedająca stawi się do notariusza na podpisanie aktu, jak
    kupująca odmówi to notariusz winien na żądanie
    sprzedającej sporządzić protokół stawiennictwa na tę okoliczność.

    -----

  • 34. Data: 2010-08-24 15:09:06
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-24 15:17, Andrzej Lawa pisze:

    > Brednie.

    > I tak nie kiwną palcem, jeśli nie będzie śladów włamania. I jedna
    > kobieta z dwójką dzieci. Oraz zeznania sąsiadów "ta pani tu mieszka".

    Żeby Ci to kolego Andrzeju "namalować" rozważ proszę następujący ciąg
    przyczynowo-skutkowy:

    Zgodnie z przepisami, żeby się zameldować w lokalu, potrzeba oprócz
    innych dokumentów posiadać "tytuł prawny do lokalu" czyli w takim
    przypadku o jakim mówimy np. umowę najmu.

    http://www.um.wroc.pl/m3492/p5291.aspx pierwszy z brzegu UM który
    publikuje opis procedury i listę dokumentów, w całym kraju jest
    dokładnie tak samo.

    I teraz

    1. jeśli kupujący zastaje lokatora który jest tam zameldowany, to jest w
    głebokiej d... ponieważ fakt meldunku poświadcza pośrednio, że lokator
    posiadał taki tytuł prawny, przy czym mogła to być równie dobrze umowa
    ustna bo zameldował go właściciel. Nie musi okazywać żadnego dodatkowego
    kwitu, wystarczy że oświadczy że miał taką umowę z poprzednim
    właścicielem i na jej podstawie został zameldowany. Jak zapewne wiesz
    umowy najmu przechodzą wraz z mieszkaniem na nowego właściciela. I
    właśnie dlatego tylko wariat kupując mieszkanie nie zażąda zaświadczenia
    o braku osób zameldowanych.
    2. jeśli kupujący zastaje osobę (formalnie już nie lokatora) która nie
    jest tam zameldowana, to ma szansę się jej pozbyć, bo lokator w tym
    przypadku nie jest w stanie przedstawić tytułu prawnego do mieszkania.
    Jest zwykłym intruzem, który w żaden sposób nie jest w stanie udowodnić,
    że posiada prawo do korzystania z lokalu. Więc jednak fakt meldunku lub
    jego braku sporo zmienia.
    --
    MZ

  • 35. Data: 2010-08-24 15:16:01
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-24 17:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Z tym ×2 byłbym ostrożny, sprzedająca stawi się do notariusza na podpisanie aktu,
    jak kupująca odmówi to notariusz winien na żądanie
    > sprzedającej sporządzić protokół stawiennictwa na tę okoliczność.

    Naprawdę nie potrafisz odpowiadać POD cytatami?

    http://www.eprawnicy.pl/opinie-ekspertow/zadatek-jak
    o-gwarant-wykonania-umowy/menu-id-192.html

    Kluczowa jest treść umowy przedwstępnej. Masz ją? Jeśli nie zapisano
    inaczej odnośnie zadatku, jeśli jest w niej zapis o tym, że na
    podpisanie umowy przyrzeczonej sprzedająca dostarczy zaświadczenie o
    braku osób zameldowanych i ona go nie dostarczy, to zgodnie z art. 394 §
    3 KC umowa nie zostanie zawarta z winy wyłącznie sprzedającej i kupujący
    mogą się domagać zwrotu podwojonego zadatku.

    MZ

  • 36. Data: 2010-08-24 15:23:37
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

> [...]
    > powinien pozwalac mieszkac tam innym osobom. jak juz na to wyrazil
    > zgode to jego prawo rozporzadzaniem mieszkania jest ograniczone.

    Jednak imho tego typu ograniczenie jest zbytnio rozszerzone.

    Jeśli wynajmujesz komuś mieszkanie na rok, i tylko na rok, to własnie
    na takie ograniczenie możliwości rozporządzania mieszkaniem się godzisz.

    Ale jeśli tacy ludkowe są cwani, mija rok i stwierdzają "mamy małe
    dziecko, nie mamy gdzie mieszkać, płacić za wynajem tez nie będziemy,
    spadaj pan na bambus" to jest to drastyczne rozszerzenie ograniczenia
    dysponowania lokalem. Znacznie poza to na co godził się właściciel
    wynajmując lokal.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 37. Data: 2010-08-24 17:32:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MZ wrote:
    > Niestety szczera prawda.
    > Chyba do lasu, jelenia szukać.....
    >>
    > I to wszystko do końca sierpnia,

    ... 2012 roku. jak znajdzie dobrego prawnika, ktory przepchnie sprawe na
    wokande szybciej niz za 2 alta.

> [...]
    > 10% zadatku to jakieś 40-60k w plecy. To faktycznie przestaje być wątek
    > prawno-mieszkaniowy a zaczyna się psychologia stosowana.

    ja bym jakos nagral te obietnice wyprowadzki sie, a potem ten podwojnie
    zwrocony zadatek sciagnal od niej.

  • 38. Data: 2010-08-24 17:34:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Massai wrote:

    > Jednak imho tego typu ograniczenie jest zbytnio rozszerzone.
    >
    > Jeśli wynajmujesz komuś mieszkanie na rok, i tylko na rok, to własnie
    > na takie ograniczenie możliwości rozporządzania mieszkaniem się godzisz.

    Nie.
    Godzisz sie rowniez na fakt, ze najemna moze sie nie chciec wyprowadzic
    i bedziesz musial isc do sadu.
    godzisz sie na wszelkie ryzyka zwiazane z prowadzonym biznesem, rowniez
    tym, ze ci moga mieszkanie puscic z dymem lub wysadzic w powietrze.
    i jak tego ryzyka nie wkalkulowales to jestes frajer.

> [...]
    > spadaj pan na bambus" to jest to drastyczne rozszerzenie ograniczenia
    > dysponowania lokalem. Znacznie poza to na co godził się właściciel

    jak wyzej.

  • 39. Data: 2010-08-24 17:57:24
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mogą.
    Np. na drodze sądowej.
    I sprzedająca będzie udowadniać, że do dnia przyrzeczonego opróżnienia lokalu lokal
    byłby opróżniony.
    A podwójny zadatek byłby sprzeczny z zasadami współżycia społecznego.
    Chyba, że kupująca UDOWODNI przed sądem poniesioną stratę.

    -----

  • 40. Data: 2010-08-24 18:00:24
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Co "kraj" to obyczaj:
    www.um.lublin.pl/um/index.php?t=200&id=50166
    "Można załączyć dokumenty potwierdzające fakt uiszczania opłat za media, ewentualnie
    książeczkę opłat czynszowych i inne dokumenty
    świadczące o zamieszkiwaniu w lokalu."

    -----