  • 1. Data: 2008-01-18 13:36:20
    Temat: Termin wypowiedzenia w umowie
    Od: "X" <x...@w...pl>

    Czy firma może zawrzeć takie coś w umowie? Dodam że to umowa na 12 miesięcy.
    Trochę te terminy śmieszne.

    "Jesli strony niniejszej umowy nie złoza drugiej stronie najpózniej 6
    miesiecy przed zakonczeniem okresu, o którym mowa w ust.1 niniejszego
    paragrafu,
    pisemnego oswiadczenia o nie przedłuzeniu umowy na czas nieokreslony,
    wówczas po zakonczeniu okresu, o którym mowa w ust.1 niniejszego paragrafu,
    umowa zostanie automatycznie przedłuzona na czas nieokreslony, z mozliwoscia
    jej wczesniejszego wypowiedzenia ***za dziewieciomiesiecznym*** okresem
    wypowiedzenia, liczonym od konca miesiaca, w którym wypowiedzenie to zostało
    złozone.

  • 2. Data: 2008-01-18 14:08:06
    Temat: Re: Termin wypowiedzenia w umowie
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 18 Jan 2008 14:36:20 +0100, X napisał(a):

    > Czy firma może zawrzeć takie coś w umowie? Dodam że to umowa na 12
    > miesięcy. Trochę te terminy śmieszne.

    To jest umowa konsumencka, tj. zawierasz ją z jakimś "biznesmenem"? Jeśli
    tak to oczywiście jest to klasyczna klauzula niedozwolona.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2008-01-18 14:32:10
    Od: "Bek" <b...@w...pl>

    > To jest umowa konsumencka, tj. zawierasz ją z jakimś "biznesmenem"? Jeśli
    > tak to oczywiście jest to klasyczna klauzula niedozwolona.

    Umowe zawierana jest miedzy moja firma a inna na wykonywanie usług.
    Skoro jest niedozwolona, to ten zapis moge traktowac jako nieobowiazujacy,
    czy jednak powinienem wymusic na firmie zmiane tego punktu? (Umowy jeszcze
    nie podpisalem)

  • 4. Data: 2008-01-18 14:37:03
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 18 Jan 2008 15:32:10 +0100, Bek napisał(a):

> [...]
    > Skoro jest niedozwolona, to ten zapis moge traktowac jako
    > nieobowiazujacy, czy jednak powinienem wymusic na firmie zmiane tego

    Czyli mamy do czynienia z umową B2B? No to nie zostaje Ci nic innego jak
    negocjować jej warunki...
    ... ja bym nie podpisał (i rekomendował nie podpisywać).

  • 5. Data: 2008-01-18 16:04:42
    Od: Oshin <o...@a...net.pl>

    (...)

    > Czyli mamy do czynienia z umową B2B? No to nie zostaje Ci nic innego jak
    > negocjować jej warunki...
    > ... ja bym nie podpisał (i rekomendował nie podpisywać).

    Można podpisac i na drugiej stronie umowy napisać :

    Zgodnie z Par XX pkt XX niniejszym składam pisemne oswiadczenie o
    nieprzedłuzaniu umowy po upływie okresu ustalonego w ust 1.

    Niniejsze oświadczenie moze zostać zmienione za porozumieniem Stron w
    kazdej chwili obowiazywania niniejszej Umowy.

    Druga część jest opcjonalna

    :)

    Pozdrawiam,

    M.

  • 6. Data: 2008-01-18 19:01:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Oshin" <o...@a...net.pl> wrote
> [...]
    >
    > Niniejsze oświadczenie moze zostać zmienione za porozumieniem Stron w
    > kazdej chwili obowiazywania niniejszej Umowy.

    Albo następnego dnia wysłać poleconym...:)