eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Termin, bieg sprawy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2008-11-18 09:20:09
    Temat: Termin, bieg sprawy
    Od: jQ <j...@g...com>

    Pewna firma wyrządziła mi szkodę. Nie bardzo kwapili się z jej
    usunięciem, a i ja nie bardzo chciałbym, by to ta sama firma naprawiła
    wyrządzoną szkodę. Wysłałem 27 października pismo do tej firmy, iż w
    związku z tym, że firma ta nie kwapiła się do naprawienia szkody zaraz
    po jej wyrządzeniu (firma przyznała się, że szkoda powstała z jej
    winy), oraz, że mam obawy, iż nie naprawi jej rzetelnie, zamierzam
    wynająć inną firmę, która tą szkodę (usterkę) naprawi, a ich obciążę
    kosztami. W piśmie tym napisałem również, iż czekam 14 dni na
    ustosunkowanie się do niniejszego pisma, a w przypadku braku sprzeciwu
    w tym terminie, uznaję moją propozycję za przyjętą.
    29 października zadzwonił do mnie pracownik tej firmy, iż otrzymali to
    pismo i są skłonni zgodzić się na moje warunki, o ile koszt naprawy
    nie będzie odbiegał od średnich rynkowych. Poprosili o wycenę kosztów
    naprawy, zgodzili się także, by wysłać im ją e-mailem.
    Zwróciłem się do firmy, którą chciałem wynająć do wykonania tej
    naprawy z prośbą o wycenę, i 10 listopada wysłałem e-maila z kosztami
    robocizny i materiałów na adres osoby, która do mnie dzwoniła. I
    cisza...
    Powiedzcie mi:

    1. Czy skoro nie dostałem odpowiedzi na piśmie od tej firmy, która
    wyrządziła szkodę, mogę uznać, iż 14 dni minęło 10 listopada, a w
    związku z tym mogę swobodnie wykonać naprawę i wystawić (znaczy nie
    ja, firma która to będzie robić) fakturę firmie, która wyrządziła
    szkodę?

    2. Czy ten okres 14 dni powinienem przedłużyć o okres, w którym firma,
    która wyrządziła szkodę, oczekiwała na kosztorys?

    3. Czy wystarczy, że przesłałem kosztorys mailem, czy powinienem go
    przesłać na piśmie, do dyrekcji tej firmy? Czy w ogóle muszę
    przedstawiać kosztorys, czy wystarczy, że przedstawię koszt naprawy po
    wykonaniu jej?

    Pozdrawiam
    jQ


  • 2. Data: 2008-11-18 19:59:14
    Temat: Re: Termin, bieg sprawy
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>


    Użytkownik "jQ" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:340359a9-2cd6-48b2-9ed9-da4896b79052@c22g2000pr
    c.googlegroups.com...
    Pewna firma wyrządziła mi szkodę. Nie bardzo kwapili się z jej
    usunięciem, a i ja nie bardzo chciałbym, by to ta sama firma naprawiła
    wyrządzoną szkodę. Wysłałem 27 października pismo do tej firmy, iż w
    związku z tym, że firma ta nie kwapiła się do naprawienia szkody zaraz
    po jej wyrządzeniu (firma przyznała się, że szkoda powstała z jej
    winy), oraz, że mam obawy, iż nie naprawi jej rzetelnie, zamierzam
    wynająć inną firmę, która tą szkodę (usterkę) naprawi, a ich obciążę
    kosztami. W piśmie tym napisałem również, iż czekam 14 dni na
    ustosunkowanie się do niniejszego pisma, a w przypadku braku sprzeciwu
    w tym terminie, uznaję moją propozycję za przyjętą.
    29 października zadzwonił do mnie pracownik tej firmy, iż otrzymali to
    pismo i są skłonni zgodzić się na moje warunki, o ile koszt naprawy
    nie będzie odbiegał od średnich rynkowych. Poprosili o wycenę kosztów
    naprawy, zgodzili się także, by wysłać im ją e-mailem.
    Zwróciłem się do firmy, którą chciałem wynająć do wykonania tej
    naprawy z prośbą o wycenę, i 10 listopada wysłałem e-maila z kosztami
    robocizny i materiałów na adres osoby, która do mnie dzwoniła. I
    cisza...
    Powiedzcie mi:

    1. Czy skoro nie dostałem odpowiedzi na piśmie od tej firmy, która
    wyrządziła szkodę, mogę uznać, iż 14 dni minęło 10 listopada, a w
    związku z tym mogę swobodnie wykonać naprawę i wystawić (znaczy nie
    ja, firma która to będzie robić) fakturę firmie, która wyrządziła
    szkodę?

    2. Czy ten okres 14 dni powinienem przedłużyć o okres, w którym firma,
    która wyrządziła szkodę, oczekiwała na kosztorys?

    3. Czy wystarczy, że przesłałem kosztorys mailem, czy powinienem go
    przesłać na piśmie, do dyrekcji tej firmy? Czy w ogóle muszę
    przedstawiać kosztorys, czy wystarczy, że przedstawię koszt naprawy po
    wykonaniu jej?

    Pozdrawiam
    jQ


    Musisz wyslac poleconym, z potwierdzeniem odbioru i musisz powolywac sie na
    odbyta rozmowe.
    Brak odpowiedzi bedzie zgoda.


  • 3. Data: 2008-11-19 05:09:49
    Temat: Re: Termin, bieg sprawy
    Od: "jQ" <j...@s...eu>


    Użytkownik "e-zop" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gfv6qm$7ta$01$1@news.t-online.com...
    > Musisz wyslac poleconym, z potwierdzeniem odbioru i musisz powolywac sie na
    > odbyta rozmowe.
    > Brak odpowiedzi bedzie zgoda.
    A konkretniej mogę prosić? Jeszcze raz mam wysyłać im to samo? Ile czekać?


  • 4. Data: 2008-11-19 18:53:48
    Temat: Re: Termin, bieg sprawy
    Od: "e-zop" <e...@o...pl>


    Użytkownik "jQ" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
    news:gg072t$4hb$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "e-zop" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:gfv6qm$7ta$01$1@news.t-online.com...
    >> Musisz wyslac poleconym, z potwierdzeniem odbioru i musisz powolywac sie
    >> na odbyta rozmowe.
    >> Brak odpowiedzi bedzie zgoda.
    > A konkretniej mogę prosić? Jeszcze raz mam wysyłać im to samo? Ile czekać?
    >
    Dla pewnosci wyslij 2 - 3 razy.
    Terminy musisz sobie odpuscic, bo to oni graja wyraznie na to, ze Ty ich nie
    dotrzymasz.


  • 5. Data: 2008-11-20 08:21:02
    Temat: Re: Termin, bieg sprawy
    Od: jQ <j...@g...com>

    On 19 Lis, 19:53, "e-zop" <e...@o...pl> wrote:
    > Dla pewnosci wyslij 2 - 3 razy.
    > Terminy musisz sobie odpuscic, bo to oni graja wyraznie na to, ze Ty ich nie
    > dotrzymasz.
    O jakich terminach z mojej strony mówisz? Możesz przestać odpowiadać
    zagadkami?

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1