  • 11. Data: 2007-06-30 18:18:05
    Temat: Re: [OT]Ten program tylko z komputerem marki DELL?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> writes:

    > Kiedyś słyszałem, że nowa Vista miała być super-pozabezpieczana
    > przed odpalaniem na maszynie wirtualnej.

    Technicznie, bez wsparcia producenta sprzętu, nie da się tak napisać
    programu, żeby można go było uruchamiać wyłącznie bezpośrednio na
    elektronice. Ale -- z tego, co wiem -- w przypadku niektórych wersji
    tego systemu operacyjnego jest odpowiednia klauzula w umowie
    licencyjnej.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 12. Data: 2007-06-30 18:24:53
    Temat: Re: Ten program tylko z komputerem marki DELL?
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > na alt.pl.allegro wywiązała się dyskusja

    > w temacie legalności programu TYLKO z komputerem produkcji DELL. Na moje
    > wyczucie jest to niezgodne z prawem. Ale nie umiem wskazać z czym. Część
    > osób tutaj kiedyś broniło tej tezy, że to niezgodne. Tylko nie umiem
    > znaleźć z czym :(

    a jak będzie "stało" ten program ytlko z komputerem marki "MAC" ,albo
    "Amiga" ,może Dell nie w pełni uważa się za blaszaka zwanwego PC i może aby
    program ten "chodził" na PC musi być trochę inaczej nap;isany ?

    akohoro

  • 13. Data: 2007-06-30 19:29:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.06.2007 Jacek_P <C...@c...edu.pl> napisał/a:
    > No i dobrze ci powiedzialo, bo wirtualna ma wlasny bios
    > i przedstawia sie jako nie-dell.

    Jesteś bardzo spostrzegawczy i posiadasz dużą, nietuzinkową wiedzę
    niedostępną innym. A dostrzegłeś równiez główną konsekwencję takiego
    zachowania, o co de facto w mojej wypowiedzi chodziło? :)

    --
    marcin

  • 14. Data: 2007-07-01 11:36:23
    Od: Jacek_P <C...@c...edu.pl>

> [...]
    > niedostępną innym. A dostrzegłeś równiez główną konsekwencję takiego
    > zachowania, o co de facto w mojej wypowiedzi chodziło? :)

    O laboga! O ja glupia! O mnie oswiecil J.E. Marcin Geniusz Debowski ;P

    Doskonale wiem, o co ci chodzilo, ale - byc moze w geniuszu swym ci umknelo -
    odpowiedzialem na kwestie "dlaczego"" sie nie instaluje, a nie
    czy "nie instalowac" mu sie wolno.

    No wiec biorac pod uwage patologiczne i powstale pod wplywem
    ostrego lobbingu amerykanskiego prawo, i europejskie, i polskie
    dotyczace programow komputerowych, "nie instalowac sie" taki
    program moze legalnie. Idiotyzm polega na stosowaniu zasady
    licencyjnosci do oprogramowania zamiast mowienia o nabyciu
    fizycznego egzemplarza dzialajacego programu, co jest duzo
    zdrowsze, a w swoim czasie stosowal Borland.

    Auto w koncu kupujesz a nie licencjonujesz. Problemy bedziesz
    mial, gdy zaczniesz kopiowac konstrukcje, rozwiazania itd.
    Nie ma ZADNYCH przeciwwskazan do analogicznego postepowania
    wobec oprogramowania poza ZYSKAMI amerykanskich koncernow
    software'owych.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2007-07-01 13:29:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.07.2007 Jacek_P <C...@c...edu.pl> napisał/a:
> [...]
    > Doskonale wiem, o co ci chodzilo, ale - byc moze w geniuszu swym ci umknelo -
    > odpowiedzialem na kwestie "dlaczego"" sie nie instaluje, a nie

    Hmmm, ty faktycznie nie rozumiesz o co chodzi :) Napisz teraz jeszcze
    dłuższy elaborat aby to bardziej "zamaskować".

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2007-07-01 13:38:30
    Od: kgboom <k...@g...com>

    On Jul 1, 3:29 pm, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:
    [ciach]

    Nie kupuj oprogramowania ze stacji Microsoft w wersji OEM (skrajnie
    faszystowska licencja).
    Normalne oprogramowanie Microsoft ma juz mniej restrykcyjne licencje
    (choc imo nadal faszystowska).
    Krzyki i placze nic nie pomoga - MS jest zbyt silny by ktokolwiek z
    nim wygral na drodze prawnej (nawet jak przegra to i tak wygra - bo
    kara za praktyki monopolistyczne bedzie smiesznie niska)