  • 21. Data: 2021-08-08 22:00:37
    Temat: Re: Ten pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2021 o 20:40, ąćęłńóśźż pisze:
    > Coś jak brak izby dyscyplinarnej dla sędziów ;-)

    Wręcz na odwrót. Problemem jest to, że prokuratura trzyma całe
    postępowanie w łapie. Sędzia to jedyna osoba nad którą państwo nie
    trzyma bezpośrednio łapy.

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2021-08-08 22:03:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2021 o 21:05, A. Filip pisze:

    > A jaka jest w praktyce (duża) różnica poza inną nazwą?

    Nie wiem jak w niemczech, ale w stanach mimo że prokurator jest
    urzędnikiem prezydenta, to jednak jak policjant zamordował człowieka (a
    policja w stanach ma opinie bardziej brutalnej i bezkarnej) to jednak
    poszedł siedzieć. U nas jak zamordowali człowieka w kiblu policyjnym to
    prokurator nie dopatrzył się nawet nieumyślnego spowodowania śmierci. Ot
    taka różnica.

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2021-08-08 22:54:01
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > jednak poszedł siedzieć. U nas jak zamordowali człowieka w kiblu
    > policyjnym to prokurator nie dopatrzył się nawet nieumyślnego

    Zauważyłeś DWA procesy w sprawie pobicia Kinga przez policję?
    Ty piszesz o prokuratorach federalnych, zwykle się kończy na
    prokuratorach stanowych AFAIK.

    Za PiS tych od Stachowiaka "za coś" skazali, źle ale bywało gorzej.
    AFAIR Za PO przesłuchiwany wyrwał broń policjantowi w trakcie
    przesłuchania, się sam zastrzelił a sprawy nie było.

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2021-08-08 23:27:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.08.2021 o 22:54, A. Filip pisze:

    > Zauważyłeś DWA procesy w sprawie pobicia Kinga przez policję?

    Trochę inne czasy.

    > Ty piszesz o prokuratorach federalnych, zwykle się kończy na
    > prokuratorach stanowych AFAIK.

    U nas kończy się na nadzorze generalnego.

    > Za PiS tych od Stachowiaka "za coś" skazali, źle ale bywało gorzej.

    Być może bywało gorzej, ale jest źle.

    > AFAIR Za PO przesłuchiwany wyrwał broń policjantowi w trakcie
    > przesłuchania, się sam zastrzelił a sprawy nie było.

    NIe mówię, że za po było dobrze. Natomiast teraz jest tragicznie.

    --
    Shrek

  • 25. Data: 2021-08-09 01:17:37
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-08-08 o 22:03, Shrek pisze:

> [...]
    > poszedł siedzieć. U nas jak zamordowali człowieka w kiblu policyjnym to
    > prokurator nie dopatrzył się nawet nieumyślnego spowodowania śmierci. Ot

    Nowy ambaras:
    https://www.onet.pl/informacje/onetwroclaw/lubin-mez
    czyzna-zmarl-po-interwencji-policji-zamieszki-przed-
    komenda/1dbzf7r,79cfc278

    --
    animka

  • 26. Data: 2021-08-09 04:01:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Aug 2021 20:53:09 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > O ile się orientuję, to co najmniej w niektórych landach oni tam mają
    > sędziego śledczego, a nie prokuratora.

    Zwal jak zwal - czy to jakas roznica?

    no sedzia jest niezalezny i niezawisly ... tak jak nasz prokurator ?

    J.

  • 27. Data: 2021-08-09 04:35:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Aug 2021 22:03:24 +0200, Shrek napisał(a):
    > Nie wiem jak w niemczech, ale w stanach mimo że prokurator jest
    > urzędnikiem prezydenta,

    To ten "generalny". Prokurator lokalny jest wybierany w wyborach.
    Generalnemu nie podlega.

    > to jednak jak policjant zamordował człowieka (a
    > policja w stanach ma opinie bardziej brutalnej i bezkarnej) to jednak
    > poszedł siedzieć.

    Jeden poszedl, inny nie.
    Poza tym opinia chyba nie bierze sie z nikad.

    Ot po prostu - jedni wyborcy sa oburzeni, ze policja jest brutalna,
    inni uwazaja, ze dobrze robi, jak Murzynow bije :-)

    > U nas jak zamordowali człowieka w kiblu policyjnym to
    > prokurator nie dopatrzył się nawet nieumyślnego spowodowania śmierci. Ot
    > taka różnica.

    Tam jak sie nie dopatrzy to przegra kolejne wybory ... lub wygra.

    A jak sie dopatrzy, to potem decyduje Grand Jury, czyli "czynnik
    spoleczny".

    W takiej np sprawie Kinga, to przysiegli orzekli, ze gliny niewinne.

    I potem zadzialal urzednik prezydenta, i wytoczyl im druga sprawe,
    choc niby w USA nie wolno...

    J.

  • 28. Data: 2021-08-09 11:43:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 Aug 2021 10:39:00 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Dobra. Taki teścik mały, a praktyczny. Udzielasz się tu, wypowiadasz.
    > Powiedzmy, że podobna sytuacja spotyka kogoś z Twojej rodziny. Ilu
    > jesteś w stanie wskazać ekspertów, do których masz zaufanie i którzy
    > mogą zająć sensowne stanowisko w sprawie przyczyn zgonu?

    Ziobro zna ich na pewno wiecej, a nie dal rady :-)

    > Jeśli chodzi o organizacje pozarządowe, to one utrzymują się ze składek
    > osób, które uwierzyły w ich misję.

    Lub dotacji zagranicznych organizacji :-)

    > Gdyby ich misja się powiodła i
    > zwalczyły takie zagrożenie, to by się skończył sens ich bycia. Więc
    > gwarantuję Ci, że wskażą takiego samego specjalistę jak Ci, którzy
    > wypowiadają się w sprawie Smoleńska.

    Albo widza jak jest i wcale sie nie boja, ze sens sie skonczy.

    Zreszta Robercie - to juz ktorys taki przypadek ostatnio.
    Czy mi sie wydaje, czy wczesniej tak nie bywalo, przynajmniej nie tak
    czesto?

    Co sie stalo - jakiegos lepszego duszenia sie funkcjonariuszy teraz
    uczy, paralizatory lepsze dostali, czy palki?
    Tu chyba paralizator nie bul uzyty ...

    > Jakby Komisja Macierewicza wzięła
    > kilku ekspertów, to by skończyła się kasa na jej działalność po kilku
    > miesiącach, bo by to wyjaśniono.

    No, tu chyba nieco o co innego chodzi. Ma komisja postawione zadanie.
    A komisja ... swiadomie czy nieswiadomie - kazdego eksperta, ktory jej
    powie "prawde" odrzuci, bo to pacholek systemu :-)

    Co sie zreszta juz stalo
    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/podkom
    isja-smolenska-kolejni-wspolpracownicy-opuszczaja-ma
    cierewicza/p4l31gy,79cfc278

    > W praktyce określenie przyczyny zgonu jest sprawą dość skomplikowaną.
    > Wiarygodne stanowisko mogą zająć eksperci, którzy się tym zajmują. Z
    > Twojego wywodu wnoszę, ze nie masz do nich zaufania, bo się tym zajmują.
    > Masz prawo, ale pozostaje Ci albo samemu się tego nauczyć, albo zaufać.

    No ba - skoro sie tym zajmuja, to maja uklad z prokuraturą :-(

    > Generalnie uprawiasz rzucanie gównem w wentylator - zawsze się coś
    > gdzieś tam przylepi.

    No ale czyz sytuacja nie jest gowniana?

    Ci krysztalowi policjanci - grzecznie obywatela unieruchomili,
    zawiezli do szpitala na badania, lekarza postraszyli
    odpowiedzialnoscia karna, bo sie nie spieszyl ... i tylko ci niedobrzy
    obywatele szukaja gowna i wentylatora.

    J.

  • 29. Data: 2021-08-09 11:47:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2021 o 04:01, J.F. pisze:

    > Zwal jak zwal - czy to jakas roznica?
    > no sedzia jest niezalezny i niezawisly ... tak jak nasz prokurator ?

    W żadnym kraju, żaden urzędnik nie jest niezależny. Jeśli nawet ktoś
    chce coś takiego wprowadzić, to z góry wiadomo, że tak nie będzie. Co
    najwyżej zmieni się to, od kogo zależy.

    Problemem nie jest to, by był niezależny, tylko by mechanizmy zależności
    były takie, by podejmował sensowne decyzje. Bo niezależność też dobra
    nie jest. Wyobraź sobie, że prokuratorem zostanie jakiś oszołom i
    zaczyna własną wizję wdrażać. Co za różnica, czy będzie to robił z
    zależności od kogoś, czy sam z głupoty.

    --
    Robert Tomasik

  • 30. Data: 2021-08-09 11:51:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie zauważyłeś, jak nasi żołnierze ostrzelali moździerzami słabiej uzbrojonych
    afgańskich ajatollahów ;-)
    BTW tamten minister (ś.p. w Smoleńsku) to był debil - znaleźć głupszego do Suskiego
    te jest sztuka nawet dla JarKacza.

    -----
    > w stanach mimo że prokurator jest urzędnikiem prezydenta, to jednak jak policjant
    zamordował człowieka to jednak poszedł siedzieć.